Eli ostin elämäni ensimmäisen Saabin ja ratti heiluu ylös-alas! Enole vielä kerenny tutkiin asiaa tarkemmin... Myös narisee käännettässä molempiin suuntiin ja ajaessa pieni tärinä koko ajan ja ajautuu oikelle päin... Mistä vois johtua
Mäkin ihmettelin tätä kerran ja sitten huomasin että oli ratin korkeudensäädön vipu lukitsematta..
Eiks se silloin heilu sisään / ulos.
Eli jos heiluu ylös alas jotain on pahasti vialla eli siis ohjauspylväs on irti.
Yhdessäkään tonnarissa en ole korkeus-säätöä tavannut.
(Kannattais laittaa kiinni).
Mäkin ihmettelin tätä kerran ja sitten huomasin että oli ratin korkeudensäädön vipu lukitsematta..
Eiks se silloin heilu sisään / ulos.
Eli jos heiluu ylös alas jotain on pahasti vialla eli siis ohjauspylväs on irti.
Yhdessäkään tonnarissa en ole korkeus-säätöä tavannut.
(Kannattais laittaa kiinni).
Noniin oli pakko käydä tarkistamassa.. .. niin, eihän siinä todellakaan mitään korkeussäätöä ole, mutta etäisyyssäädön vivun ollessa auki, ratti klonksuu kyllä sentin-pari ylös-alas suunnassa Tämä hämäsi minua aikanaan kunnes huomasin että se vipu oli auki
Tuosta kannattaa aloittaa ja jos ei auta, niin alatukivarsien taka puslat, ja jos sekään ei auta, niin jousi poikki, tai perssonin yläpään lautanen miten sattuu. (Joku kasannut väärin tai jousi on jostain kumman syystä päässyt pyörähtämään)
Useinmiten renkainen vaihdolla selviää.
raatokiito kirjoitti:Olisko mitään vinkkiä tosta ratin tärinästä ja oikealle ohjautuvuudesta...?
Alatukivarsien puslien vaihto poisti omasta tonnaristani ratin tärinän ja auton "seilaavuuden". Vanteilla ja renkailla ei ollut tässä tapauksessa osuutta asiaan.