Taidan vaihtaa merkkiä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Usko tai älä, mutta jo kolme ostajaehdokasta ovat jättäneet väliin koska autossani on tyhjäkäynti ja sytytys väärin säädetty. Jos osaisin niin laittaisin sen heti kuntoon niin ehkä joku sitten nappais. Muuten aivan loistava luotettava perustraktori.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Alkuperäinen keskustelunavaushan koski kirjoittajan käytettyjen autojen markkinoilla tekemiään havaintoja, jotka olivat johtamassa muun kuin Saab-merkkisen auton hankintaan. Koska hän kirjoitti ajatuksistaan julkisesti tänne, uskon hänen vilpittömästi hakeneen keskustekumppaneita, joiden kanssa olisi voinut jäsentää ajatteluaan ja helpottaa päätöksentekoaan. Valitettavasti otsikon muotoilu on hieman provosoiva, mikä on saanut osan kirjoittajista ottamaan kantaa tavallista terävämmin.

Niin, se alkuperäinen ongelma; muun merkkisen auton ostamisen vaikeus. Ei kait siihen voi muuta kuin sanoa, että jos löydän auton, joka täyttää asettamani kriteerit niin ominaisuuksien, kunnon ja hinnan suhteen, niin sehän pitää ostaa. Merkistä riippumatta.

Tai kääntäen ajateltuna toteaisin hyvin varustellun og-900:sen omistajana, että niin kauan kuin siinä toimivat ohjaustehostin, automaattivaihteisto, moottori jne, eikä katsastusmies lyö liikaa reikiä pohjaan, niin minä ajan sillä enkä myy alta 1000 euron. Sitten kun vikoja alkaa kertymään liikaa, voin koettaa myydä sen aloittaen 500 euron hintapyynnillä.

Toiselle ihmiselle on vaikea suositella jotain käytettyä autoa. Varsinkin jos ei tunne hänen taloudellisia ja taidollisia resursseja, joita hän voi hyödyntää auton ylläpidossa. Mikä toiselle on toivoton ruostekasa on toiselle haastava ja innostava projekti. Esimerkiksi tähänkin ketjuun kirjoittanut 99tbo tekee auton jos hänelle vain näytetään malliksi tarpeeksi yksityiskohtainen kolmiulotteinen hologrammikuva. Mutta mikäli sytytyksen ja tyhjäkäynnin säätö olisivat minulle ylivoimaisia suorittaa, niin tokkopa katsoisinkaan alle 5000 euron autoihin.

Mutta jokainenhan tekee itse omat valintansa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

Entinen nipponilla kurvaileva.

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

Olen omistanut -84 -85 ja -90 sunnyn ja vaihdoin tossa kuukausi sitten -89 900i saabiin ja eipä voi edes verrata tätä uusinta tulokasta noihin entisiin räppänöihin. Ja eipä montaa sataa euroa aikasempia enempää saappikaan maksanu.

saab
+ajettavuus
+meluttomuus
+ulkonäkö (musta combi:-)
+ruosteettomuus (yleistä?)
+laadun tuntu
+voimakas moottori
-tönkkö kaupungissa
-bensankulutus kaupungissa

nissan
+näppäryys
-ruoste
-melu
-ajettavuus
-moottorin luonne (ei alavääntöä)
JSLAAKKO
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 21:26
Paikkakunta: JOENSUU

Saabismia

Viesti Kirjoittaja JSLAAKKO »

Ostettu monta og 900 ja ajettu lisäten bensaa ja joskus öljyä+ palaneita polttimoita yms. EL ÄÄrimmäisen halpoja km.
Osta se bx ja nauti sen hetken kun sitä kestää, mutta muista että sulle on kerrottu asiallisesti asiasta, joten ei sitten itkuvirsiä kun se bx laukee.Jooko.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eipä se BX-valitusvirsi kuulukaan enää tänne, vain johonkin Citruuna-harrastajien foorumille :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Pekka Valtanen kirjoitti:Alkuperäinen keskustelunavaushan koski kirjoittajan käytettyjen autojen markkinoilla tekemiään havaintoja, jotka olivat johtamassa muun kuin Saab-merkkisen auton hankintaan. Koska hän kirjoitti ajatuksistaan julkisesti tänne, uskon hänen vilpittömästi hakeneen keskustekumppaneita, joiden kanssa olisi voinut jäsentää ajatteluaan ja helpottaa päätöksentekoaan. Valitettavasti otsikon muotoilu on hieman provosoiva, mikä on saanut osan kirjoittajista ottamaan kantaa tavallista terävämmin.

Niin, se alkuperäinen ongelma; muun merkkisen auton ostamisen vaikeus. Ei kait siihen voi muuta kuin sanoa, että jos löydän auton, joka täyttää asettamani kriteerit niin ominaisuuksien, kunnon ja hinnan suhteen, niin sehän pitää ostaa. Merkistä riippumatta.

Tai kääntäen ajateltuna toteaisin hyvin varustellun og-900:sen omistajana, että niin kauan kuin siinä toimivat ohjaustehostin, automaattivaihteisto, moottori jne, eikä katsastusmies lyö liikaa reikiä pohjaan, niin minä ajan sillä enkä myy alta 1000 euron. Sitten kun vikoja alkaa kertymään liikaa, voin koettaa myydä sen aloittaen 500 euron hintapyynnillä.

Toiselle ihmiselle on vaikea suositella jotain käytettyä autoa. Varsinkin jos ei tunne hänen taloudellisia ja taidollisia resursseja, joita hän voi hyödyntää auton ylläpidossa. Mikä toiselle on toivoton ruostekasa on toiselle haastava ja innostava projekti. Esimerkiksi tähänkin ketjuun kirjoittanut 99tbo tekee auton jos hänelle vain näytetään malliksi tarpeeksi yksityiskohtainen kolmiulotteinen hologrammikuva. Mutta mikäli sytytyksen ja tyhjäkäynnin säätö olisivat minulle ylivoimaisia suorittaa, niin tokkopa katsoisinkaan alle 5000 euron autoihin.

Mutta jokainenhan tekee itse omat valintansa.
Tähämpä tämä nokittelu olisi hyvä päättää :lol:
Voiko tuota alkuperäistä kysymystä enää paremmin käsitellä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin