

Linkki: http://www.koti.phnet.fi/paijhua/liiga_joukkueet.htm
Saitpahan sanottua, helpottiko? Odottelinkin jo, etteikö kukaan laita tälläistä viestiä.tomaatti kirjoitti:Jaa,ne on vaihteeksi ruvennu teurastamaan 96 saabejakin roskapönttöluokkaan.
Kuten Johnny mainitseekin niin 96:lla on ajettu jokkista niin pitäkään kuin sitä on ajettu. Itse tein oman autoni aihiosta, mikä oli seissyt varmasti 18 vuotta ladon takana kaiken sään armolla ja kukaan siitä ei olisi autoa enää tehnyt. Sinne jäi toinen kohtalotoveri vielä kohtaloaan odottamaan ja niitä aihioita kyllä löytyy edelleen vaikka kuinka paljon, vaikka romuäijät niitä Kuusankoski OY:lle urakalla toimittavatkin.Jukka T kirjoitti:Totta kyllä, mutta eikös samalla vaivalla, kun kuupasta tekee roskapöntön joka kisan jälkeen uudestaan, tekisi kerran yhden valmiin museoauton...![]()
Kunhan ihmettelen...
Totta osin tuokin, mutta jos ei autoja korjaisi, niin ei voisi harrastaa autourheilua. Vaikea sanoa mikä autourheilussa viehättää kai se on se vauhdin huuma ja ihmisen luontainen kilpailuvietti. Helpoin ja halvin tapa harrastaa autourheilua on jokkis. Keräisin mielelläni vaikka kaikki Saabin mallit tahtareista turboihin, jos olisi enemmän rahaa, aikaa ja joku järkyttävän iso halli johon ne laittais. Että sillälailla.Jukka T kirjoitti:Totta kyllä, mutta eikös samalla vaivalla, kun kuupasta tekee roskapöntön joka kisan jälkeen uudestaan, tekisi kerran yhden valmiin museoauton...![]()
Kunhan ihmettelen...
Jep, niin minäkinJohnny V4 kirjoitti:Keräisin mielelläni vaikka kaikki Saabin mallit tahtareista turboihin, jos olisi enemmän rahaa, aikaa ja joku järkyttävän iso halli johon ne laittais. Että sillälailla.![]()
Vielä vähemmän ne on itsensä näköisiä romukuskin haarukassa. Meillekkin on tullut viimeisen 6 vuoden aikana, jolloin on jokkista harrastettu, "vara-osa autoina" vajaat 10 huonokuntoista pitkään seissyttä kuuppaa, jotka tilojen rajallisuudsta johtuen on jouduttu purkamaan vara-osiksi ja korit laitettu paaliin. Ovet, lokarit, etupään osat, taka-akselit, moottorit, vaihdelaatikot, rattiputket, sähköosat + hyvät muut osat on säästetty. Viimeisin kori on tallessa, mutta ei siitäkään kukaan klubilaisista ollut kiinnostunut, kun se oli erään klubilisen toimesta myytävänä näillä foorumeilla jokunen aika sitten. Puhelinsoitto ja nyt se on meillä katto päänpäällä odottamassa tulevaisuuttaan esim jäärata autona. Hakemamme autot on aina olleet "kaverilta kuulin että harrastatte 96:a" -autoja, ne on aina ilmaisia ja vain haku on mennyt omaan piikkiin. Pari autoa odottaa edelleen hakua, ellei omistaja ole jo kyllästynyt niiden tuijotteluun kasvimaan nurkalla. Lähes poikkeuksetta toinen käyttötarkoitus olisi ollut suoraan murskaamoon ilman minkääntasoista jatkokäyttöä. Jeesustelu ei auta, sillä perus kuuppa ei ole vieläkään mikään arvotavara, jolloin huonot aihiot menee suoraan romuksi. Ehkä omistajat ja klubilaiset viisastuvat tulevina vuosina.Jukka T kirjoitti:Toki parempi Saabi radalla kuin ratana, mutta roskapönttökisoissa tuppaa nuo "autot" menemään kovin äkkiä huonoksi ja monessa on itseasiassa aika vähän sitä autoa, miltä ne on alkujaan näyttäneet.
Jukka T kirjoitti:Tuttu juttu, perusautoja ei kukaan halua, mutta kaikki ihailee, kun viitsii pitää siistinä. Mopilistilla pitää olla ässämersu tai rolssi, muuten ei oo mitään. Euroopassa siisti kuuppa olisikin ihan rahanarvoista tavaraa. Ei silti, että niitä kunnostamalla ja trokaamalla tiliä saisi tehtyä, mutta kertoo jotain arvostuksista.