Öljyputken tekijää Uudeltamaalta (Hoidettu, vielä kusee!)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Öljyputken tekijää Uudeltamaalta (Hoidettu, vielä kusee!)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Moro,

Tuossa n. viikon ajan kiinnitti huomioni parkkikselle ilmestyneet öljyläikät, ja tänään renkaiden vaihdossa Euromasterilla (**tun riistäjät, renkaiden laitto vanteille ja vanteet alle 65€) tonttu merkkasi n. kämmenen kokoisen läntin...Siispä tutkimaan, lopputulos: turbon öljyputki lohkon päästä liittimen juuresta osittain murtunut. Jippii, ihme tuuri sinänsä, että huomasin nyt, ennen kuin murtuu lopullisesti ja kone leipoo kiinni.

Siispä hakusessa joku hydrauliikkaliike Uudeltamaalta, joka pystyy tekemään tuohon jonkun letkuvirityksen tilalle, tai taivuttelemaan samanlaisen putken...Itse löysin Keltaisilta sivuilta Dunlop-Hiflexin Helsingistä (Hankasuontie), onko tietoa, että tekeekö pulju yksittäiskappaleita pyynnöstä? Tai vinkkejä pajoista, jotka näitä hommia tekee? Putkessa siis toisessa päässä banjo ja toisessa kierreliitin turboon (varmaankin jollain Garretin ikiomalla kierteellä, jota ei ole kellään). Jelppiä, tarttee saada tonttu liikenteeseen ASAP, kun toinen satkuista on "leikeltynä" pukeilla...
Viimeksi muokannut V.J.S, To Syys 08, 2005 17:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Hi-flexiltä olen kaikki putket aina hakenut. Suosittelen teflon-putkea metallikudoksella. Kovaa putkea tuskin taivuttelevat.

Voihan kyllä noita orkkisputkiakin hitsata ihan mikillä ja hyvin ovat kestäneet :D
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mikkiähän tuolle olisin tarjonnut, mutta kaasukin just sopivasti loppu...Noh, jos ei muita vinkkejä tule, niin pitää yrittää tota Hankasuon (Dunlop-)Hiflexiä huomenna, toivottavasti tusaavat odottaessa, ettei tarvii olla "sairaslomalla" (*köh*)kahta (*köh*) päivää :roll:

B-suunnitelma on kyllä sitten hakea huomenna kaasua ja MIGittää toi vanha putki. Ei vaan ole hyviä kokemuksia hitsatuista turbon putkista, kun vesiputki ei hitsattuna kestänyt edes kiinnilaittoa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Ainakin täällä Lahdessa on 10 minuutin päästä uusi putki kädessä :D

Mä aikanaan muutin Garrett:in putket Mitsuun sopiviksi eli hitsasin uudet banjot putkiin. Ainakin nuo lähemmäs sen pari vuotta kesti eikä putkien uusi omistajakaan niitä moittinut... Mikä lie sitten oli ettei sulla palanut kiinni kunnolla tai sitten sulla on liian ronskit otteet kasatessa :D
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

koppsa kirjoitti:Ainakin täällä Lahdessa on 10 minuutin päästä uusi putki kädessä :D

Mä aikanaan muutin Garrett:in putket Mitsuun sopiviksi eli hitsasin uudet banjot putkiin. Ainakin nuo lähemmäs sen pari vuotta kesti eikä putkien uusi omistajakaan niitä moittinut... Mikä lie sitten oli ettei sulla palanut kiinni kunnolla tai sitten sulla on liian ronskit otteet kasatessa :D
Juuh, Lahdes noit ollaan hitsattu ja kestänyt/pitänyt on...jälki nyt ei oo ollut mitenkään silmiä hivelevää :)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

93t sport kirjoitti:jälki nyt ei oo ollut mitenkään silmiä hivelevää :)
Älä Närhi yleistä :lol:
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noniin, tämä pääkaupunkiseudun DunlopHiflex ei näytä kykenevä Lahden vastaavan tasolle, meni meinaan ainakin 12 minuuttia, että sai marssia uusi putki kädessä ovesta ulos :D Kustannus teräspunoksella vahvistetulle 80cm teflonputkelle ja liittimille 15,15€. Verrattuna esim. merkkihuollon n. 100€ väittäisin kohtuuhinnaksi 8O Vielä uusi tiiviste mukaan Laakkoselta ja putkea vaihtamaan...

Kunnon Ranettajana en tietenkään ensin viitsinyt ottaa akun kaapelia irti, siinä sitten kun tökkäsi teräsletkulla startin piuhoihin oikosulun arvoisesti niin hyvä ettei koko roska palanut kun lohkon kyljessä olevat öljyt leimahti :oops:
Kannattanee muuten tutkailla nuita öljyvuotoja aika-ajoin, koko alusta näytti olevan bensatankki mukaanlukien aika vahvasti kylvetetty öljyssä, kattikin saattaa pienen poljennan jälkeen käydä niin kuumana, että öljykerros sen päällä leimahtaa...Noh, ajellaan hiljakseen sen aikaa ettei enään kärytä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Sehän se oliskin ollut kun ois vielä palanut koko höskä...

Lahdessa noi on sen verta tehokkaita miehiä että tuohon 10 minuuttiin selviytyvät hommasta. Tosin se 30 minuuttia meneekin sitten sen jälkeen paskanjauhantaan :lol:

Vakio kysymys pojilla on aina "tuleeks tääkin Saabiin" :D
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Joo-joo, kato aina roiskuu kun ranetetaan, se on mukava katsoa kun liekit loimottaa bensatukin alla 8O ...Nyt ei tullu kun palovamma näppiin kun piti paljain käsin syöksyä liekkejä sammuttelemaan :roll: Ehkäpä tästä lähin irrotan aina sen akun piuhan ennen kuin rupean konehuoneessa säheltämään.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Mä kerran testasin suuttimia kun ei auto käynnistynyt. Otin tukin irti ja rättiä laitoin alle, 93t sport starttaili ja mä tiirailin kun suuttimet ruuttaili menemään :D

Mutta arvatkaas muistinko napata sitä sytkäkasetin piuhaa irti :?: No enpä tietenkään. Starttailun jälkeen rupes kasetista kuulumaan sellainen "tsssss" ääni ja sitten lähti :lol: Enhän mä muistanu että sehän perkule putsaa noi tulpat...

No eipä palanut kuin rätti eli ohjelmana on ripaskan tanssimista rätin päällä :D Ja saattoi kyllä tupakkikin maistua tuon jälkeen...

Khyyyl tuunaaminen on kivaa 8)
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Ai, siis säkin oot joskus joutunut liikkumaan ripeästi muullakin tavoin kuin saabin ratissa. 8O 8O :lol: :lol:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

tamtami kirjoitti:Ai, siis säkin oot joskus joutunut liikkumaan ripeästi muullakin tavoin kuin saabin ratissa. 8O 8O :lol: :lol:
Kyl kyl, monta pokaaliakin siitä todisteena että joskus liikkunut ripeästi :D

Oikeastaan kun tarkemmin ajattelen niin eipä tuossa tilanteessa kovinkaan kiire ollut kun 2 päivää oli koittanut saada autoa käyntiin... itsekseni varmaan silloin mietin että palakoon... ei sittenkään... palakoon... ei sittenkään :D
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Voi -ttuperkelerupisaatanahevonpersevolvokilinnussijamutakuononhäpyvisvasuti :evil: :evil: ja :x

Luulinpa sitten, että olin kiristänyt putken huonosti kun tiputtelu ja käryäminen vaan paheni. No niin varmaan, kireellähän se oli eikä vuotanut. Sen sijaan se olis sitten kampiakselin vauhtipyörän pään stefa seuraavana vaihtolistalla :x Tasanen tippajonohan se sieltä liruu koneen ja lootan liitoksesta...Mä en jaksa enää tota stanan pommia kauaa, taidan käydä testaamassa suutinten toimintaa DI-kassun piuha kiinni....kele, kun ei voi ottaa edes soppaa svidutukseen kun pitää huomenna mennä röihin :( Junalla 8O
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

V.J.S kirjoitti:Noniin, tämä pääkaupunkiseudun DunlopHiflex ei näytä kykenevä Lahden vastaavan tasolle, meni meinaan ainakin 12 minuuttia, että sai marssia uusi putki kädessä ovesta ulos :D Kustannus teräspunoksella vahvistetulle 80cm teflonputkelle ja liittimille 15,15€. Verrattuna esim. merkkihuollon n. 100€ väittäisin kohtuuhinnaksi 8O Vielä uusi tiiviste mukaan Laakkoselta ja putkea vaihtamaan...

Kunnon Ranettajana en tietenkään ensin viitsinyt ottaa akun kaapelia irti, siinä sitten kun tökkäsi teräsletkulla startin piuhoihin oikosulun arvoisesti niin hyvä ettei koko roska palanut kun lohkon kyljessä olevat öljyt leimahti :oops:
Kannattanee muuten tutkailla nuita öljyvuotoja aika-ajoin, koko alusta näytti olevan bensatankki mukaanlukien aika vahvasti kylvetetty öljyssä, kattikin saattaa pienen poljennan jälkeen käydä niin kuumana, että öljykerros sen päällä leimahtaa...Noh, ajellaan hiljakseen sen aikaa ettei enään kärytä.
Jos koko pohja öljyssä niin eikö ole vaan hyvä että on. On kunnon suojakerros pohjassa... :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

No voihan helvetti :cry: Sulla alkaa olemaan yhtä huono tuuri noiden vehkeiden kanssa kuin mulla...

Eittämättä toi suuttimien testaus toimii hyvin :D
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Vastaa Viestiin