Öljyputken tekijää Uudeltamaalta (Hoidettu, vielä kusee!)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Öljyputken tekijää Uudeltamaalta (Hoidettu, vielä kusee!)
Moro,
Tuossa n. viikon ajan kiinnitti huomioni parkkikselle ilmestyneet öljyläikät, ja tänään renkaiden vaihdossa Euromasterilla (**tun riistäjät, renkaiden laitto vanteille ja vanteet alle 65€) tonttu merkkasi n. kämmenen kokoisen läntin...Siispä tutkimaan, lopputulos: turbon öljyputki lohkon päästä liittimen juuresta osittain murtunut. Jippii, ihme tuuri sinänsä, että huomasin nyt, ennen kuin murtuu lopullisesti ja kone leipoo kiinni.
Siispä hakusessa joku hydrauliikkaliike Uudeltamaalta, joka pystyy tekemään tuohon jonkun letkuvirityksen tilalle, tai taivuttelemaan samanlaisen putken...Itse löysin Keltaisilta sivuilta Dunlop-Hiflexin Helsingistä (Hankasuontie), onko tietoa, että tekeekö pulju yksittäiskappaleita pyynnöstä? Tai vinkkejä pajoista, jotka näitä hommia tekee? Putkessa siis toisessa päässä banjo ja toisessa kierreliitin turboon (varmaankin jollain Garretin ikiomalla kierteellä, jota ei ole kellään). Jelppiä, tarttee saada tonttu liikenteeseen ASAP, kun toinen satkuista on "leikeltynä" pukeilla...
Tuossa n. viikon ajan kiinnitti huomioni parkkikselle ilmestyneet öljyläikät, ja tänään renkaiden vaihdossa Euromasterilla (**tun riistäjät, renkaiden laitto vanteille ja vanteet alle 65€) tonttu merkkasi n. kämmenen kokoisen läntin...Siispä tutkimaan, lopputulos: turbon öljyputki lohkon päästä liittimen juuresta osittain murtunut. Jippii, ihme tuuri sinänsä, että huomasin nyt, ennen kuin murtuu lopullisesti ja kone leipoo kiinni.
Siispä hakusessa joku hydrauliikkaliike Uudeltamaalta, joka pystyy tekemään tuohon jonkun letkuvirityksen tilalle, tai taivuttelemaan samanlaisen putken...Itse löysin Keltaisilta sivuilta Dunlop-Hiflexin Helsingistä (Hankasuontie), onko tietoa, että tekeekö pulju yksittäiskappaleita pyynnöstä? Tai vinkkejä pajoista, jotka näitä hommia tekee? Putkessa siis toisessa päässä banjo ja toisessa kierreliitin turboon (varmaankin jollain Garretin ikiomalla kierteellä, jota ei ole kellään). Jelppiä, tarttee saada tonttu liikenteeseen ASAP, kun toinen satkuista on "leikeltynä" pukeilla...
Viimeksi muokannut V.J.S, To Syys 08, 2005 17:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Mikkiähän tuolle olisin tarjonnut, mutta kaasukin just sopivasti loppu...Noh, jos ei muita vinkkejä tule, niin pitää yrittää tota Hankasuon (Dunlop-)Hiflexiä huomenna, toivottavasti tusaavat odottaessa, ettei tarvii olla "sairaslomalla" (*köh*)kahta (*köh*) päivää
B-suunnitelma on kyllä sitten hakea huomenna kaasua ja MIGittää toi vanha putki. Ei vaan ole hyviä kokemuksia hitsatuista turbon putkista, kun vesiputki ei hitsattuna kestänyt edes kiinnilaittoa...

B-suunnitelma on kyllä sitten hakea huomenna kaasua ja MIGittää toi vanha putki. Ei vaan ole hyviä kokemuksia hitsatuista turbon putkista, kun vesiputki ei hitsattuna kestänyt edes kiinnilaittoa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Ainakin täällä Lahdessa on 10 minuutin päästä uusi putki kädessä
Mä aikanaan muutin Garrett:in putket Mitsuun sopiviksi eli hitsasin uudet banjot putkiin. Ainakin nuo lähemmäs sen pari vuotta kesti eikä putkien uusi omistajakaan niitä moittinut... Mikä lie sitten oli ettei sulla palanut kiinni kunnolla tai sitten sulla on liian ronskit otteet kasatessa

Mä aikanaan muutin Garrett:in putket Mitsuun sopiviksi eli hitsasin uudet banjot putkiin. Ainakin nuo lähemmäs sen pari vuotta kesti eikä putkien uusi omistajakaan niitä moittinut... Mikä lie sitten oli ettei sulla palanut kiinni kunnolla tai sitten sulla on liian ronskit otteet kasatessa

R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Juuh, Lahdes noit ollaan hitsattu ja kestänyt/pitänyt on...jälki nyt ei oo ollut mitenkään silmiä hivelevääkoppsa kirjoitti:Ainakin täällä Lahdessa on 10 minuutin päästä uusi putki kädessä![]()
Mä aikanaan muutin Garrett:in putket Mitsuun sopiviksi eli hitsasin uudet banjot putkiin. Ainakin nuo lähemmäs sen pari vuotta kesti eikä putkien uusi omistajakaan niitä moittinut... Mikä lie sitten oli ettei sulla palanut kiinni kunnolla tai sitten sulla on liian ronskit otteet kasatessa

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Noniin, tämä pääkaupunkiseudun DunlopHiflex ei näytä kykenevä Lahden vastaavan tasolle, meni meinaan ainakin 12 minuuttia, että sai marssia uusi putki kädessä ovesta ulos
Kustannus teräspunoksella vahvistetulle 80cm teflonputkelle ja liittimille 15,15€. Verrattuna esim. merkkihuollon n. 100€ väittäisin kohtuuhinnaksi
Vielä uusi tiiviste mukaan Laakkoselta ja putkea vaihtamaan...
Kunnon Ranettajana en tietenkään ensin viitsinyt ottaa akun kaapelia irti, siinä sitten kun tökkäsi teräsletkulla startin piuhoihin oikosulun arvoisesti niin hyvä ettei koko roska palanut kun lohkon kyljessä olevat öljyt leimahti
Kannattanee muuten tutkailla nuita öljyvuotoja aika-ajoin, koko alusta näytti olevan bensatankki mukaanlukien aika vahvasti kylvetetty öljyssä, kattikin saattaa pienen poljennan jälkeen käydä niin kuumana, että öljykerros sen päällä leimahtaa...Noh, ajellaan hiljakseen sen aikaa ettei enään kärytä.


Kunnon Ranettajana en tietenkään ensin viitsinyt ottaa akun kaapelia irti, siinä sitten kun tökkäsi teräsletkulla startin piuhoihin oikosulun arvoisesti niin hyvä ettei koko roska palanut kun lohkon kyljessä olevat öljyt leimahti

Kannattanee muuten tutkailla nuita öljyvuotoja aika-ajoin, koko alusta näytti olevan bensatankki mukaanlukien aika vahvasti kylvetetty öljyssä, kattikin saattaa pienen poljennan jälkeen käydä niin kuumana, että öljykerros sen päällä leimahtaa...Noh, ajellaan hiljakseen sen aikaa ettei enään kärytä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Sehän se oliskin ollut kun ois vielä palanut koko höskä...
Lahdessa noi on sen verta tehokkaita miehiä että tuohon 10 minuuttiin selviytyvät hommasta. Tosin se 30 minuuttia meneekin sitten sen jälkeen paskanjauhantaan
Vakio kysymys pojilla on aina "tuleeks tääkin Saabiin"
Lahdessa noi on sen verta tehokkaita miehiä että tuohon 10 minuuttiin selviytyvät hommasta. Tosin se 30 minuuttia meneekin sitten sen jälkeen paskanjauhantaan

Vakio kysymys pojilla on aina "tuleeks tääkin Saabiin"

R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Joo-joo, kato aina roiskuu kun ranetetaan, se on mukava katsoa kun liekit loimottaa bensatukin alla
...Nyt ei tullu kun palovamma näppiin kun piti paljain käsin syöksyä liekkejä sammuttelemaan
Ehkäpä tästä lähin irrotan aina sen akun piuhan ennen kuin rupean konehuoneessa säheltämään.


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Mä kerran testasin suuttimia kun ei auto käynnistynyt. Otin tukin irti ja rättiä laitoin alle, 93t sport starttaili ja mä tiirailin kun suuttimet ruuttaili menemään
Mutta arvatkaas muistinko napata sitä sytkäkasetin piuhaa irti
No enpä tietenkään. Starttailun jälkeen rupes kasetista kuulumaan sellainen "tsssss" ääni ja sitten lähti
Enhän mä muistanu että sehän perkule putsaa noi tulpat...
No eipä palanut kuin rätti eli ohjelmana on ripaskan tanssimista rätin päällä
Ja saattoi kyllä tupakkikin maistua tuon jälkeen...
Khyyyl tuunaaminen on kivaa

Mutta arvatkaas muistinko napata sitä sytkäkasetin piuhaa irti


No eipä palanut kuin rätti eli ohjelmana on ripaskan tanssimista rätin päällä

Khyyyl tuunaaminen on kivaa

R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Kyl kyl, monta pokaaliakin siitä todisteena että joskus liikkunut ripeästitamtami kirjoitti:Ai, siis säkin oot joskus joutunut liikkumaan ripeästi muullakin tavoin kuin saabin ratissa.![]()
![]()
![]()

Oikeastaan kun tarkemmin ajattelen niin eipä tuossa tilanteessa kovinkaan kiire ollut kun 2 päivää oli koittanut saada autoa käyntiin... itsekseni varmaan silloin mietin että palakoon... ei sittenkään... palakoon... ei sittenkään

R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Voi -ttuperkelerupisaatanahevonpersevolvokilinnussijamutakuononhäpyvisvasuti
ja
Luulinpa sitten, että olin kiristänyt putken huonosti kun tiputtelu ja käryäminen vaan paheni. No niin varmaan, kireellähän se oli eikä vuotanut. Sen sijaan se olis sitten kampiakselin vauhtipyörän pään stefa seuraavana vaihtolistalla
Tasanen tippajonohan se sieltä liruu koneen ja lootan liitoksesta...Mä en jaksa enää tota stanan pommia kauaa, taidan käydä testaamassa suutinten toimintaa DI-kassun piuha kiinni....kele, kun ei voi ottaa edes soppaa svidutukseen kun pitää huomenna mennä röihin
Junalla 



Luulinpa sitten, että olin kiristänyt putken huonosti kun tiputtelu ja käryäminen vaan paheni. No niin varmaan, kireellähän se oli eikä vuotanut. Sen sijaan se olis sitten kampiakselin vauhtipyörän pään stefa seuraavana vaihtolistalla



-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jos koko pohja öljyssä niin eikö ole vaan hyvä että on. On kunnon suojakerros pohjassa...V.J.S kirjoitti:Noniin, tämä pääkaupunkiseudun DunlopHiflex ei näytä kykenevä Lahden vastaavan tasolle, meni meinaan ainakin 12 minuuttia, että sai marssia uusi putki kädessä ovesta ulosKustannus teräspunoksella vahvistetulle 80cm teflonputkelle ja liittimille 15,15€. Verrattuna esim. merkkihuollon n. 100€ väittäisin kohtuuhinnaksi
Vielä uusi tiiviste mukaan Laakkoselta ja putkea vaihtamaan...
Kunnon Ranettajana en tietenkään ensin viitsinyt ottaa akun kaapelia irti, siinä sitten kun tökkäsi teräsletkulla startin piuhoihin oikosulun arvoisesti niin hyvä ettei koko roska palanut kun lohkon kyljessä olevat öljyt leimahti![]()
Kannattanee muuten tutkailla nuita öljyvuotoja aika-ajoin, koko alusta näytti olevan bensatankki mukaanlukien aika vahvasti kylvetetty öljyssä, kattikin saattaa pienen poljennan jälkeen käydä niin kuumana, että öljykerros sen päällä leimahtaa...Noh, ajellaan hiljakseen sen aikaa ettei enään kärytä.


Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.