Kunnon intercoolereita Saabiin!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Korjaus

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900SET -95 kirjoitti:Kirjoitin asian hieman epäselvästi...

Siis eikö Viggenissä, Aerossa ja TDi:ssä ole alkuperäisenä sama IC, joka on erilainen kuin NG900 turbossa?
Eli jos ostan AM-worksin AMW tai RACE IC:n jota on tarjottu 9-3 Aeroon ja Viggeniin sopiiko se heittämällä paikalle.
Joo, mun tilaaminen perustuu siihen että menee paikoilleen "heittämällä", mutta uudet letkut/putket se tietty vaatii, ja itse ajattelin asentaa (sitten vien vasta asennettavaksi :wink: )
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Korjaus

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti: Joo, mun tilaaminen perustuu siihen että menee paikoilleen "heittämällä", mutta uudet letkut/putket se tietty vaatii, ja itse ajattelin asentaa (sitten vien vasta asennettavaksi :wink: )
Onko sullakin vielä NG900 turbon kaltainen rupucooleri?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Korjaus

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:
93t sport kirjoitti: Joo, mun tilaaminen perustuu siihen että menee paikoilleen "heittämällä", mutta uudet letkut/putket se tietty vaatii, ja itse ajattelin asentaa (sitten vien vasta asennettavaksi :wink: )
Onko sullakin vielä NG900 turbon kaltainen rupucooleri?
:cry: ...joo...
Siis se josta meno/tulo samalta puolelta :?

EDIT:
Pidetään kaikki "asentavaiset" asennusilta sitten, kokoonnutaan jossain ja asennetaan kaikki samalla kertaa ni voidaan olla joukossa tyhmiä ja tumpeloita :D
Viimeksi muokannut Hallu, Ma Tammi 26, 2004 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Korjaus

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:
NG900T kirjoitti:
93t sport kirjoitti: Joo, mun tilaaminen perustuu siihen että menee paikoilleen "heittämällä", mutta uudet letkut/putket se tietty vaatii, ja itse ajattelin asentaa (sitten vien vasta asennettavaksi :wink: )
Onko sullakin vielä NG900 turbon kaltainen rupucooleri?
:cry: ...joo...
Siis se josta meno/tulo samalta puolelta :?
Aijaa, mä luulin että noissa uudemmissa 9-3:ssa on jo x-flow mallinen
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

9-5

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Mites on 9-5:sen laita..onko jollakin kokemusta minkälainen cooleri sinne kannattaisi laittaa..onko netissä jossakin alkuperäisiä mittoja,ei jaksaisi lähteä mittaileen..maptunin sivuilla oli tuollainen samantyylinen mitä 900/9-3 malleihin olette laittamassa...
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Korjaus

Viesti Kirjoittaja Eski »

NG900T kirjoitti:
Aijaa, mä luulin että noissa uudemmissa 9-3:ssa on jo x-flow mallinen
Vuosimallista 2001 lähtien kaikissa 9-3:ssa on se läpivirtaava cooleri, kuten Viggenissä. Niin jotta, jos jollekin nyt on jäämässä nurkkiin pyörimään ylimääräinen tuollainen "viggen-cooleri" letkuineen ja putkineen, niin voisinpa hyvinkin olla kiinnostunut sellaisesta...

Eski
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

samoin....

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Eli ilmeisesti ei ole mitään ongelmia koska IC ei suoranaisesti lisää tehoa hyvin montaa prosenttia jos ahtopaineet pysyy samassa?
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Eli taas ihan puppua. :?
Miten se muuttunut teho pitää selvittää??
Jos teho sitten nousi 1,2hv ni so what? Mitä sitten?
Ja päästöihin tuo ei kai vaikuta minkään vertaa... :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Mimmi kirjoitti:AKE:lta vastaus sähköpostiini:
Hei,

Välijäähdyttimen asentaminen / suurentaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Tällöin pitää selvittää muutoksen vaikutukset auton tehoihin ja päästöarvoihin. Auton alustan, jarrujen ja voimansiirron pitää vastata muuttunutta tehoa. Lisätietoja löytyy osoitteesta: http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=1137 , pykälistä 5-8.

Terveisin,
Sami Peuranen /AKE
Aika ympäripyöreä vastaus on kyllä. Jos haluavat konttorilla oikein n***ia pilkkua niin vaativat vielä jotain VTT:n testejä ettei esim. tavallinen "normaalipajalla" penkittäminen kelpaa ja päästöjen kanssa sama homma...
Minusta toi lakiteksti ei edes puhu välijäähdyttimen muutoksesta muutoskatsastuksen perusteena, ovat vaan tulkinneet sen niin. Sama kun koko juttu lastuvirityksestä, taitaa olla uutta tulkintaa sekin kun alkuperäinen laki ei varmaan edes tunne koko asiaa. Toi linkin takana oleva teksti on vaan AKK:n oma tulkintaohje LM:n päätökseen. Taitaa vaan olla niin, että AKK saa tulkita miten haluaa... eihän kaasarikonettakaan tarvi muutoskatsastaa jos vaihtaa kaasarin. Eihän täällä vaan pyöri ketään lakimiestä joka osaa lukea lakitekstiä "oikeasti"?
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Viimeksi kun kyselin AKEsta asiaa niin tuli sentään fiksumpi vastaus, vaikka eivät vastanneet kuitenkaan mitään 8O

Tässä jätettiin asian vastuu Saab: lle :roll:
En ole kysellyt asiaa Saabilta, ehkä ne olis käskennyt kysymään AKEsta :wink:

http://personal.inet.fi/cool/saab93t/ma ... %20lpt.pdf
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

asia on niinkin että jos vaihtaa kyylerin niin voit joutua todistamaan ettei tuo uusi ja kiiltävä lauhdutin tuo lisää tehoa. Mutta kuten tiedämme konttorilla ei asiaan puututa. Ainakin kun kävin kysymässä ei vihreä opus puuttunut tähän vaihtamiseen millään tavalla ja siitä kirjasta inssi tarkastaa asiansa.

Vastaus on selkeän ympäripyöre jota voi tulkita miten sattuu. Aina ei löydy pelkästään kyllä ja ei vastauksia vaan tulkintaa saa käyttää jokainen inssi kuten haluaa :D :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Näin se menee, homma on inssin käsissä 8O :D

Voi vaan kuvitella sen vitu**amisen määrää jos inssi sanois että vaihdalla orkkis kuuleri tai ei tuu leimaa :evil:

No, tuskin tosta ny mitenkään ongelmia tulee, mutta sen verran meinaan varautua että uuden kuulerin maalaan kevysti mustaksi enkä myy orkkista pois, jos sen myy niin sitä tarviis, jos ei myy se pölyttyy kaapissa hamaan tulevaisuuteen.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Olisko katsastuscooleri kova sana?
Ei paha rasti se olisi jumpata joka vuos, toivottavasti tähän ei jouduta.
#1730
500whp.net member
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Mietin asiaa aivan samoin eli meinaan myös pitää orkkiscoolerin varastossa pahan päivän varalle. Minkäslainen maali siinä pinnassa pysyy? Tonnarissa riittää kun maalaa ne päädyt mattamustalla...

Ainahan tietysti on (luulisin) mahdollista virittää aivan s**tanasti ja käyttää sitten penkissä niin pienillä ahtopaineilla että ei oo orkkistehoja enempää. Sitten vaan dynokuitin kanssa konttorille ja leima paperiin. APC:stä se ahtopaineitten rajotus on aika helppo homma mutta miten onnistuu trionic systeemeissä?
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Vastaa Viestiin