NG900SET -95 kirjoitti:Kirjoitin asian hieman epäselvästi...
Siis eikö Viggenissä, Aerossa ja TDi:ssä ole alkuperäisenä sama IC, joka on erilainen kuin NG900 turbossa?
Eli jos ostan AM-worksin AMW tai RACE IC:n jota on tarjottu 9-3 Aeroon ja Viggeniin sopiiko se heittämällä paikalle.
Joo, mun tilaaminen perustuu siihen että menee paikoilleen "heittämällä", mutta uudet letkut/putket se tietty vaatii, ja itse ajattelin asentaa (sitten vien vasta asennettavaksi )
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
93t sport kirjoitti:
Joo, mun tilaaminen perustuu siihen että menee paikoilleen "heittämällä", mutta uudet letkut/putket se tietty vaatii, ja itse ajattelin asentaa (sitten vien vasta asennettavaksi )
Onko sullakin vielä NG900 turbon kaltainen rupucooleri?
93t sport kirjoitti:
Joo, mun tilaaminen perustuu siihen että menee paikoilleen "heittämällä", mutta uudet letkut/putket se tietty vaatii, ja itse ajattelin asentaa (sitten vien vasta asennettavaksi )
Onko sullakin vielä NG900 turbon kaltainen rupucooleri?
...joo...
Siis se josta meno/tulo samalta puolelta
EDIT:
Pidetään kaikki "asentavaiset" asennusilta sitten, kokoonnutaan jossain ja asennetaan kaikki samalla kertaa ni voidaan olla joukossa tyhmiä ja tumpeloita
Viimeksi muokannut Hallu, Ma Tammi 26, 2004 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
93t sport kirjoitti:
Joo, mun tilaaminen perustuu siihen että menee paikoilleen "heittämällä", mutta uudet letkut/putket se tietty vaatii, ja itse ajattelin asentaa (sitten vien vasta asennettavaksi )
Onko sullakin vielä NG900 turbon kaltainen rupucooleri?
...joo...
Siis se josta meno/tulo samalta puolelta
Aijaa, mä luulin että noissa uudemmissa 9-3:ssa on jo x-flow mallinen
Mites on 9-5:sen laita..onko jollakin kokemusta minkälainen cooleri sinne kannattaisi laittaa..onko netissä jossakin alkuperäisiä mittoja,ei jaksaisi lähteä mittaileen..maptunin sivuilla oli tuollainen samantyylinen mitä 900/9-3 malleihin olette laittamassa...
NG900T kirjoitti:
Aijaa, mä luulin että noissa uudemmissa 9-3:ssa on jo x-flow mallinen
Vuosimallista 2001 lähtien kaikissa 9-3:ssa on se läpivirtaava cooleri, kuten Viggenissä. Niin jotta, jos jollekin nyt on jäämässä nurkkiin pyörimään ylimääräinen tuollainen "viggen-cooleri" letkuineen ja putkineen, niin voisinpa hyvinkin olla kiinnostunut sellaisesta...
Eli taas ihan puppua.
Miten se muuttunut teho pitää selvittää??
Jos teho sitten nousi 1,2hv ni so what? Mitä sitten?
Ja päästöihin tuo ei kai vaikuta minkään vertaa...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Välijäähdyttimen asentaminen / suurentaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Tällöin pitää selvittää muutoksen vaikutukset auton tehoihin ja päästöarvoihin. Auton alustan, jarrujen ja voimansiirron pitää vastata muuttunutta tehoa. Lisätietoja löytyy osoitteesta: http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=1137 , pykälistä 5-8.
Terveisin,
Sami Peuranen /AKE
Aika ympäripyöreä vastaus on kyllä. Jos haluavat konttorilla oikein n***ia pilkkua niin vaativat vielä jotain VTT:n testejä ettei esim. tavallinen "normaalipajalla" penkittäminen kelpaa ja päästöjen kanssa sama homma...
Minusta toi lakiteksti ei edes puhu välijäähdyttimen muutoksesta muutoskatsastuksen perusteena, ovat vaan tulkinneet sen niin. Sama kun koko juttu lastuvirityksestä, taitaa olla uutta tulkintaa sekin kun alkuperäinen laki ei varmaan edes tunne koko asiaa. Toi linkin takana oleva teksti on vaan AKK:n oma tulkintaohje LM:n päätökseen. Taitaa vaan olla niin, että AKK saa tulkita miten haluaa... eihän kaasarikonettakaan tarvi muutoskatsastaa jos vaihtaa kaasarin. Eihän täällä vaan pyöri ketään lakimiestä joka osaa lukea lakitekstiä "oikeasti"?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
asia on niinkin että jos vaihtaa kyylerin niin voit joutua todistamaan ettei tuo uusi ja kiiltävä lauhdutin tuo lisää tehoa. Mutta kuten tiedämme konttorilla ei asiaan puututa. Ainakin kun kävin kysymässä ei vihreä opus puuttunut tähän vaihtamiseen millään tavalla ja siitä kirjasta inssi tarkastaa asiansa.
Vastaus on selkeän ympäripyöre jota voi tulkita miten sattuu. Aina ei löydy pelkästään kyllä ja ei vastauksia vaan tulkintaa saa käyttää jokainen inssi kuten haluaa
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Voi vaan kuvitella sen vitu**amisen määrää jos inssi sanois että vaihdalla orkkis kuuleri tai ei tuu leimaa
No, tuskin tosta ny mitenkään ongelmia tulee, mutta sen verran meinaan varautua että uuden kuulerin maalaan kevysti mustaksi enkä myy orkkista pois, jos sen myy niin sitä tarviis, jos ei myy se pölyttyy kaapissa hamaan tulevaisuuteen.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Mietin asiaa aivan samoin eli meinaan myös pitää orkkiscoolerin varastossa pahan päivän varalle. Minkäslainen maali siinä pinnassa pysyy? Tonnarissa riittää kun maalaa ne päädyt mattamustalla...
Ainahan tietysti on (luulisin) mahdollista virittää aivan s**tanasti ja käyttää sitten penkissä niin pienillä ahtopaineilla että ei oo orkkistehoja enempää. Sitten vaan dynokuitin kanssa konttorille ja leima paperiin. APC:stä se ahtopaineitten rajotus on aika helppo homma mutta miten onnistuu trionic systeemeissä?