saab vainaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
99-83
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 19:10
Paikkakunta: Kajaani

saab vainaa

Viesti Kirjoittaja 99-83 »

Nyt se sitten 99 on entinen peli. Jäi kittilän ja rovaniemen puolenväliin.
80km/h nopeudessa rupesi vetämään oikealle puolelle ojaan ja ojassa käytiinkin. Sain ohjattua takaisin tielle mut sitten perä lähti alta ja katon kautta takaisin ojaan. vettä satoi pikkasen mutta siltikin epäilyttää että autoon olisi tullut tekninen vika sillä auto rupesi vetämään ihan yllättäen voimakkaasti ojaan. Vesiliirron voikin laskea pois pelistä.
mikä on saabistien mielipide mistä johtui tälläinen yhtäkkiä oikealle puolelle veto?
Noo, ei se mitään, hatunnosto ysiysille ja uuden hankita päälle
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Pyöräntuenta pettänyt?
Hyvä kumminkin, että henkilövahingoilta näytettiin vissiin selviävän.
Saabeja saa lisää edukkaasti. :)
99-83
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 19:10
Paikkakunta: Kajaani

näin kävi

Viesti Kirjoittaja 99-83 »

Joku tekninen vika sen täytyi olla. Ihmetyttää kun tie oli täysin suora ja nopeus tasan 80km/h. vielä sen ojasta sai palaamaan tielle mut sitten perä lähti heittämään ja sitten mentiinkin katon kautta ojaan.

Täytyy tosissaan todeta että kyllä saab on turvallinen auto. Tälläisestä ilmalennosta selvisi säikähdyksellä eikä mitään henkilövahinkoja.

Tässä alkaa sitten uuden Saabin metsästys :)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

joskus hajoamassa oleva vetonivel nykii voimakkaasti sivulle, saa vääntää ihan tosissaan ratista..

hyvä että henkilövahingoilta vältytiin. menikö 99 pahasti solmuun?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Auts. Toivottavasti selvittiin säikähdyksellä ja uusi auto löytyy kivuttomasti. Millaista Saabia olet etsimässä?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Veikkaisin että ylä/alutukivarsi pettänyt. En edes uskalla ajatella tälläistä tilannetta jos esim. olisit ollut jollain japsi riisikipolla liikenteessä.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
99-83
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 19:10
Paikkakunta: Kajaani

uusi löydetty

Viesti Kirjoittaja 99-83 »

Oli se melkoinen lento, auto meni kyllä aivan käyttökelvottomaksi. Keula tuhannen kappaleina, sivulasi rikki, kattokin meni kivasti sisään.
Kaikkein hauskinta tässä on se että selvisi pelkällä säikähdyksellä, ei tullut edes mustelmia. Harmi vaan että autossa oli täysi tankki.

Kyllähän saab on tälläisissä tilanteissa turvallinen peli. Olisi riisikupilla käynyt pahasti.
Uusi peli löytyi heti. ysisatanen gls -82.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Kiva kuulla hyviä uutisia. Taidan tietää tuon ysisatasen, jos se on se nettiautossa myynnissä ollut...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
99-83
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 19:10
Paikkakunta: Kajaani

juu

Viesti Kirjoittaja 99-83 »

jariha kirjoitti:Kiva kuulla hyviä uutisia. Taidan tietää tuon ysisatasen, jos se on se nettiautossa myynnissä ollut...
Se juuri on kyseessä. Oletko itse käynyt tutkimassa kyseistä peliä?
Vaikutti hyvältä kayttöautolta.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: juu

Viesti Kirjoittaja jariha »

99-83 kirjoitti:
jariha kirjoitti:Kiva kuulla hyviä uutisia. Taidan tietää tuon ysisatasen, jos se on se nettiautossa myynnissä ollut...
Se juuri on kyseessä. Oletko itse käynyt tutkimassa kyseistä peliä?
Vaikutti hyvältä kayttöautolta.
Kävin pikku lenkin ajamassa sillä ja jos joku olisi vienyt minulta tuon tupliksen alta, niin ensimmäisenä vaihtoehtona olisi ollut se satku tilalle. Siksi kysyin tuolla ylempänä, että millaista olet ajatellut tilalle, kun tuota olisin suositellut. Tutki vain ne helmat, että kestävät ajan hammasta. Johan siinä on renkaitakin hintansa edestä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
99-83
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 19:10
Paikkakunta: Kajaani

Re: juu

Viesti Kirjoittaja 99-83 »

jariha kirjoitti:
99-83 kirjoitti:
jariha kirjoitti:Kiva kuulla hyviä uutisia. Taidan tietää tuon ysisatasen, jos se on se nettiautossa myynnissä ollut...
Se juuri on kyseessä. Oletko itse käynyt tutkimassa kyseistä peliä?
Vaikutti hyvältä kayttöautolta.
Kävin pikku lenkin ajamassa sillä ja jos joku olisi vienyt minulta tuon tupliksen alta, niin ensimmäisenä vaihtoehtona olisi ollut se satku tilalle. Siksi kysyin tuolla ylempänä, että millaista olet ajatellut tilalle, kun tuota olisin suositellut. Tutki vain ne helmat, että kestävät ajan hammasta. Johan siinä on renkaitakin hintansa edestä.
Hyvältä peliltä vaikutti, ohjaus ehkä turhan herkkä. Johtunee hammastangon vaihdosta. Mut eiköhän saabi asiansa aja.
Mietin että mitenköhän kulutuksen laita on, kun näytti olevan kaksikurkkuinen kaasari. siisti ja hyvin pidetyn oloinen gls.

Ainahan vanhojen pirssien kanssa on ruosteongelmia, siinä tapauksessa hitsipilli soimaan. Aina uutta peltiä saa. Harmittaa se tuplaysi, mut ei kai sille mahda mitään :(
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Mietin että mitenköhän kulutuksen laita on, kun näytti olevan kaksikurkkuinen kaasari. siisti ja hyvin pidetyn oloinen gls.
kulutus pitäisi olla samaa luokkaa kuin yhdellä kaasarilla.
kaasutin ei muuten ole kaksikurkkuinen, vaan tuossa on kaksi erillistä kaasutinta.. :wink:

osanottoni tupliksen puolesta.. :(
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tai sitten vetonivel leipoi kiinni?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
99-83
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 19:10
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja 99-83 »

Ei ollut oikein aikaa jäädä tutkimaan mistä johtui ulosajo. Jotain akselistoon liittyvää kai se on.
Ei tehnyt mieli rämpiä pikkukengissä vesiojassa selvittämässä syytä.
Harmi, tulee ikävä tuplista :(
tuplis löysi tiensä pään Kittilän ja Rovaniemen puolestavälistä.
R.I.P :(

Rupesin jo miettimään että voiko olla kaksi erillistä kaasutinta kun gls.ssä oli 2kpl alipainekalvoa pellin alla. Että tekniikka onkin mielenkiintoista ja aina oppii jotain uutta :lol:
Vastaa Viestiin