90:n kaasarin säätö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

90:n kaasarin säätö

Viesti Kirjoittaja sponde »

Eli ongelmana on liian laiha seos 90:ssä. Kertokaas onko kaasarissa (solex 175 tms.) suuttimen säätömahdollisuus vai saako siihen varaosina eri kokoisia suuttimia? Neulaa en ole edes kokeillut säätää,koska lisää ruokaa tarvisi lähinnä isolla kaasulla. Ja kokemusen mukaan neulan säätö vaikuttaa lähinnä pienemmällä kaasulla.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8128
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

moi

Viesti Kirjoittaja mestari »

mikset ensin säätäisi kaasaria neulaa vaan ylöspäin niin rupeaa kakkua olemaan
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

Edesmenneessä 99:ssäni oli sama ongelma ja yritin saada sitä korjattua neulan säädöllä, mutta siinä kävi niin että tyhjäkäynti oli aivan liian rikkaalla ja silti olisi pitänyt saada isommalla kaasulla lisää ruokaa. En ole kyllä tässä autossa sitä kokeillut.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

En tiedä itse juuri mitään näistä, mutta eikös suuttimen ja neulan uusiminen ole ihan hyvä perushuolto kaasarille? Luulis että alkaa seokset sattumaan kohdilleen tuon jälkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja tietysti myös kalvo! maksavat yhteensä vähän alle 30 motonetista, tänään juuri omaani hain.
minulla kyllä oli ongelmana että oli koko ajan riikkaalla eikä säädöt auttaneet.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

korjaus

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo kaasarille on kyllä hyvä tehdä perushuolto.

Mutta näissä vanhemmissa vaan ei oo ihan helppoo se suuttimen vaihtaminen, toisin kuin Pieburgissa.

Se suutinhan on puristettu kaasuttimen runkoon kiinni. Ja korjauskirjassa käsketään viemään moottorikoneistamoon.

Tosin voi sen itekkin vaihtaa jos osaa ja on työkalut.

Meillä on muuten tälläinen työkalu, jolla neulan saa puristettua ulos ja uudemn sisään.
SAAB
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pitäisi noppa katsastaa, epäilen että päästöistä tulee sanomista (kulkeekin liian iloisesti :wink: ).. kuinkas se ns. katsastussäätö taas menikään, pitikös 8mm:n hylsyllä säätää kaasarin alapuolelta niin laihalle että juuri ja juuri jaksaa käydä (= ruuvata sisäänpäin), ja siten nopsasti leimaa hakemaan?

Nopan tyhjäkäynti nousee lämpöisenä noin 1200rpm:n tuntumaan, eli taitaa jostain päin falskata?
Eli jossei säädöt riitä niin sittenkös uusi neula, suutin ja kalvo?

Missäs pk-seudulla olisi kätevä pikahuolto josta saisi about 15 eurolla sen saastemittauksen, ei viitsisi hankkia hylsyä katastuksesta tuon vuoksi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin