90:n kaasarin säätö
90:n kaasarin säätö
Eli ongelmana on liian laiha seos 90:ssä. Kertokaas onko kaasarissa (solex 175 tms.) suuttimen säätömahdollisuus vai saako siihen varaosina eri kokoisia suuttimia? Neulaa en ole edes kokeillut säätää,koska lisää ruokaa tarvisi lähinnä isolla kaasulla. Ja kokemusen mukaan neulan säätö vaikuttaa lähinnä pienemmällä kaasulla.
En tiedä itse juuri mitään näistä, mutta eikös suuttimen ja neulan uusiminen ole ihan hyvä perushuolto kaasarille? Luulis että alkaa seokset sattumaan kohdilleen tuon jälkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
korjaus
Joo kaasarille on kyllä hyvä tehdä perushuolto.
Mutta näissä vanhemmissa vaan ei oo ihan helppoo se suuttimen vaihtaminen, toisin kuin Pieburgissa.
Se suutinhan on puristettu kaasuttimen runkoon kiinni. Ja korjauskirjassa käsketään viemään moottorikoneistamoon.
Tosin voi sen itekkin vaihtaa jos osaa ja on työkalut.
Meillä on muuten tälläinen työkalu, jolla neulan saa puristettua ulos ja uudemn sisään.
Mutta näissä vanhemmissa vaan ei oo ihan helppoo se suuttimen vaihtaminen, toisin kuin Pieburgissa.
Se suutinhan on puristettu kaasuttimen runkoon kiinni. Ja korjauskirjassa käsketään viemään moottorikoneistamoon.
Tosin voi sen itekkin vaihtaa jos osaa ja on työkalut.
Meillä on muuten tälläinen työkalu, jolla neulan saa puristettua ulos ja uudemn sisään.
SAAB
Pitäisi noppa katsastaa, epäilen että päästöistä tulee sanomista (kulkeekin liian iloisesti
).. kuinkas se ns. katsastussäätö taas menikään, pitikös 8mm:n hylsyllä säätää kaasarin alapuolelta niin laihalle että juuri ja juuri jaksaa käydä (= ruuvata sisäänpäin), ja siten nopsasti leimaa hakemaan?
Nopan tyhjäkäynti nousee lämpöisenä noin 1200rpm:n tuntumaan, eli taitaa jostain päin falskata?
Eli jossei säädöt riitä niin sittenkös uusi neula, suutin ja kalvo?
Missäs pk-seudulla olisi kätevä pikahuolto josta saisi about 15 eurolla sen saastemittauksen, ei viitsisi hankkia hylsyä katastuksesta tuon vuoksi?

Nopan tyhjäkäynti nousee lämpöisenä noin 1200rpm:n tuntumaan, eli taitaa jostain päin falskata?
Eli jossei säädöt riitä niin sittenkös uusi neula, suutin ja kalvo?
Missäs pk-seudulla olisi kätevä pikahuolto josta saisi about 15 eurolla sen saastemittauksen, ei viitsisi hankkia hylsyä katastuksesta tuon vuoksi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98