Ahtopaineet katosi, turbo entinen?
Ahtopaineet katosi, turbo entinen?
Ajelin katsastuksen jälkeen kotiin ja valoista lähtiessä kiihdyttelin normaalisti, kakkosella käytin punasella ja ahdot katosi. Konttorilta siis ajelin kiltisti 15km ja 100m ennen kämppiä loppu vinkuna ja ahtopainemittari jäi puoleen väliin. Missä vika? Lievä palaneen käry tuli kattoluukusta sisälle, en tiedä oliko omasta autosta vai edessä ajavasta.
Turbo oli vinkunut jonkin aikaa jo enteillen tiensä päättymistä, samaten by-passin muoviliitoskohdat hieman hauraita. Voiko syy olla jossai muualla kuin turbossa? Ilmamassamittari, hukkaportti, by-pass? Vai joutuuko tässä nyt uutta turboa ostamaan =)
Olisi nyt voinu turbo kesään asti kestää, niin olisi ollut rahaa vaihtaa.
Turbo oli vinkunut jonkin aikaa jo enteillen tiensä päättymistä, samaten by-passin muoviliitoskohdat hieman hauraita. Voiko syy olla jossai muualla kuin turbossa? Ilmamassamittari, hukkaportti, by-pass? Vai joutuuko tässä nyt uutta turboa ostamaan =)
Olisi nyt voinu turbo kesään asti kestää, niin olisi ollut rahaa vaihtaa.
Re: Ahtopaineet katosi, turbo entinen?
MIelenkiinnosta kyselen että minkävuotinen auto ja paljon on matkamittarissa lukemaa?jpjk kirjoitti:Ajelin katsastuksen jälkeen kotiin ja valoista lähtiessä kiihdyttelin normaalisti, kakkosella käytin punasella ja ahdot katosi. Konttorilta siis ajelin kiltisti 15km ja 100m ennen kämppiä loppu vinkuna ja ahtopainemittari jäi puoleen väliin. Missä vika? Lievä palaneen käry tuli kattoluukusta sisälle, en tiedä oliko omasta autosta vai edessä ajavasta.
Turbo oli vinkunut jonkin aikaa jo enteillen tiensä päättymistä, samaten by-passin muoviliitoskohdat hieman hauraita. Voiko syy olla jossai muualla kuin turbossa? Ilmamassamittari, hukkaportti, by-pass? Vai joutuuko tässä nyt uutta turboa ostamaan =)
Olisi nyt voinu turbo kesään asti kestää, niin olisi ollut rahaa vaihtaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jos kerran ahtaa mittarin puoleenväliin (=peruspaineille), enpä usko että on turbo entinen. Katselisin kaikki letkuliitokset läpi. Mulla kun turbo prakasi (laakerit leikkasi kiinni, eli hyrrä ei pyörinyt ollenkaan), niin ei antanut sitten tippaakaan painetta, ja 200D mersukin tuntui rivakalta autolta ajaa tuon rinnalla...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mulla teki toi oma perkele tänä aamuna sellaisen jutun että: aamulla löin sen käyntiin ja lähdin bensa-asemalle päin(sekin jo ahdisti tarpeeksi). No painoin mäessä kaasua pannuun, niin tämä ruotsalainen ei halunnut nostaa paineita kun jonnekkin 0.3bar paikkeille
Siinä oli taas sekoaminen lähellä, mutta hyvähermoisena ajoin tankille ilman suurempia seremonioita.
No kun otin bensaa tankkiin minkä uskalsin ja mietin samalla mitähän uutta taas pääsen korjaamaan niin tapahtui kaiketi ihme. Siitä pois lähtiessäni huomasin että tämähän keksintö toimii taas
höh, no sillä oli kai sitten kankea maanantai aamu... syytä tuohon en uskalla edes miettiä ja toivottavasti ei tarvitsekkaan.

No kun otin bensaa tankkiin minkä uskalsin ja mietin samalla mitähän uutta taas pääsen korjaamaan niin tapahtui kaiketi ihme. Siitä pois lähtiessäni huomasin että tämähän keksintö toimii taas

In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
käsittääkseni juu ei mee valkosel sillon jos siin on vika..maksaa ~30euroa.jyrmy kirjoitti:Paljonko maksaa uus? Itellä sama ongelma.. Vai olikos niin että jos by-passissa vika niin tyhjäkäynnillä ei laske valkoselle?Mäksä kirjoitti:kyl toi by-passilta vaikuttaa jos keltasel pysyy kokoajan ja nousee vaan puoleenväliin..just sen oireita
itel oli vuoden tos sellanen vika et meni valkoselle, mutta ei noussu yli keltasen puolenvälin ja kaikki mahollinen vaihdettiin, lopulta vika oli APC Boxissa
BMW 525iA Touring Executive
Niin, tuosta tekstistä ei aivan varmaksi selviä liikkuuko se viisari sinne valkoselle vai eikö se vain nouse positiiviselle paineelle.
Tuli vain mieleen kun kerta se "vinkuna" katosi saman tien, ettei vain ois hukkaportilta lähtenyt se aktuaattorin varsi irti. Jos näin on, niin alakautta
vain paikoilleen, uusi sokka reikään
Baanalle ja viisarit punaiselle!
Tuli vain mieleen kun kerta se "vinkuna" katosi saman tien, ettei vain ois hukkaportilta lähtenyt se aktuaattorin varsi irti. Jos näin on, niin alakautta
vain paikoilleen, uusi sokka reikään

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kannattaako sitä polkea ennenkuin mutka on lämmennyt..!!!!9000T CD kirjoitti:Mulla teki toi oma perkele tänä aamuna sellaisen jutun että: aamulla löin sen käyntiin ja lähdin bensa-asemalle päin(sekin jo ahdisti tarpeeksi). No painoin mäessä kaasua pannuun, niin tämä ruotsalainen ei halunnut nostaa paineita kun jonnekkin 0.3bar paikkeilleSiinä oli taas sekoaminen lähellä, mutta hyvähermoisena ajoin tankille ilman suurempia seremonioita.
No kun otin bensaa tankkiin minkä uskalsin ja mietin samalla mitähän uutta taas pääsen korjaamaan niin tapahtui kaiketi ihme. Siitä pois lähtiessäni huomasin että tämähän keksintö toimii taashöh, no sillä oli kai sitten kankea maanantai aamu... syytä tuohon en uskalla edes miettiä ja toivottavasti ei tarvitsekkaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Puhutaanko tuossa kylmänä polkemisesta?9000CD23T kirjoitti:Kannattaako sitä polkea ennenkuin mutka on lämmennyt..!!!!9000T CD kirjoitti:Mulla teki toi oma perkele tänä aamuna sellaisen jutun että: aamulla löin sen käyntiin ja lähdin bensa-asemalle päin(sekin jo ahdisti tarpeeksi). No painoin mäessä kaasua pannuun, niin tämä ruotsalainen ei halunnut nostaa paineita kun jonnekkin 0.3bar paikkeilleSiinä oli taas sekoaminen lähellä, mutta hyvähermoisena ajoin tankille ilman suurempia seremonioita.
No kun otin bensaa tankkiin minkä uskalsin ja mietin samalla mitähän uutta taas pääsen korjaamaan niin tapahtui kaiketi ihme. Siitä pois lähtiessäni huomasin että tämähän keksintö toimii taashöh, no sillä oli kai sitten kankea maanantai aamu... syytä tuohon en uskalla edes miettiä ja toivottavasti ei tarvitsekkaan.