Check Engine: Kone käy laihalla

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ilmamassa mittari edelleenkin. Mulla kävi samalla tavalla. Ahdot pomppi korkealla siis max ahdot 1,7-1,8 jotka rauhoittuivat ilmamassamittarin vaihdolla 1,3 minne pitikin.

Vika koodi syttyy tasaisella ajolla jolloin ilmamassamittarin arvoja käytetään eniten.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

potkuhousu kirjoitti:Ilmamassa mittari edelleenkin. Mulla kävi samalla tavalla. Ahdot pomppi korkealla siis max ahdot 1,7-1,8 jotka rauhoittuivat ilmamassamittarin vaihdolla 1,3 minne pitikin.

Vika koodi syttyy tasaisella ajolla jolloin ilmamassamittarin arvoja käytetään eniten.
Ei ei, en usko, tulee liian kalliiksi! :lol:

Ei vaan, tuohan se todennäköisin syy taitaa sitten olla, kun oireetkin täsmää noin hyvin. Pitää vielä koittaa immun pesua, eipä siinä ainakaan mitään menetä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Termos kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti:Ilmamassa mittari edelleenkin. Mulla kävi samalla tavalla. Ahdot pomppi korkealla siis max ahdot 1,7-1,8 jotka rauhoittuivat ilmamassamittarin vaihdolla 1,3 minne pitikin.

Vika koodi syttyy tasaisella ajolla jolloin ilmamassamittarin arvoja käytetään eniten.
Ei ei, en usko, tulee liian kalliiksi! :lol:

Ei vaan, tuohan se todennäköisin syy taitaa sitten olla, kun oireetkin täsmää noin hyvin. Pitää vielä koittaa immun pesua, eipä siinä ainakaan mitään menetä.
P.S kahdesti männät vaihtaneena moisen langan takia voin suositella korjaamaan AJOISSA
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Samalla nakkaa se VV suodatin roskiin ja vakio suodatin tilalle. MAf on aika kallis hankinta kerran vuodessa :wink:

Kone ei kauaa tykkää laihalla menemisestä ja remppa on tyyris.

Vakio suodattimella jo 1½ vuotta liikenteessä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

potkuhousu kirjoitti:Samalla nakkaa se VV suodatin roskiin ja vakio suodatin tilalle. MAf on aika kallis hankinta kerran vuodessa :wink:
No ne on nuo muut hemmot puhuneet tuosta VV-filtteristä tässä ketjussa, mulla on aina ollut vakiofiltteri käytössä 8)
Kone ei kauaa tykkää laihalla menemisestä ja remppa on tyyris.

Vakio suodattimella jo 1½ vuotta liikenteessä.
Juu, kyllä tässä on ajeltu niin, ettei ahtomittari vahingossakaan pomppaa plussan puolelle. Vaasan merkkihuolto kertoi immun hinnaksi 220e, tilaustavara, toimitusaika 2-3 päivää.
Ei hirveen paha hinta, mutta hakuhommalla täältä löytyi samoilla oireilla tapaus, joka korjaantui lambda-anturin vaihdolla.

Eipä sekään ilmainen palikka ole, taitaa väkisinkin olla ylimääräistä rahanmenoa tiedossa satku/pari kolme :(

Muoks: Tuo lambda-anturi vaan vaivaa takaraivossa, nimittäin vikavalo alkoi oirehtimaan välittömästi sen jälkeen, kun jouduin oman huolimattomuuteni takia löysäämään DP:n irti ahtimesta (hukkis lipsahti tankoa kiristäessä :lol: ).
Laitoin kyllä palikkaa putken alle, ettei tule haavereita kun sen laskee alas, eikä putki kyllä mielestäni päässyt missään vaiheessa roikkumaan holtittomasti johtoja venyttäen. Ei mitään vikaan vaikuttavaa hommaa silmämääräisesti kyylättynä johdoissa tai liittimissä.

Outo sattuma kait kyseessä :roll:
Viimeksi muokannut Termos, Ke Syys 14, 2005 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vian haku on joskus hakuammuntaa ja jos on tuplavika niin siinä meinaa mennä hermot. Minulla oli DI-kasetti vika ja MAF.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

potkuhousu kirjoitti:Vian haku on joskus hakuammuntaa ja jos on tuplavika niin siinä meinaa mennä hermot. Minulla oli DI-kasetti vika ja MAF.
No tuo taitaa aiheuttaa aika kummallista käyttäytymistä kärryssä kyllä.

Kurkkaa vielä tuo mun edeltävä viesti, muokkasin siihen lisää arvailuita :P
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Vuotava DP:n liitos ennen lambdaa saa myös kummia aikaan, kuten sen että seokset menevät päin pyllyä.
#1730
500whp.net member
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Vigge kirjoitti:Vuotava DP:n liitos ennen lambdaa saa myös kummia aikaan, kuten sen että seokset menevät päin pyllyä.
Jep, tiiviiksi todettu. Löytyi myös kummia aiheuttava (?) bypass-venttiilin alumiiniputken löysä liitos ahtimen imuputkeen. Tarkistettu ja vaihdettu O-rengas, ei vaikutusta.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Päivitetään nyt tätäkin, vaikka tuskin ketään kiinnostaa :wink:

Uusi ilmamassamittari on nyt kiinni (210€, vaihdoin itse), maantietestejä en ole vielä ehtinyt ajamaan. Ainakaan reilun 10 kilometrin moottoritiepätkällä vikavalo ei syttynyt.

Jotain häikkää siinä vanhassa immussa kyllä täytyi olla, tällä uudella kiesi ei kule sitten yhtään mihinkään :evil:

Uutta ilmamassamittaria odottaessa vaihdoin AutoGauge:n ahtopainemittarin toiseen halpismittariin, jossa on tarkempi asteikko, asteikon max 1.5 bar.

Ahtopaineet nousee nyt uudella ilmamassamittarilla maksimissaan 0,7-0,8 bariin, sillä entisellä immulla sama mittari näytti 1.1-1.2 bar.

Edelleen ihmetyttää, että mistä TECH mittaa nuo ahdot, kun huollossa puhuivat 1.7 barin piikeistä sillä viallisella immulla 8O

[Turhautumisen aiheuttama provo]
No joo, kunhan toimii ilman vikavaloja. Ei tämä nyt sellainen tehokas perheauto ole, minkä toivoin ostaessa saavani (+ pieni ekstra lastuvirityksellä), ainakaan ehjillä osilla. Saakeli :cry:
[/Turhautumisen aiheuttama provo]
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kannattais varmaan zekata peruspaineet :oops:
Jos se kulkupuoli paranis. Kannattaa myös käyttää akku irti 5 minuuttia ja vetäistä kolmosella 1500-5000 väli muutamaan kertaan.
96 M75 i12 5-speed ;)
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ei huolta tehojen katoamisesta sillä kestää tovin kun järjestelmä sopeutuu uuden ilmamassamittarin antamiin arvoihin. Itsellä uusi ilmamassamittari tuotti autostani XLTP (extra low pressure turbo) sillä ahtoja oli huikeat 0,2-0,4 ja auto kulki jopa 4. vaihteella 140km/h. Tota kärsimystä kesti 200km. Kone sammuksiin ja ½h jälkeen paineet takaisin. Itsellä laski ahdot 1,7-1,8 ahdoista "normaaleihin" 1,3.

Saab on välillä kovin merkillinen laite :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kehtaalo kysyä minkänäköinen on tuo vm98:n 9-5 saabin immu. :?:
Näin ehkä tulevana 9-5 omistajana (kaikista varoituksista huolimatta). :?
Eiks noissa alkupään 9-5:ssa olekaan sama kone ja ohjaus sydeemi kuin tossa mun tonnarissa. :?:
Eli jätänkö hankkimatta. :?:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mimmi kirjoitti:Kaikissa 9-5:ssa on Trionic7.
Hyvä tietää tuokin, ettei enään T5:sta 9-5ssa. :(
Missä vaiheessa tuo T8 astui kuvaan mukaan. :?:
Miten itse tuo perusmoottori eli mihinsaakka käytetty tota tonnarista tuttua b204/234 konetta. :?:
Ja tuo T7:nkö ne rikkoo 100t ajettuna. :?:
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Ansis kirjoitti:Kannattais varmaan zekata peruspaineet :oops:
Jep, hukkaportin tankoa on löysätty ahtojen piikkailun takia.
Ansis kirjoitti:
Jos se kulkupuoli paranis. Kannattaa myös käyttää akku irti 5 minuuttia ja vetäistä kolmosella 1500-5000 väli muutamaan kertaan.
Vikavalo on nollattu huollossa 3 kertaa (kustannukset 0 euroa :lol: ) ja akun plussakenkä on irrotettu muutaman kerran.

Boksia koitin motarin rampilla sopeuttaa pariin otteeseen, mutta eipä auttanut. Ahtaa yli peruspaineen, mutta ei tarpeeksi.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin