Kaasuttimen tiivisteen vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
99-83
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 19:10
Paikkakunta: Kajaani

Kaasuttimen tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja 99-83 »

Tässäpä tuli ensimmäinen remontin aihe pari päivää sitten hommattuun satkuun.
Kaasuttimen tiiviste vuotaa bensaa reilusti. Minkälainen homma vaihtaa, kun ei ole kokemuksia? Mitä tulisi ottaa huomioon ja miten ylipäätään tuollaisen tiivisteen vaihtaa?
Mallihan oli se 900GLS
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

ota iskunvaimennusneulahässäkkä irti kannesta.

merkkaa alumiinikannen asento, vaikka huopakynällä tai naarmulla.

irroita neljä ruuvia, kansi nousee pois
ota vanha kumipalje pois ja asenna uusi tilalle.
kiristä kansi, kiinnittäen se samaan asentoon, missä se oli.

laita automaattiöljyä vaimennus männän koloon, jos tarvis.
kiristä vaimennin-neula.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
99-83
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 19:10
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja 99-83 »

Kiitän hyvästä ohjeesta :) Vielä yksi lisäkysymys, tarkoititko sillä kumipaljeella sitä pyöreää vaimennuskumia? Saabin tekniikka on vielä sen verran outoa vielä joten joudun kysymään tälläisen hölmön lisäkysymyksen :?:
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Kyllä hän tarkoitti
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
99-83
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 19:10
Paikkakunta: Kajaani

Kiitän

Viesti Kirjoittaja 99-83 »

IIIISO kiitos vinkeistä. Nyt uskaltaa vaihtaa kun tietää mitä tehdä :)
Vastaa Viestiin