T. Jani ainaisine k-jet kysymyksineen

Nyt enään pari.....kassillista vaitoms kirjoitti:
Ennen meni tulppia muovikassillinen per talvi nyt enään pari...
![]()
Pitäisihän sinun tuo tietää, kun olet itse releen kytkenyt.J-ani kirjoitti:Mitenkäs se testaus viritelmä kytketään? Hyppylanka releelle, mille liittimille?
muistanko oikein että toi on sellainen ohje (ruiskumalleille) mikä löytyy ihan saabin käyttöohjekirjasta. joskus vaan tuumailin että toi on aika iso miinus auton käytettävyydelle. mitähän tapahtuis jonkun suositun automerkin myynnille jos mainokseen lisättäisiin teksti: "sinun täytyy odottaa minuutti, ennen kun voit lähteä ajamaan autolla". toisaalta se minuuttihan jo menee siinä kun laittaa turvavyön, valitsee radiosta oikean kanavan, laittaa aurinkolasit, ja sytyttää tupakintoms kirjoitti: - Käyttää tyhjäkäynnillä autoa ainaski minuutin ennen lähtöä.
Ruiskusatkun -86 -kirjassa lukee käynnistämisestä näin:lucaf kirjoitti:muistanko oikein että toi on sellainen ohje (ruiskumalleille) mikä löytyy ihan saabin käyttöohjekirjasta.
Tämä ei kyllä ratkaise Janin ongelmaa. Sitä voisi kokeilla selvitellä mittaamalla ohjauspaineen kylmänä ja lämpimänä. Ohjauspaineventtiilin vaihtaminen taitaa olla siitä tylsä operaatio, että todennäköisesti seokset pitänee säätää uusiksi, ainakin jos vanha venttiili oli viallinen.Virta-avain käynnetään käynnistysasentoon ja annetaan sen palautua takaisin moottorin käynnistyttyä. Moottorin annetaan käydä n. 10 sekuntia ennen kuin kaasupoljinta painetaan. Täyttä kaasua ei saa käyttää ennen kuin aikaisintaan 2 - 3 minuutin kuluttua moottorin käynnistämisestä.
Mikäli puolilämpimän moottorin käynnistys tuntuu vaikealta suosittelemme kaasun painamista puoliväliin käynnistettäessä. Kesällä tällainen tilanne syntyy muutama tunti pysähdyksen jälkeen. Talvella käynnistettäessä lämpimästä tallista tai ulkoa lohkolämmittimen jäljiltä.
Täällä menee ihan saman kaavan mukaan. Kierrokset vähän tonnin päällä.Omassa ruiskussa toiminta on ihan tuon ohjekirjan mukaista, näissä nykyisissä 0 - 6 asteen aamukäynnistyksissä ilman lohkolämmitintä rikastus tuntuu toimivan ihan turhan hyvin. Käynnistyy kyllä ekalla, mutta sekunti-pari käynnistymisen jälkeen käynti muuttuu raskaammaksi ja kierrosluku pienenee, lähes sammuu, ja huonolla tuurilla sammuukin. Yleensä kuitenkin odottamalla 5 sekuntia käynti paranee. Odotellessa ei saa koskea kaasuun yhtään. Kyllä tällä voi ihan normaalisti ajaa tuon 10 sekunnin jälkeen, ja voi painaa kaasunkin pohjaan kai, tosin kylmänä ei ole tullut kokeiltua.