nonniiin!
Ostinpa kaverilta halavalla Ecuus:ksen turbo mittarin.
mistäköhän kannattaisi nykästä sille paineet?. Auton orggis turbomittarin letku niksnaks ja T/Y kappale väliin? Fuel cutterilta? sekun on disabloitu niin eikös siitä voi ottaa koko letkun suoraan??
Polvisuojat kun pitää purkaa enivei temppulevan cruisen kanssa (Eikö cruiselle ole mitään kivaa lyhenetta "SCC Saab Cruise Control"? )
Ja taustavaloon sähköt töhkiksen valolta, niin toimii mittarivalojen kanssa.
Vielä kun saisi ÖP ja V mittarit, vois väkertää ylä-DIN holeen jonku kivan orggista jäljittelevän paneelin.
Mimmi kirjoitti:Ja eikun sitten narisemaan väpättävästä ja pärisevästä mittarista
Equussissa EI ole kuristinta, joka kannattaa tehdä aitoon Teetä-Se-Itsellesi tyyliin: letkun sisään sopiva peltiruuvin pätkä.
U-mallinen pieni vaijerilukko käy kanssa, voi nimittäin säätää sopivan tiukalle niin että mittari toimii mutta särinät ja tärinät jää pois.
Siis sellainen missä on U-lenkki jonka päissä on kierteet ja siihen päälle sitten muttereilla tulee se suora kiristysosa. Tämä siis jos joku ei tiennyt mikä on vaijerilukko.
Mimmi kirjoitti:Ja eikun sitten narisemaan väpättävästä ja pärisevästä mittarista
Equussissa EI ole kuristinta, joka kannattaa tehdä aitoon Teetä-Se-Itsellesi tyyliin: letkun sisään sopiva peltiruuvin pätkä.
Pöh mitään kuristimia.... Sehän siinä onkin se juttu. Näke tosissaan miten ne paineet siellä menee. Se saabin orggisa mittari kun on juuri kuristettu ja liikkuu laiskasti.
Näpäyttää kaasua, hyökkää 0 tienoille, nostaa kaasun ni laskee heti takas sinne -0.4 . Ja kaverit takapenkillä ihan haltijoissaan
Aina ihmetelly että miten voi olla -1 bar painetta..... eikös 0 bar ole täydellinen tyhjiö??
, <--nussintaa
Niin, tavallaanhan on hyvä, että mittari antaa helisemällä ja vapisemalla myös korvinkuultavan indikoinnin yli perusahtojen ahdettaessa. Ei sitten turhaan tarvitse vilkuilla orkkis- eikä Equus-mittaria, vaan voi keskittyä pitämään katseen tiessä
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
DIggItaLLr kirjoitti:
Aina ihmetelly että miten voi olla -1 bar painetta..... eikös 0 bar ole täydellinen tyhjiö??
, <--nussintaa
Riippuu aina vähän mihin vertaa Ilmanpaineesta puhuttaessa voidaan käyttää myös yksikköä kPa (SI-järjestelmän virallinen yksikkö paineelle), jossa 0kPa = täydellinen tyhjiö, 95-100kPa = ilmanpaine. Bar:sta taidetaan puhua yleensä kun vertaillaan yli- tai alipainetta ilmakehän paineeseen, eli mittareissa käytetty.
Kyllähän pascaleinakin mitattuna verrataan painetta ilmakehän paineeseen. Tällöin siis voidaan saada se -100kPa painearvoksi tyhjiölle. Harvemmin puhutaan absoluuttisista paineista esim. auton renkaita täytettäessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mimmi kirjoitti:Ja eikun sitten narisemaan väpättävästä ja pärisevästä mittarista
Equussissa EI ole kuristinta, joka kannattaa tehdä aitoon Teetä-Se-Itsellesi tyyliin: letkun sisään sopiva peltiruuvin pätkä.
Pöh mitään kuristimia.... Sehän siinä onkin se juttu. Näke tosissaan miten ne paineet siellä menee. Se saabin orggisa mittari kun on juuri kuristettu ja liikkuu laiskasti.
Näpäyttää kaasua, hyökkää 0 tienoille, nostaa kaasun ni laskee heti takas sinne -0.4 . Ja kaverit takapenkillä ihan haltijoissaan
Aina ihmetelly että miten voi olla -1 bar painetta..... eikös 0 bar ole täydellinen tyhjiö??
, <--nussintaa
Kyllä se sopivasti kuristettuna toimii juuri noin. Tuon vaijerilukon kanssa voi kokeilla milloin on sopivasti kuristettu: jos vielä kuristaisi enemmän, alkaisi viisari liikkua laiskasti. Jos taas avaa enemmän, alkaa Equussi rahista.
Sopiva kuristus -> mittari toimii normaalisti mutta ei rahise