uusia leluja: TURBO MITTARI

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

uusia leluja: TURBO MITTARI

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

nonniiin! :D
Ostinpa kaverilta halavalla Ecuus:ksen turbo mittarin.
mistäköhän kannattaisi nykästä sille paineet?. Auton orggis turbomittarin letku niksnaks ja T/Y kappale väliin? Fuel cutterilta? sekun on disabloitu niin eikös siitä voi ottaa koko letkun suoraan??
Polvisuojat kun pitää purkaa enivei temppulevan cruisen kanssa (Eikö cruiselle ole mitään kivaa lyhenetta "SCC Saab Cruise Control"? :D)

Ja taustavaloon sähköt töhkiksen valolta, niin toimii mittarivalojen kanssa.
Vielä kun saisi ÖP ja V mittarit, vois väkertää ylä-DIN holeen jonku kivan orggista jäljittelevän paneelin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eipä tuohon mitään lisättävää. Ahdot voit ottaa kummasta vaan ja sähkötkin hyvin tuhkikselta, ainakin jos keskikonsoliin oot tuota laittamassa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1141
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Mimmi kirjoitti:Ja eikun sitten narisemaan väpättävästä ja pärisevästä mittarista :lol:
Equussissa EI ole kuristinta, joka kannattaa tehdä aitoon Teetä-Se-Itsellesi tyyliin: letkun sisään sopiva peltiruuvin pätkä.
U-mallinen pieni vaijerilukko käy kanssa, voi nimittäin säätää sopivan tiukalle niin että mittari toimii mutta särinät ja tärinät jää pois.

Siis sellainen missä on U-lenkki jonka päissä on kierteet ja siihen päälle sitten muttereilla tulee se suora kiristysosa. Tämä siis jos joku ei tiennyt mikä on vaijerilukko.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Mimmi kirjoitti:Ja eikun sitten narisemaan väpättävästä ja pärisevästä mittarista :lol:
Equussissa EI ole kuristinta, joka kannattaa tehdä aitoon Teetä-Se-Itsellesi tyyliin: letkun sisään sopiva peltiruuvin pätkä.
Pöh mitään kuristimia.... Sehän siinä onkin se juttu. Näke tosissaan miten ne paineet siellä menee. Se saabin orggisa mittari kun on juuri kuristettu ja liikkuu laiskasti.

Näpäyttää kaasua, hyökkää 0 tienoille, nostaa kaasun ni laskee heti takas sinne -0.4 . :D Ja kaverit takapenkillä ihan haltijoissaan :D

Aina ihmetelly että miten voi olla -1 bar painetta..... eikös 0 bar ole täydellinen tyhjiö?? :D
, <--nussintaa
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Niin, tavallaanhan on hyvä, että mittari antaa helisemällä ja vapisemalla myös korvinkuultavan indikoinnin yli perusahtojen ahdettaessa. Ei sitten turhaan tarvitse vilkuilla orkkis- eikä Equus-mittaria, vaan voi keskittyä pitämään katseen tiessä :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

DIggItaLLr kirjoitti: Aina ihmetelly että miten voi olla -1 bar painetta..... eikös 0 bar ole täydellinen tyhjiö?? :D
, <--nussintaa
Riippuu aina vähän mihin vertaa :) Ilmanpaineesta puhuttaessa voidaan käyttää myös yksikköä kPa (SI-järjestelmän virallinen yksikkö paineelle), jossa 0kPa = täydellinen tyhjiö, 95-100kPa = ilmanpaine. Bar:sta taidetaan puhua yleensä kun vertaillaan yli- tai alipainetta ilmakehän paineeseen, eli mittareissa käytetty.

http://www.engineeringtoolbox.com/pressure-21_587.html
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllähän pascaleinakin mitattuna verrataan painetta ilmakehän paineeseen. Tällöin siis voidaan saada se -100kPa painearvoksi tyhjiölle. Harvemmin puhutaan absoluuttisista paineista esim. auton renkaita täytettäessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1141
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

DIggItaLLr kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Ja eikun sitten narisemaan väpättävästä ja pärisevästä mittarista :lol:
Equussissa EI ole kuristinta, joka kannattaa tehdä aitoon Teetä-Se-Itsellesi tyyliin: letkun sisään sopiva peltiruuvin pätkä.
Pöh mitään kuristimia.... Sehän siinä onkin se juttu. Näke tosissaan miten ne paineet siellä menee. Se saabin orggisa mittari kun on juuri kuristettu ja liikkuu laiskasti.

Näpäyttää kaasua, hyökkää 0 tienoille, nostaa kaasun ni laskee heti takas sinne -0.4 . :D Ja kaverit takapenkillä ihan haltijoissaan :D

Aina ihmetelly että miten voi olla -1 bar painetta..... eikös 0 bar ole täydellinen tyhjiö?? :D
, <--nussintaa
Kyllä se sopivasti kuristettuna toimii juuri noin. Tuon vaijerilukon kanssa voi kokeilla milloin on sopivasti kuristettu: jos vielä kuristaisi enemmän, alkaisi viisari liikkua laiskasti. Jos taas avaa enemmän, alkaa Equussi rahista.

Sopiva kuristus -> mittari toimii normaalisti mutta ei rahise
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Myös pa-suodatin ajaa saman asian (sellainen pieni letku malli).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin