Oliko kikkoja kaasarisatkun kylmäkäynnistykseen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Oliko kikkoja kaasarisatkun kylmäkäynnistykseen

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

En meinannut saada käyntiin kun kone kasteli tulpat....vuosimallihan oli -88
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8128
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

kaasari

Viesti Kirjoittaja mestari »

eli sormella mäntä ylös ja siihe jääkiekkomailan varsi ja sit starttausta ja johan pasahtaa.sit kun tulee töistä ilalla nin ostaa uudet tulpat siihen.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

ykkös- vai kakkosreikään ???
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Oonkohan mää nyt oikeella foorumilla, ykkös vai kakkosreikään...
:wink:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Sen voi ymmärtaa monella eri tavalla.... :roll:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

:lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Eli annetaanko koneelle näillä keleillä ryyppyä ?? nimittäin ryypyn kans kasteli tulpat
ja ilman ryyppyä saa sahata jonkin aikaa...ja missä asennossa kaasupolkimen pitää olla.......


Nimim...Eikun sahaamaan huomenissa
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

900 I 16 Kat kirjoitti:Eli annetaanko koneelle näillä keleillä ryyppyä ?? nimittäin ryypyn kans kasteli tulpat
ja ilman ryyppyä saa sahata jonkin aikaa...ja missä asennossa kaasupolkimen pitää olla.......


Nimim...Eikun sahaamaan huomenissa
ryyppy melkein täysille ja kaasupolkimeen EI kosketa
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

lucaf kirjoitti:
ryyppy melkein täysille ja kaasupolkimeen EI kosketa
Tuokin taas riippu ihan kaasarista ja sen päivästä.. mitään yleispätevää sääntöä ei ole olemassakaan kun nuo s**tanan solexit ja römppäset tuntuu toimivan mikä mitenkin, mutta yksikään ei täysin oikein.

Omassa nopassa jos vedän ryypyn täysin auki, niin moottori kastelee tulpat välittömästi jollei ole lämpötila alle 5 asteen.. riippumatta siitä poljetaanko kaasua vai ei.
Ryyppy puoliksi auki ja kaasua 1/6 osa on tehokkain.. siitä sitten puolen minuutin sisään ryyppy asentoon 1/4 ja ollaankin valmiita ajamaan. Noin 1km ja ryyppy kokonaan pois.. saattaa yskähtää kerran/pari jos poljetaan polkemalla ennen normaalilämpöjä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuo mun tuplakaasari 99 vaatii melkein täyttä ryyppyä startissa, mutta sitä pitää heti pienentää, kun kone käynnistyy ja ryypyn voi työntää ekan kilometrin aikana pois päältä kokonaan. Jos hiukan liian aikaisin työntää ryypyn pois, auto vaan nykii kiihdytyksessä, muuten toimii ihan ok. Jos pääsee heti lähdöstä ajamaan tasaista vauhtia, niin ryypyn näköjään voi tyrkätä heti lähtökiihdytyksen jälkeen kokonaan pois. Nyt kesäkelillä auton pitää seisoa monta tuntia, ennenkuin ryyppyä tarvitsee käyttää ajon jälkeen starttauksessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Kiitoksia.... Itsellä kaksi kuusitoista tappista ruiskuu ja on näemmä unohtunut kaasutin version käynnistäminen. Muistaakseni vanha 99:ini tarwi ainoastaan ryypyn täysille ja kaasuun ei tarvinnut koskee ja se lähti kun kone pikkaisen pyörähti...( olikohan siinä pitsburgin yx-kurkkuinen kaasari)

No onneksi tuo kaasarisatku lähtee huomenissa pihasta :roll:
Vastaa Viestiin