Oliko kikkoja kaasarisatkun kylmäkäynnistykseen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Oliko kikkoja kaasarisatkun kylmäkäynnistykseen
En meinannut saada käyntiin kun kone kasteli tulpat....vuosimallihan oli -88
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
ryyppy melkein täysille ja kaasupolkimeen EI kosketa900 I 16 Kat kirjoitti:Eli annetaanko koneelle näillä keleillä ryyppyä ?? nimittäin ryypyn kans kasteli tulpat
ja ilman ryyppyä saa sahata jonkin aikaa...ja missä asennossa kaasupolkimen pitää olla.......
Nimim...Eikun sahaamaan huomenissa
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tuokin taas riippu ihan kaasarista ja sen päivästä.. mitään yleispätevää sääntöä ei ole olemassakaan kun nuo s**tanan solexit ja römppäset tuntuu toimivan mikä mitenkin, mutta yksikään ei täysin oikein.lucaf kirjoitti:
ryyppy melkein täysille ja kaasupolkimeen EI kosketa
Omassa nopassa jos vedän ryypyn täysin auki, niin moottori kastelee tulpat välittömästi jollei ole lämpötila alle 5 asteen.. riippumatta siitä poljetaanko kaasua vai ei.
Ryyppy puoliksi auki ja kaasua 1/6 osa on tehokkain.. siitä sitten puolen minuutin sisään ryyppy asentoon 1/4 ja ollaankin valmiita ajamaan. Noin 1km ja ryyppy kokonaan pois.. saattaa yskähtää kerran/pari jos poljetaan polkemalla ennen normaalilämpöjä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Tuo mun tuplakaasari 99 vaatii melkein täyttä ryyppyä startissa, mutta sitä pitää heti pienentää, kun kone käynnistyy ja ryypyn voi työntää ekan kilometrin aikana pois päältä kokonaan. Jos hiukan liian aikaisin työntää ryypyn pois, auto vaan nykii kiihdytyksessä, muuten toimii ihan ok. Jos pääsee heti lähdöstä ajamaan tasaista vauhtia, niin ryypyn näköjään voi tyrkätä heti lähtökiihdytyksen jälkeen kokonaan pois. Nyt kesäkelillä auton pitää seisoa monta tuntia, ennenkuin ryyppyä tarvitsee käyttää ajon jälkeen starttauksessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitoksia.... Itsellä kaksi kuusitoista tappista ruiskuu ja on näemmä unohtunut kaasutin version käynnistäminen. Muistaakseni vanha 99:ini tarwi ainoastaan ryypyn täysille ja kaasuun ei tarvinnut koskee ja se lähti kun kone pikkaisen pyörähti...( olikohan siinä pitsburgin yx-kurkkuinen kaasari)
No onneksi tuo kaasarisatku lähtee huomenissa pihasta
No onneksi tuo kaasarisatku lähtee huomenissa pihasta
