NG900S (Tyhjä)käyntiongelma -RATKAISTU!-

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Oho, toi oli uutta mulle.

Kattelin EPC:tä niin kyllä siellä näyttäisi olevan myös "nokka-akselin tila-anturi". Mutta vain V6-moottorissa :) Eikös sulla ole kuitenkin 4-sylinterinen 2.3i ?

Olikos siinä osanumero mukana?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kysymys on kuitenkin todennäköisesti kampiakselin asentoanturista. Se aiheuttaa pätkiessään ongelmia tyhjäkäynnissä ja jopa sammumisia auton ollessa tyhjäkäynnillä.

Mulla oli tyhjäkäynnin kanssa tosi pahoja ongelmia, kun kampiakselin asentoanturi pätki. Kun anturi vaihdettiin, niin ongelmat katosivat.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Taitaa löytyä kampiakselin anturi ja "virranjakajan" sisältä nokka-akselin anturi. En ole vielä saanut aikaiseksi akselin tiivisteen vaihtoa eli en ole moista jakajaa vielä purkanut, mutta miksi sinne muuten menisi muutakin kuin korkeajännitejohdot. Jos anturi on vaihdettu merkkiliikkeessä, tarkoittanee että koko "jakaja" on vaihdettu ja kiiltää uutuuttaan sylinterikannen päässä. Jos näin ei hetkeen huolta myöskään vuotavasta jakajan akselin tiivisteestä.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Vastaa Viestiin