Kattelin EPC:tä niin kyllä siellä näyttäisi olevan myös "nokka-akselin tila-anturi". Mutta vain V6-moottorissa Eikös sulla ole kuitenkin 4-sylinterinen 2.3i ?
Olikos siinä osanumero mukana?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kysymys on kuitenkin todennäköisesti kampiakselin asentoanturista. Se aiheuttaa pätkiessään ongelmia tyhjäkäynnissä ja jopa sammumisia auton ollessa tyhjäkäynnillä.
Mulla oli tyhjäkäynnin kanssa tosi pahoja ongelmia, kun kampiakselin asentoanturi pätki. Kun anturi vaihdettiin, niin ongelmat katosivat.
Taitaa löytyä kampiakselin anturi ja "virranjakajan" sisältä nokka-akselin anturi. En ole vielä saanut aikaiseksi akselin tiivisteen vaihtoa eli en ole moista jakajaa vielä purkanut, mutta miksi sinne muuten menisi muutakin kuin korkeajännitejohdot. Jos anturi on vaihdettu merkkiliikkeessä, tarkoittanee että koko "jakaja" on vaihdettu ja kiiltää uutuuttaan sylinterikannen päässä. Jos näin ei hetkeen huolta myöskään vuotavasta jakajan akselin tiivisteestä.