Lohkolämmitin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
wiiwi
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 09:41
Paikkakunta: Epsoo

Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja wiiwi »

Ajattelin vain kysäistä, että missä päässä vika, kun lohkari vetää oikkarin, lämmitykseen laitettaessa?? Itse en ole vielä testannut sitä, mutta entinen omistaja ilmaisi asiasta.. ostovaiheessa.. ja kyseessähän on vm.84, 900i..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kokeile toisella lämmitysjohdolla ensin. Voihan se oikari olla siinä lämmitysjohdossa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Jos vika ei ole liitäntäjohdossa, joka tulee lohkolämmittimestä tolppaan, niin itse vastus saattaa olla niin kattilakiven peitossa, että menee oikkariin. Mulla teki sitä eräässä englantilaisessa nimeltä mainitsemattomassa kulkuvälineessä. Eli vastus vaihtoon.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Näin on vastuksen vaihto auttaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ja ennen vastuksen vaihtoa voi kokeilla vaihtaa sen panssarijohdon joka menee puskurin alla olevalta pistokkeelta vastukselle, tai ainakin varmistaa silmämääräisesti tutkimalla ja vaikka mittaamalla että on ehjä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
wiiwi
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 09:41
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja wiiwi »

Kiitti vastauksista, täytyy katella tarkemmin sitä johtoo ja vaihtaa jos rikki..
:wink:
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Itselle (ei omiin autoihin mutta muiden) vastaan tulleissa vastaavissa vika on yleensä ollut johtojen liitoksissa. Kaveri ihmetteli, kun sulake napsahtaa aina, mutta ei siloin, kun sisätilan lämppärin ottaa pois. No vastaushan löytyi sieltä sisäpistokkeen juuresta. Otti oikoseen.
Nuo vanhan mallin virtajohdot on kuulemma myös aika herkkiä lyömään napojen välillä oikoseen.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Vastaa Viestiin