ABS vika

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Mulla on muuten nyt toi ABS-valon vilahtelu/palaminen jäänyt pois, oon muutamaan kertaan nyt kasannut/purkanut nuo sisälokasuojat edestä, ja johdot ovat saaneet siinä aina karskia käsittelyä varmaan.. jo poistui kontaktiongelmat! :lol: :oops:
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

pevi kirjoitti:Mitäs teidän autoilla on ajettu ennen kuin ABS anturit alkaa kiusaamaan :?:
Kummassakin minulla olleessa CS:ssä n. 220tkm ja kuskin puolen ABS-anturi herjaili.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Onko kellään ollut muuta vikaa kuin likaiset anturit?
Itsellä tuo ABS valo alkoi vilkutella kun korjaamolla jäi etupyörän navan mutteri löysälle, anturi otettiin irti ja putsattiin valo lopetti palamisen.
Mutta kun vaimo kävi ajamassa liukkaankelin radalla, niin auto puski kaarteesta ulos, syynä kuulemma eturenkaiden lukkojarrutus 8O
Elikkäs ABSit ei toiminut ollenkaan, eikä valokaan kuulemma palanut.
Nakutusta on mullakin joskus ollut puhtaalla asvaltilla, tuosta sudittamisesta en tiedä, kun ei ole tapana :oops:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
kantti
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Touko 26, 2005 14:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja kantti »

Minulla sitten katsastusmies "korjasi" vian. Eli jännitin p*rkleesti rupeaako valo vilkkumaan katsastuksessa dynolle ajettaessa, ei onneksi. Katsastusmies sitten käänteli jarruletkuja (jouduin vaihtamaan) aika kovakouraisesti ja varmaan samalla myös abs-anturin johtoja. Sen jälkeen toimineet moitteetta...
9000 CD 2,0 -95
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Minua mietityttää lähinnä tuo renkaiden lukkiintuminen, kun ABS valo ei kuitenkaan palanut.
Voipi tuo naisväki vetästä auton mettään (ja syvälle) talvella.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

ASTech kirjoitti:Mulla on vastaava vika. Kovemmassa kiihdytyksessä valo vilahtaa ja lisäksi pieni jatkuva naputus kuuluu yli 30km/h vauhdissa. Valon vilkahtelu ei vaikuta naputukseen, Naputus on samanlainen, kun ABS reagoisi liukkauteen eli joku rele tai solenoidi ääntää. Jarrutettaessa ääni vahvistuu.

Jarrunesteet, levyt ja palat on juuri vaihdettu ja kaikki liikkeet herkistelty. Nestemäärä on oikea. :?:
Noniin. Naputus on nyt poissa, kun vaihdoin taakse oikeanlaisen hammastuksen. Joku oli vaihtanut uudemman mallin tarvikelaakerin. Siinä oli huomattavasti harvempi hammastus. Tuli ilmi, kun rupesin putsaamaan niitä.
Edelleen on vissiin jossain kaapelissa vika, kun vasemmalle kääntäessä valo vilkahtaa. Kaikki liitokset on käyty läpi ja hammastukset putsattu. Ei helpolla tule näemmä kuntoon. :?
900C -86
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

ASTech kirjoitti: Noniin. Naputus on nyt poissa, kun vaihdoin taakse oikeanlaisen hammastuksen. Joku oli vaihtanut uudemman mallin tarvikelaakerin. Siinä oli huomattavasti harvempi hammastus. Tuli ilmi, kun rupesin putsaamaan niitä.
Onkos tuo hammastus tehty takapäässä laakeriin?
Etupään hammastus on ainakin murroksessa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

MacTurbo kirjoitti:
ASTech kirjoitti: Noniin. Naputus on nyt poissa, kun vaihdoin taakse oikeanlaisen hammastuksen. Joku oli vaihtanut uudemman mallin tarvikelaakerin. Siinä oli huomattavasti harvempi hammastus. Tuli ilmi, kun rupesin putsaamaan niitä.
Onkos tuo hammastus tehty takapäässä laakeriin?
Etupään hammastus on ainakin murroksessa.
Kehä näyttäisi olevan kevytmetallia, ja prässätty kiinni takanapaan/laakeriin, katselin juuri tuota vanhaa napaa. Itselle oli kyllä yllätys kun nyt täältä luin että niitä kehiä voikin olla eri tiheyksisiä, siitä nyt ainakin luulisi ABS:in sekoilevan...
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Niitä on vissiin kahta eri "tiheyttä", riippuen vuosimallista.
Ja takuulla sekoaa jos hampaiden lukumäärä on erilainen eri pyörissä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin