ABS vika
Onko kellään ollut muuta vikaa kuin likaiset anturit?
Itsellä tuo ABS valo alkoi vilkutella kun korjaamolla jäi etupyörän navan mutteri löysälle, anturi otettiin irti ja putsattiin valo lopetti palamisen.
Mutta kun vaimo kävi ajamassa liukkaankelin radalla, niin auto puski kaarteesta ulos, syynä kuulemma eturenkaiden lukkojarrutus
 
Elikkäs ABSit ei toiminut ollenkaan, eikä valokaan kuulemma palanut.
Nakutusta on mullakin joskus ollut puhtaalla asvaltilla, tuosta sudittamisesta en tiedä, kun ei ole tapana
			
			
									
									Itsellä tuo ABS valo alkoi vilkutella kun korjaamolla jäi etupyörän navan mutteri löysälle, anturi otettiin irti ja putsattiin valo lopetti palamisen.
Mutta kun vaimo kävi ajamassa liukkaankelin radalla, niin auto puski kaarteesta ulos, syynä kuulemma eturenkaiden lukkojarrutus
Elikkäs ABSit ei toiminut ollenkaan, eikä valokaan kuulemma palanut.
Nakutusta on mullakin joskus ollut puhtaalla asvaltilla, tuosta sudittamisesta en tiedä, kun ei ole tapana
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
						Minulla sitten katsastusmies "korjasi" vian. Eli jännitin p*rkleesti rupeaako valo vilkkumaan katsastuksessa dynolle ajettaessa, ei onneksi. Katsastusmies sitten käänteli jarruletkuja (jouduin vaihtamaan) aika kovakouraisesti ja varmaan samalla myös abs-anturin johtoja. Sen jälkeen toimineet moitteetta...
			
			
									
									9000 CD 2,0 -95
						Noniin. Naputus on nyt poissa, kun vaihdoin taakse oikeanlaisen hammastuksen. Joku oli vaihtanut uudemman mallin tarvikelaakerin. Siinä oli huomattavasti harvempi hammastus. Tuli ilmi, kun rupesin putsaamaan niitä.ASTech kirjoitti:Mulla on vastaava vika. Kovemmassa kiihdytyksessä valo vilahtaa ja lisäksi pieni jatkuva naputus kuuluu yli 30km/h vauhdissa. Valon vilkahtelu ei vaikuta naputukseen, Naputus on samanlainen, kun ABS reagoisi liukkauteen eli joku rele tai solenoidi ääntää. Jarrutettaessa ääni vahvistuu.
Jarrunesteet, levyt ja palat on juuri vaihdettu ja kaikki liikkeet herkistelty. Nestemäärä on oikea.
Edelleen on vissiin jossain kaapelissa vika, kun vasemmalle kääntäessä valo vilkahtaa. Kaikki liitokset on käyty läpi ja hammastukset putsattu. Ei helpolla tule näemmä kuntoon.
900C -86
						Onkos tuo hammastus tehty takapäässä laakeriin?ASTech kirjoitti: Noniin. Naputus on nyt poissa, kun vaihdoin taakse oikeanlaisen hammastuksen. Joku oli vaihtanut uudemman mallin tarvikelaakerin. Siinä oli huomattavasti harvempi hammastus. Tuli ilmi, kun rupesin putsaamaan niitä.
Etupään hammastus on ainakin murroksessa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
						Kehä näyttäisi olevan kevytmetallia, ja prässätty kiinni takanapaan/laakeriin, katselin juuri tuota vanhaa napaa. Itselle oli kyllä yllätys kun nyt täältä luin että niitä kehiä voikin olla eri tiheyksisiä, siitä nyt ainakin luulisi ABS:in sekoilevan...MacTurbo kirjoitti:Onkos tuo hammastus tehty takapäässä laakeriin?ASTech kirjoitti: Noniin. Naputus on nyt poissa, kun vaihdoin taakse oikeanlaisen hammastuksen. Joku oli vaihtanut uudemman mallin tarvikelaakerin. Siinä oli huomattavasti harvempi hammastus. Tuli ilmi, kun rupesin putsaamaan niitä.
Etupään hammastus on ainakin murroksessa.