Hukkaporttin jousi falskaa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Salmis
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Elo 18, 2005 07:04

Hukkaporttin jousi falskaa?

Viesti Kirjoittaja Salmis »

Ahtopaineet hyppii Maptunin st1 täyskaasu kiihdytyksessä 0.9-1.4 Bar ja rauhallisella kiihdytyksellä myös on huomattavissa seilaamista. Kaikki letkut on vaihdettu uusiin ja päällisin puolin ahtoputket & cooleri päädyt on ok(ahtimesta en tiedä mut ei ainakaan pahemmin savuuta) Testattu mankkuvena ottamalla W letku irti samalla lailla heittelee ja 1.5bar tulee fuelcut. Johto irti mankusta tippuu peruspaineille ~0.5Bar. Autohan on -94 9000cse
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Eiköhän tuo vanha aktuaattori liene sitten "antautunut". Ilmeisesti aika yleistä, ainakin kun mennään yli orkkispaineiden (virisetit). Ei muuta kuin Maptunilta jäykempi aku tilaukseen.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jnz »

Itellä semmoinen ongelma että paineet heittelee kunnolla n.3000-n.4100rpm/min alueella rauhallisella / rivakkaamalla kiihtytyksellä jonka jälkeen pysyy tasaisena.

Hukkaportin kello on vaihdettu kunnostettuun=ei vaikutusta.
(Maptunilta tulos jäykempi kello)

Voiko jostain muusta johtua tuolla kierroalueella ahtojen heittely?

Entäs jos kokeilee ottaa W letkun irti niin pitäiskö mennä tuon kierrosalueen ilman ahtojen heittelyä rauhallisella kiihdytyksellä?

Lambda arvo näyttää 0 aina kun ahdot tippuu mutta lambda arvoa ei tuolla alueella vissiin huomioida?
9-5 sedan aero -02
9000 CSE 2.3 -94
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mitenkäs se nyt on jäykemmän kellon kanssa, tarviiko softa vaihtaa, vai ei, vai voiko jäykemmän kellon peruspaineet säätää myös 0,45 bariin?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Jope kirjoitti:Mitenkäs se nyt on jäykemmän kellon kanssa, tarviiko softa vaihtaa, vai ei, vai voiko jäykemmän kellon peruspaineet säätää myös 0,45 bariin?
Mulla on jäykempi kello MapTunilta ja sitä ei saanu säädettyä kuin 0.5 just ja just, kun esijännitys on luokkaa 1/2 kierrosta. Ei kai softaa tartte vaihtaa jos sulla on jo joku virisofta, jäykempi aktu vaan pitää kovemmat paineet helpommin tasasena.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Vähän on erilaisia vastauksia. MapTunin Fredrik sanoi, että softa pitää päivittää jos on jäykkä acu ettei tule overboosteja. ( Omassa autossa hyppäs paineet steg1 1.5 bar ja välillä jopa fuel cut kun oli jäykkä acu.

Ehkä riippuu kuinka jäykkä se MapTunilta tullut acu on. Mulla tosin on Forgen acu ja nykyisellä jousella pp. on 0,8 bar.( Mulla on acua varten tehty steg3) Mitä oon lukenut täältä foorumilta niin toi G-miehen MapTun acu näyttäisi "löysimmältä". Muissa MapTunin acuissa on ollut pienimmällä mahdollisella esijännityksellä peruspaine n.0,7-0,8 bar .
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Joo, no eipä ollu taas meikäläisen tiedoissa kehumista :lol:. Hyvä että aina joku viisaampi oikasee.

Mullahan tilanne oli tai on edelleenkin niin, että paineet nousee kaasua nopeasti polkaistessa 1.5, josta seuraa fuelcut(rauhallisella polkaisulla toimii niinkuin pitääkin). Syylliseksi epäiltiin acua, mutta asennuksen ja säätöjen jälkeen ollaan edelleen samassa tilanteessa. Ens viikolla pitäisi olla tulossa uusi softa, joten katsotaan alkaako homma toimia. Kaikki mahdolliset vikakohteet on käyty muutoin läpi.

Jälkiasennetun ahtopainemittarin näyttämän pitäisi olla kohdillaan, kun kyseessä on Autometerin valmistama tuote.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin