Hukkaporttin jousi falskaa?
Hukkaporttin jousi falskaa?
Ahtopaineet hyppii Maptunin st1 täyskaasu kiihdytyksessä 0.9-1.4 Bar ja rauhallisella kiihdytyksellä myös on huomattavissa seilaamista. Kaikki letkut on vaihdettu uusiin ja päällisin puolin ahtoputket & cooleri päädyt on ok(ahtimesta en tiedä mut ei ainakaan pahemmin savuuta) Testattu mankkuvena ottamalla W letku irti samalla lailla heittelee ja 1.5bar tulee fuelcut. Johto irti mankusta tippuu peruspaineille ~0.5Bar. Autohan on -94 9000cse
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Eiköhän tuo vanha aktuaattori liene sitten "antautunut". Ilmeisesti aika yleistä, ainakin kun mennään yli orkkispaineiden (virisetit). Ei muuta kuin Maptunilta jäykempi aku tilaukseen.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Itellä semmoinen ongelma että paineet heittelee kunnolla n.3000-n.4100rpm/min alueella rauhallisella / rivakkaamalla kiihtytyksellä jonka jälkeen pysyy tasaisena.
Hukkaportin kello on vaihdettu kunnostettuun=ei vaikutusta.
(Maptunilta tulos jäykempi kello)
Voiko jostain muusta johtua tuolla kierroalueella ahtojen heittely?
Entäs jos kokeilee ottaa W letkun irti niin pitäiskö mennä tuon kierrosalueen ilman ahtojen heittelyä rauhallisella kiihdytyksellä?
Lambda arvo näyttää 0 aina kun ahdot tippuu mutta lambda arvoa ei tuolla alueella vissiin huomioida?
Hukkaportin kello on vaihdettu kunnostettuun=ei vaikutusta.
(Maptunilta tulos jäykempi kello)
Voiko jostain muusta johtua tuolla kierroalueella ahtojen heittely?
Entäs jos kokeilee ottaa W letkun irti niin pitäiskö mennä tuon kierrosalueen ilman ahtojen heittelyä rauhallisella kiihdytyksellä?
Lambda arvo näyttää 0 aina kun ahdot tippuu mutta lambda arvoa ei tuolla alueella vissiin huomioida?
9-5 sedan aero -02
9000 CSE 2.3 -94
9000 CSE 2.3 -94
Mulla on jäykempi kello MapTunilta ja sitä ei saanu säädettyä kuin 0.5 just ja just, kun esijännitys on luokkaa 1/2 kierrosta. Ei kai softaa tartte vaihtaa jos sulla on jo joku virisofta, jäykempi aktu vaan pitää kovemmat paineet helpommin tasasena.Jope kirjoitti:Mitenkäs se nyt on jäykemmän kellon kanssa, tarviiko softa vaihtaa, vai ei, vai voiko jäykemmän kellon peruspaineet säätää myös 0,45 bariin?
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vähän on erilaisia vastauksia. MapTunin Fredrik sanoi, että softa pitää päivittää jos on jäykkä acu ettei tule overboosteja. ( Omassa autossa hyppäs paineet steg1 1.5 bar ja välillä jopa fuel cut kun oli jäykkä acu.
Ehkä riippuu kuinka jäykkä se MapTunilta tullut acu on. Mulla tosin on Forgen acu ja nykyisellä jousella pp. on 0,8 bar.( Mulla on acua varten tehty steg3) Mitä oon lukenut täältä foorumilta niin toi G-miehen MapTun acu näyttäisi "löysimmältä". Muissa MapTunin acuissa on ollut pienimmällä mahdollisella esijännityksellä peruspaine n.0,7-0,8 bar .
Ehkä riippuu kuinka jäykkä se MapTunilta tullut acu on. Mulla tosin on Forgen acu ja nykyisellä jousella pp. on 0,8 bar.( Mulla on acua varten tehty steg3) Mitä oon lukenut täältä foorumilta niin toi G-miehen MapTun acu näyttäisi "löysimmältä". Muissa MapTunin acuissa on ollut pienimmällä mahdollisella esijännityksellä peruspaine n.0,7-0,8 bar .
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Joo, no eipä ollu taas meikäläisen tiedoissa kehumista
. Hyvä että aina joku viisaampi oikasee.
Mullahan tilanne oli tai on edelleenkin niin, että paineet nousee kaasua nopeasti polkaistessa 1.5, josta seuraa fuelcut(rauhallisella polkaisulla toimii niinkuin pitääkin). Syylliseksi epäiltiin acua, mutta asennuksen ja säätöjen jälkeen ollaan edelleen samassa tilanteessa. Ens viikolla pitäisi olla tulossa uusi softa, joten katsotaan alkaako homma toimia. Kaikki mahdolliset vikakohteet on käyty muutoin läpi.
Jälkiasennetun ahtopainemittarin näyttämän pitäisi olla kohdillaan, kun kyseessä on Autometerin valmistama tuote.
Matti

Mullahan tilanne oli tai on edelleenkin niin, että paineet nousee kaasua nopeasti polkaistessa 1.5, josta seuraa fuelcut(rauhallisella polkaisulla toimii niinkuin pitääkin). Syylliseksi epäiltiin acua, mutta asennuksen ja säätöjen jälkeen ollaan edelleen samassa tilanteessa. Ens viikolla pitäisi olla tulossa uusi softa, joten katsotaan alkaako homma toimia. Kaikki mahdolliset vikakohteet on käyty muutoin läpi.
Jälkiasennetun ahtopainemittarin näyttämän pitäisi olla kohdillaan, kun kyseessä on Autometerin valmistama tuote.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki