Tekniikka pettää :)
Tekniikka pettää :)
No jopas, tuntuu olevan tuo og-saabien takapään iskunvaimennus mulla todellinen kirous, takatukitangot on hitsattu sekä luottopeliin, että siihen siniseen ex-gls:ään toiselle puolen, luottopeliin tehtiin myös takaiskarien yläpäät uusiksi.
Nyt tänään sain paukautettua nopasta korjatun iskarin yläpään irti (tosin ei ollut tällä "virallisella" palalla korjattu). Onko vika kuskissa vai paikallisessa tiestössä, vai eikö vanhalla saabilla saa ajaa rallia?
Nyt tänään sain paukautettua nopasta korjatun iskarin yläpään irti (tosin ei ollut tällä "virallisella" palalla korjattu). Onko vika kuskissa vai paikallisessa tiestössä, vai eikö vanhalla saabilla saa ajaa rallia?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vai olisko vika korjauksessa? Se paukkuu vanhoista saabeista sen takia kun paikka on liian heikko, uudemmista jos katsoo niin huomaa että kiinnitystä on vahvistettu tuntuvasti..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Niin, syitä voi olla monia, täytynee sanoa hitsarille, että vetää lisää rautaa korjauspalan kaveriksi, jos vaikka pitäisi, täällä kun on nuo tiet sen verran pahassa kunnossa, ettei vanha tunnu kestävän. Tosin kyllä nuo 90-luvun loppupäänkin autot kunnon rytinässä periksi antaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Näin tuo taisi tehdä, sauma oli vielä kiinni palassa, ja se ympäristö petti, eli nyt seuraava vaihe on se, että laitetaan korjauspala, joka toivottavasti kestää rytinät 
Mutta on se sentäs hyvä, että Saabissa menee aina nuo samat paikat, hondista mulla tippu samoilla teillä ensin pakoputki, sitten irtosi kallistuksenvakaan pultit ja lopulta taisi tippua bensatankki (vai oliko se nissani), kuitenkin aina jotain uutta jäi tielle.

Mutta on se sentäs hyvä, että Saabissa menee aina nuo samat paikat, hondista mulla tippu samoilla teillä ensin pakoputki, sitten irtosi kallistuksenvakaan pultit ja lopulta taisi tippua bensatankki (vai oliko se nissani), kuitenkin aina jotain uutta jäi tielle.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Onko tuo muutos tullut minkä vuoden aikana? Onko -89:ni jo mahdollisesti parempi? Tuo asia on nimittäin sellainen mörkö joka aina tuntuu kummittelevan mielessä kun lastaan paljon tavaraa taakse.jcarlson kirjoitti:Vai olisko vika korjauksessa? Se paukkuu vanhoista saabeista sen takia kun paikka on liian heikko, uudemmista jos katsoo niin huomaa että kiinnitystä on vahvistettu tuntuvasti..
Kyllä Saabilla hyppiä pitää, ja täytyy sanoa, että kestää hienosti, lukuunottamatta noita takapään pikkumurheita.
Aikanaan hyppäsin '84 Honda Shuttlella 70km/h vauhdista, sillä seurauksella, että keula vääntyi ylöspäin senttikaupalla, akku irtosi tehden konepeltiin ikävän jäljen ja vasen eturengas puhkesi.
Aikanaan hyppäsin '84 Honda Shuttlella 70km/h vauhdista, sillä seurauksella, että keula vääntyi ylöspäin senttikaupalla, akku irtosi tehden konepeltiin ikävän jäljen ja vasen eturengas puhkesi.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Kenes beigeä 4d satkua hinattiin juuri porvoon tieltä hatelosta? Porvoon tie on varsinkin kehä kolmosen jälkeen aika hyvä testi iskarin kiinnikkeille. 120km/h:n vauhdissa routavaurioiden tekemät pomput tuntuvat koko korissa.
Tuossa satkussa näytti taka-akselisto pettäneen, kun takapyörät ottivat lokasuojiin kiinni ja hinausauto sommitteli peräänsä hinatakseen saabia perästäpäin.
Painava auto ja kun pelti menee ohueksi, niin naps....
Tuossa satkussa näytti taka-akselisto pettäneen, kun takapyörät ottivat lokasuojiin kiinni ja hinausauto sommitteli peräänsä hinatakseen saabia perästäpäin.
Painava auto ja kun pelti menee ohueksi, niin naps....
Oli, mutta ajattelin, jotta kestäisi hetken vielä, olin väärässä 
Tällä kertaa ratkaiseva isku tapahtui ihan tässä kaupungin revityllä asfaltilla, kun ovat päättäneet repiä pikkukylän kaikki kadut auki, reikiä täynnä jokapaikka. Mutta kyllä se tästä.
Pitänee kohta suunnitella tuo Saabin takapään jousitus ihan uusiksi, kun ei ikinä kestä.

Tällä kertaa ratkaiseva isku tapahtui ihan tässä kaupungin revityllä asfaltilla, kun ovat päättäneet repiä pikkukylän kaikki kadut auki, reikiä täynnä jokapaikka. Mutta kyllä se tästä.

Pitänee kohta suunnitella tuo Saabin takapään jousitus ihan uusiksi, kun ei ikinä kestä.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI