Tekniikka pettää :)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Tekniikka pettää :)

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

No jopas, tuntuu olevan tuo og-saabien takapään iskunvaimennus mulla todellinen kirous, takatukitangot on hitsattu sekä luottopeliin, että siihen siniseen ex-gls:ään toiselle puolen, luottopeliin tehtiin myös takaiskarien yläpäät uusiksi.

Nyt tänään sain paukautettua nopasta korjatun iskarin yläpään irti (tosin ei ollut tällä "virallisella" palalla korjattu). Onko vika kuskissa vai paikallisessa tiestössä, vai eikö vanhalla saabilla saa ajaa rallia?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vai olisko vika korjauksessa? Se paukkuu vanhoista saabeista sen takia kun paikka on liian heikko, uudemmista jos katsoo niin huomaa että kiinnitystä on vahvistettu tuntuvasti..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Niin, syitä voi olla monia, täytynee sanoa hitsarille, että vetää lisää rautaa korjauspalan kaveriksi, jos vaikka pitäisi, täällä kun on nuo tiet sen verran pahassa kunnossa, ettei vanha tunnu kestävän. Tosin kyllä nuo 90-luvun loppupäänkin autot kunnon rytinässä periksi antaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Taitaa olla siinä maaseudun tiestössä vika. Sen iskarin kiinnkkeen korjaaja sanoi, että ennen se noppa lahoo siitä korjauspalan ymäriltä kuin itse korjauspala.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Näin tuo taisi tehdä, sauma oli vielä kiinni palassa, ja se ympäristö petti, eli nyt seuraava vaihe on se, että laitetaan korjauspala, joka toivottavasti kestää rytinät :)

Mutta on se sentäs hyvä, että Saabissa menee aina nuo samat paikat, hondista mulla tippu samoilla teillä ensin pakoputki, sitten irtosi kallistuksenvakaan pultit ja lopulta taisi tippua bensatankki (vai oliko se nissani), kuitenkin aina jotain uutta jäi tielle. :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

saapissa oon saanu korkkaamaan takapään iskarin yläkiinnityskohdan ihan ruosteettomastakin autosta aikoinaan...

ei kestä lintta-alustalla hyppyjä :lol: repeää irti...

Korjauksena toimi hyvin 5mm paksu iso prikka, joka vahvikehitsattiin ympäriinsä, sitten mebi iskareita 8)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

niin ja oliko se hyppy 10 vai 20 metriä jossa tuo hajos..? :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

jcarlson kirjoitti:Vai olisko vika korjauksessa? Se paukkuu vanhoista saabeista sen takia kun paikka on liian heikko, uudemmista jos katsoo niin huomaa että kiinnitystä on vahvistettu tuntuvasti..
Onko tuo muutos tullut minkä vuoden aikana? Onko -89:ni jo mahdollisesti parempi? Tuo asia on nimittäin sellainen mörkö joka aina tuntuu kummittelevan mielessä kun lastaan paljon tavaraa taakse.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

-89 on jo vahvistettu. En muista tarkalleen mutta muistaakseni tuli vuosimalliin -84 tai -83 tms.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kyllä Saabilla hyppiä pitää, ja täytyy sanoa, että kestää hienosti, lukuunottamatta noita takapään pikkumurheita.

Aikanaan hyppäsin '84 Honda Shuttlella 70km/h vauhdista, sillä seurauksella, että keula vääntyi ylöspäin senttikaupalla, akku irtosi tehden konepeltiin ikävän jäljen ja vasen eturengas puhkesi.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Kenes beigeä 4d satkua hinattiin juuri porvoon tieltä hatelosta? Porvoon tie on varsinkin kehä kolmosen jälkeen aika hyvä testi iskarin kiinnikkeille. 120km/h:n vauhdissa routavaurioiden tekemät pomput tuntuvat koko korissa.

Tuossa satkussa näytti taka-akselisto pettäneen, kun takapyörät ottivat lokasuojiin kiinni ja hinausauto sommitteli peräänsä hinatakseen saabia perästäpäin.

Painava auto ja kun pelti menee ohueksi, niin naps....
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Argh.. ja nyt repsikan puolen takatukitanko, kyllä hitsaria alkaa kohta naurattamaan, kun aina samat paikat pettää, noh.. korjauspaloja on onneksi jo hyllyssä :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Miten helkkarissa sää oikein ajat, kun saat noi paikat hajoon?
Ja olihan sulla tuo kohta tiedossa :lol:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Oli, mutta ajattelin, jotta kestäisi hetken vielä, olin väärässä :)

Tällä kertaa ratkaiseva isku tapahtui ihan tässä kaupungin revityllä asfaltilla, kun ovat päättäneet repiä pikkukylän kaikki kadut auki, reikiä täynnä jokapaikka. Mutta kyllä se tästä. :lol:

Pitänee kohta suunnitella tuo Saabin takapään jousitus ihan uusiksi, kun ei ikinä kestä. :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin