-72 kuupan käyntiongelmat

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
late88
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: La Heinä 05, 2003 11:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

-72 kuupan käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja late88 »

Elikkäs Herättelin isäukon vanhan käyttöauton 17 vuoden seisonnan jälkeen navetan parvesta. auto kävi hyvin siihen asti kunnes alko katkomaan yks kaks kesken ajon.. ja sammui kuin seinään. pumppu nostaa bensaa ja uusi suodatin on asenettu sekä tankki putsattu. ryypyn kanssa käy hetken ja tukehtuu... olisiko jollain antaa vinkkiä mikä voisi olla vikana... :?: tarttis saada vanha leidi ajoon enne Helmikuuta.. ni saa kulkee vihreellä paholaisella tuorreen kortin omistajana. :lol:
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8160
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

tee näin

Viesti Kirjoittaja mestari »

ota litran muovipullo penssaa ja korkkiin reikä, ja siihen pensaletku ja irroita
tankilta tuleva letku ja kiristä nyt uusi pensaletku pumppuun..jos käy ja kulkee hyvin on syytä tarkistaa ettei noinkin pitkä seisotus ole ruostuttanut tankkia aivan paskaksi.
jos vielä nykii niin voi olla teoreettinen mahdollisuss että kerkesi jo imaista bensapumppuun roskia...putsaa vielä se.
late88
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: La Heinä 05, 2003 11:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

-72 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja late88 »

Tuota on koitettu eikä vaikutusta... kuuluuko ennen neulaventtiiliä olla sellaen pieni hienosuodatin? onko muuten kytkimen luistaminen merkki siitä että levy loppu.. vai voiko vapaakytkin olla finaalissa?
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Veikkaisin äkkiseltään että seossuutin on tukossa jos käy ryyppy päällä / kaasu pohjassa (koettu kun tuli kerran ajettua tankki tyhjäksi, tankkauksen jälkeen kulki 100 m ja kaikki seis, paskat lähteneet kiertoon pohjalta...)

Vapaakytkin joko pitää, tai sitten ei, ei ainakaan meikäläisen kokemuksen mukaan luista. Levy siis luultavasti lopussa. Laita suoralle vedolle, ja jos vielä luistaa niin levy lopussa.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8160
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ei välttämättä

Viesti Kirjoittaja mestari »

No olisit sanonu että on pulloruokittu jo,mutta jatka pulloruokintaa ja ota kaasarin kansi irti ja suutin kouraan puhdista ja voila. siinä ennen neulavenaa on tosiaan pieni sihti .
oletko tarkastanut että kytkin ei vaan kanna?
haarukassa pitää tuntua välys kun työnnät sitä eteenpäin etusormella,jos ei välystä tunnu niin säädä se n. 4mm. jos luistaa kylmänäkin niin levy finaalissa. jos vaan lämpösenä voipi asetelma olla kuoleentunut,jos tarvitset osia
niin pistä yv:tä
late88
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: La Heinä 05, 2003 11:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

72 käynti onkelmat

Viesti Kirjoittaja late88 »

Putsailinkaasarin mut eipä vaa tunnu oireet katoovan.. misäs sellanen paikka siinä seos suuttimes on mikä tukkeentuu.. sillä tosiaan käy vaan sillon ku ryyppy päällä ja heti ku painaa ryypyn pois ni sammuu seinään.. :? laitoin uuden neulaventtiilinki ja uudet tiivisteet.. vaan edelleenki sama peli...
mutta KIITOS jo tulleista neuvvoista.. :!:
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8160
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

no

Viesti Kirjoittaja mestari »

teitkö ohjeen mukaan ja kiersit 8mm avaimella kannesta sen pääsuuttimen irti????
tarkasta se poraus., vai onko asia niin että sulla ei ole tyhjäkayntiä, vai tarkoitatko nimenomaan että ajamaan ei pysty kuin ryyppy päällä?
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Ota kaasutin irti. pura niin pieniks kun lähtee. läppiä ja vivustoa ei tarvii purkaa. pese joka paikka pensalla. puhalla kaikki suuttimet paineilmalla läpi kasa kaasutin ja kiinnitä. Tarkista imupulen tiivisteet ja imusarjan pulttien kireys. vaihda virranjakajan kanssi ja uudet kärjet sekä kondensaattori. uudet tulpat myös. säädä sytytys. tarkista ja säädä venttiilien välys. Itse teen aina tällä tavalla jos herättelen pitempään seissyttä tapausta, tai jos tulee käyntivika, joka ei millään meinaa selvitä. Näiden toimenpiteiden jälkeen on aina toiminu kuin enkeli. Haitta puoli on että vian aiheuttaja jää epäselväksi ja tulee varmuudella uusittua myös ehjiä osia. Toisaalta näin säästää aikaa ja hermoja, eikä veemäisiä pikkuvikoja heti ilmaannu uudelleen. tämän huollon kun toistelee esim. 1500 kilometrin välein niin ei oo murheita. Käret kannattaa vaihtaa alle 10000 välein jos ne eivät ole reiällistä mallia.

PS. tarkista ettei kiihdytyspumpun kalvo vuoda.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
late88
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: La Heinä 05, 2003 11:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

-71 käynti onkelmat

Viesti Kirjoittaja late88 »

juu suuttimet oli pois ja putsasin huolella kaikki.. juu ryyppy pitää olla päällä että toimittaa.. ja välilä ryypykin kanssa meinaa tukehtua..
Vastaa Viestiin