Virityslastun katsastus (onnistuu)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ööh mun mielestä noi tyyppihyväksyntä normit pitää olla samalla tasolla kun tehokkain malli. Jos tohon pääsee niin sillä se selviäis.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:ööh mun mielestä noi tyyppihyväksyntä normit pitää olla samalla tasolla kun tehokkain malli. Jos tohon pääsee niin sillä se selviäis.
Joo, mutta milläs osoitat ilman mittauksia että "virisofta" täyttää nämä vaatimukset. Homma olisi aivan toinen, jos olisit laittamassa autoosi Viggenin boksia, mutta kun et ole niin sulla ei ole mitään todisteita että päästöt pysyy niissä rajoissa jotka autolle on asetettu.
Viripajat ei tarjoa tähän apuja.

En minäkään mun tietääkseni saa virisoftaa katsastettua, vaikka tehot pysyisivät sallitun 20% sisällä. Voinhan mä todistaa että rauta on sama, mutta se ei taida riittää...

Kannattaa toki kysyä, mutta ei kannatta juhlia vielä. :evil:
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti:ja ne tarrat kans, älä unohda tärkeintä :lol:
Ja tietty ne keltaiset viggen-sun-lasit, Ollistahan oli "hyvä" kuva ne päässä... :lol:
:lol: Heh heh, siellähän se kuva edelleen on jossain naftaliinissa, pitäskö vähän nostaa... up, UP!

Potkulla oli muistaakseni samanlaiset? Niin prameena aeron vieressä poseeraamasa. :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Ei niille sedille tartte kertoa, ei meidänkään perheessä vanhasta 95:sta mitään kerrottu. Ainoa ongelma katsastuksessa oli, kun niiden päästöjenmittausletku ei mahtunut putken päälle :D
STCF #3
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:
93t sport kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti:ja ne tarrat kans, älä unohda tärkeintä :lol:
Ja tietty ne keltaiset viggen-sun-lasit, Ollistahan oli "hyvä" kuva ne päässä... :lol:
:lol: Heh heh, siellähän se kuva edelleen on jossain naftaliinissa, pitäskö vähän nostaa... up, UP!

Potkulla oli muistaakseni samanlaiset? Niin prameena aeron vieressä poseeraamasa. :D
Okei okei, yleisön pyynnöst: Viggen-lasit! :lol:

Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

9-3t sportkin on näemmä hankkinut ko lasit :wink:

Kuva
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:9-3t sportkin on näemmä hankkinut ko lasit :wink:

Kuva
:D Hei, mähän oo kesällä saanut aurinkoa ihan liiankin kanssa :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Voi jessus et on nätit lasit. Oot sitte vissii nukahtanu aurinkoon?? :lol: :lol:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tais tulla juhlat liian aikaisin, mutta rahalla sais tonkin korjaantumaan.
AKE kirjoitti: Helpointa on todistaa päästövaatimusten täyttyminen lastun valmistajan antamalla todistuksella. Näistä todistuksista käyvät yleensä ilmi myös muuttunut teho ja meluvaatimusten täyttyminen. Mikäli kuitenkin joudutaan päästöjä mittaamaan niin siihen ei riitä käytönaikainen mittaus, vaan direktiivien mukaisesti erilaisilla sykleillä ajettava päästömittaus, jollaisia tekevät esim. VTT ja Test Center Tiililä. Muuttuneet tehot voidaan todistaa esim. ST-motorsin tehomittauksella, tällöin pitää ilmoittaa myös ahtopaine jolla teho on mitattu.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ihan piruuttani kysyin tarjousta Test Center Tiililä Oy:ä koskien pakokaasu/päästömittausta, melu ja teho jotka vaadittaisiin ko tuotteen katsastamiseen. Katotaan mitä maksaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Eikö ne pystyis viripajalla kirjottamaan jonkunlaisen tiketin missä tulis kuitattua noi byrokratian vaatimukset? Vai pitääkö sen todistuksen olla AKE:n ja direktiivien ja katsastusmies Markon määritelmien ja halujen mukainen?
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Pitäishän niiden mutta se maksaa ja kun ajattelee mistä summista on kyse kun jokaiselle lastulle pitäis ajaa omat päästöarvot niin pelkästään 9000 aeron kohdalla olis 6 päästömittausta ja sehän maksaisi jo 6000 eur. Markkinat on kuitenkin aika pienet joten ei pienet nyrkkipajat tollasta ala tekemään.

Mua vaan kiinnostaa ja siksi kyselen noita juttuja, ties vaikka keksi jonkilaisen ratkaisun.

Ilman noita todistuksia ei saa lastua läpi ja inssi ei päästä sua läpi. Byrokratia on kivaa. Eipä noi lastu autot paljoo saastuta jos vertaa 70-luvun "romuihin" ja muuten vähemmän huollettuihin autoihin. Tapa se on tämäkin jarruuttaa toisten harrastustusta :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Olishan se kivaa jos olis leimattu MapTun Stage-3++ :D

Periaatteessa, jos siis olis prikulleen samanlaisia pirssejä monta joissa samat virikamat niin hommahan ei sitten paljoa maksais :roll:
Yks koekaniiniksi ja kun tyypitys olis tullut niin múut hakemaan samoilla papruilla leimaa.

Tähän väliin sopinee Riki Sorsan laulusta ote: "...haaveet, kaikki turhat haaveet, minut on jo saaneet..."
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

VTT kirjoitti: Henkilöauton perusmittaus maksaa meillä 1700 EUR + ALV 22%
Tähän menee aikaa 1 vrk, eli tarvitsemme auton edellisenä iltapäivänä,
ja seuraavana päivänä puolen päivän jälkeen on homma selvät.
Tällainen yksi mittaus riittää, jos tulos jää vähintään 30% alle raja-arvon.
Jos mennään lähemmäs, tarvitaan lisäajoja 1000 EUR kerta, enintään 2 lisää,
edellyttäen, että silloin kolmen keskiarvo jää alle raja-arvon.
Yhteensä onnistunutkin tulos voi siis maksaa 3700 EUR + ALV.
no ton verran tulee sitten hintaa jos meinaa tyyppihyväksyttää. Saatu paperi olis aika arvokas jonka vois sitten myydä virifirmalle takasin :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Do dii, köyhää se vaan kirpasee :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin