rajuin patentti?
Vanhasta Escortistani hyppäsi konepelti auki kesken ajon (80 km/h). Tuulilasi rikki alareunasta, pelti mutkalla jne. Leimassa oli virtaa vielä puolisen vuotta, joten kaverilta ehjä lasi ja konepelti oiottiin kakkosnelosen avulla.
Viritys oli sitten halpahallin kuormaliina, joka kiristettiin pellin yli lokasuojan kaaresta toiseen, jotta pelti pysyi kiinni.
Näin mentiin leima loppuun, jonka jälkeen Ekkeri päätyi Kuusakosken murskaamoon.
Viritys oli sitten halpahallin kuormaliina, joka kiristettiin pellin yli lokasuojan kaaresta toiseen, jotta pelti pysyi kiinni.
Näin mentiin leima loppuun, jonka jälkeen Ekkeri päätyi Kuusakosken murskaamoon.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Mun eka oma auto oli etuvetoinen Toyota Tercel. Mökkitiellä tuli ajettua ojaan tarpeeksi kovaa jotta auto kimposi kivestä takaisin tielle. Koha mikä osui kiveen oli vasemmassa etupalkin alareunassa oleva hinauslenkki. Osumasta koko etupalkki meni lyttyyn lenkin takaa ja vasen kulma puskureineen jäi muutaman sentin alemmaksi.
Korjaus tapahtui seuraavasti:
Venäläinen kaveri vei mut korjaamolle, missä laitettiin paksu kuormaliina lenkistä ja tehdashallin betonipylvään ympäri. Siitä sitten muutama rivakka perutus ja etupalkki oli jälleen suora
Korjaus tapahtui seuraavasti:
Venäläinen kaveri vei mut korjaamolle, missä laitettiin paksu kuormaliina lenkistä ja tehdashallin betonipylvään ympäri. Siitä sitten muutama rivakka perutus ja etupalkki oli jälleen suora

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Olen patentin kerran joutunut tekemään entiseen rakkaaseen ranskalaiseen.
Kesken ajo termarin muovinen ilmausruuvi halkesi ja jäähdytysnesteet pomppasi konehuoneeseen.
Olin pidemmällä reissulla ja oltiin menossa katsomaan mummoa sairaalaan, sieltä lainasin kumihanskan jonka laitoin nippusiteellää termarin päälle.
Hyvin toimi siihen asti kun pääsin kotiin, kun oli ajanut ja avasi konepellin oli hieno isoksi paisunut kumihanska täynnä jäähdytin-nestettä
Sen jälkeen ruuvi vaihtui rautaiseksi.
Kesken ajo termarin muovinen ilmausruuvi halkesi ja jäähdytysnesteet pomppasi konehuoneeseen.
Olin pidemmällä reissulla ja oltiin menossa katsomaan mummoa sairaalaan, sieltä lainasin kumihanskan jonka laitoin nippusiteellää termarin päälle.
Hyvin toimi siihen asti kun pääsin kotiin, kun oli ajanut ja avasi konepellin oli hieno isoksi paisunut kumihanska täynnä jäähdytin-nestettä


Sen jälkeen ruuvi vaihtui rautaiseksi.
Itse patentoin joskus seat ibizani leimasta pistehitsatuilla helmoilla ja pyöränkoteloilla, pakkelilla ja reilulla massakerroksella.
Sitten kun täräytin autoni Transitin lavan alle, vääntyi keulan rautoja, konepelti ja maski hajosi. Keula oiottiin kiinnittämällä auto hinausköydellä koivuun, ja sitten pakki-1.:stä, kunnes kaverin isä kelpuutti tuon suoraksi.
Ja vot. jopa uusi hankittu konepelti istui tuohon laakista
Tuo oli ainoa auto jota olen patentoinut, kaikki muu on kyllä tullut tehtyä lähinnä kunnolla, tai ainakin yritetty.
Rankinpia patentteja löytyi kaverin citroen ax:stä, pakkelin takaa löytyi pahvinpala ja ruuvimeisseli sekä sukka
Sitten kun täräytin autoni Transitin lavan alle, vääntyi keulan rautoja, konepelti ja maski hajosi. Keula oiottiin kiinnittämällä auto hinausköydellä koivuun, ja sitten pakki-1.:stä, kunnes kaverin isä kelpuutti tuon suoraksi.
Ja vot. jopa uusi hankittu konepelti istui tuohon laakista

Tuo oli ainoa auto jota olen patentoinut, kaikki muu on kyllä tullut tehtyä lähinnä kunnolla, tai ainakin yritetty.
Rankinpia patentteja löytyi kaverin citroen ax:stä, pakkelin takaa löytyi pahvinpala ja ruuvimeisseli sekä sukka

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Takakaaret korjattu myyntiä varten sanomalehdellä ja pakkelilla, tuli lähes virheettömät. Samalla korjattu auton pohjassa ollut ruostereikä pellinpalalla ja popniiteillä.
Pakoputki kiinnitetty rautavaijereilla.
Vaihteensiirtäjä köytetty kiinni talousnarulla.
Tuulilasi kiinnitetty puoliksi ilmastointiteipillä, jonka jälkeen autolla ajettiin 150km matka.
Takaovi köytetty turvavyöllä kiinni, kun tuppasi ovi aukeilemaan sattumanvaraisesti keskellä kaupunkia jäätyneen lukon takia.
Tiedoksi, että jokainen "patentti" on sitten tehty eri autoihin.
Pakoputki kiinnitetty rautavaijereilla.
Vaihteensiirtäjä köytetty kiinni talousnarulla.
Tuulilasi kiinnitetty puoliksi ilmastointiteipillä, jonka jälkeen autolla ajettiin 150km matka.
Takaovi köytetty turvavyöllä kiinni, kun tuppasi ovi aukeilemaan sattumanvaraisesti keskellä kaupunkia jäätyneen lukon takia.
Tiedoksi, että jokainen "patentti" on sitten tehty eri autoihin.

Onhan niitä kaikenlaisia virityksiä tullut tehtyä. Joskus aikanaan korjattiin Toijjota Camryn pakoputkea kaljatölkillä ja rautalangalla
Nykyisen auton "hifi"-asennukset on sitä luokkaa että alan asiantuntijaa voisi hirvittää. Jeesusteipillä yhdisteltyjä johdonpätkiä siellä sun täällä (yritetty epätoivoisesti piilottaa johonkin rakoon)...
No samapa tuo kunhan mussiikki soi!

Nykyisen auton "hifi"-asennukset on sitä luokkaa että alan asiantuntijaa voisi hirvittää. Jeesusteipillä yhdisteltyjä johdonpätkiä siellä sun täällä (yritetty epätoivoisesti piilottaa johonkin rakoon)...

Olli Kinaret kirjoitti:Itse en patentoi, mutta yks kaveri kyllä. Hän nimittäin korjasi golffinsa roikkuvan pakoputken rautalanka henkarilla ja LINNUNPÖNTÖLLÄ.![]()
EDIT: Kun konstit loppuu, niin keinot alkaa!!


entisen jäärata-ysiysin keula meni aika pahaan kuntoon petonipilarin jäljiltä, konepelti läjässä, keula vinossa, moottori tulipellissä kiinni.
ei muuta kun auton toinen etukulma koivua vasten, keulaan ketju kiinni ja ketjusta rykäys valmetilla.
kone tuli juuri oikeaan kohtaan ja keula suurinpiirtein suoraksi.
konepelti oiottiin kakkosnelosella ja lekalla, ja suostui vielä menemään kiinni..

niin ja tämä tehtiin tosiaankin kolaroituun jäärata-pirssiin, liikenteessä olevaan autoon en tällaista viritystä tekis..

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Samalla menetelmällä tuli aikanaan oikaistua veljen Horizon, veturina tosin oli Landcruiser eikä Valmet.gls kirjoitti:ei muuta kun auton toinen etukulma koivua vasten, keulaan ketju kiinni ja ketjusta rykäys valmetilla.
kone tuli juuri oikeaan kohtaan ja keula suurinpiirtein suoraksi.
konepelti oiottiin kakkosnelosella ja lekalla, ja suostui vielä menemään kiinni..
Auto katsastettiinkin vielä tuon homman jälkeen ja meni läpi huomautuksitta

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
...ja sitten ihmetellään kuka suatanan kuspiä tällaisia virittelee, parempi kun jättäis tekemättä...Baas900 kirjoitti:Takakaaret korjattu myyntiä varten sanomalehdellä ja pakkelilla, tuli lähes virheettömät. Samalla korjattu auton pohjassa ollut ruostereikä pellinpalalla ja popniiteillä.
Ei mitään henkilökohtaista, ellet ole meikäläiselle jotain myyny?
Poejjaat yritti riuhtoa jostain ooppelista konetta rakvaattorilla, mutta auton perkule tuli aina perässä. Naapurin traktorilla nykimään autoa samanaikaisesti toiseen suuntaan, irtosihan se, mutta näytti melko hirvittävältä...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Muuan bileissä videonauhurista katkesi hihna kesken pornofilmin, näppäränä miehenä kossun kumarassa vääntäen kortsun suurenkaasta tilapäiskorvike ja hyvin toimi.
Meikän kanelikorjaukset nyt lienee tuttuja liki kaikille, mutta kertaalleen tultiin viimeiset 25km c*rollalla peruna virranjakajan kupeessa konkan korvikkeena.. hikistä kuuttakymppiä, mut perille pääsin.
Joutuu tunnustamaan, kävin ihan rehellisesti varastamassa ne pari perunaa läheiseltä pellolta kun yö oli ja ei matkapuhelinta tietenkään.
Meikän kanelikorjaukset nyt lienee tuttuja liki kaikille, mutta kertaalleen tultiin viimeiset 25km c*rollalla peruna virranjakajan kupeessa konkan korvikkeena.. hikistä kuuttakymppiä, mut perille pääsin.
Joutuu tunnustamaan, kävin ihan rehellisesti varastamassa ne pari perunaa läheiseltä pellolta kun yö oli ja ei matkapuhelinta tietenkään.

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky kirjoitti:Muuan bileissä videonauhurista katkesi hihna kesken pornofilmin, näppäränä miehenä kossun kumarassa vääntäen kortsun suurenkaasta tilapäiskorvike ja hyvin toimi.
Meikän kanelikorjaukset nyt lienee tuttuja liki kaikille, mutta kertaalleen tultiin viimeiset 25km c*rollalla peruna virranjakajan kupeessa konkan korvikkeena.. hikistä kuuttakymppiä, mut perille pääsin.
Joutuu tunnustamaan, kävin ihan rehellisesti varastamassa ne pari perunaa läheiseltä pellolta kun yö oli ja ei matkapuhelinta tietenkään.




Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juuri tuolla tavalla korjattuja autoja on minulla ollut parikin, kaikista inhottavimpia on ne pelti/sikaflex-korjaukset jotka ovat vielä niin hiton tiukassa etteivät meinaa lähteä millään irtiBaas900 kirjoitti:Takakaaret korjattu myyntiä varten sanomalehdellä ja pakkelilla, tuli lähes virheettömät. Samalla korjattu auton pohjassa ollut ruostereikä pellinpalalla ja popniiteillä.

Itse asiassa noihin "pika"korjauksiin menee aikaa ja vaivaa milteipä enemmän kuin nappaamalla miggi käten ja hitsaamalla edes paikkalaput päälle (tietysti poistamalla ruosteiset pellit alta ensin).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98