Nakke Nakuttaa tyhjäkäynnillä ?
Nakke Nakuttaa tyhjäkäynnillä ?
Kiitosta taas etukäteen kärsivällisille. Elikä 9000 cd vm -91 2l. Rupesi kummasti nakuttamaan kun auto tyhjäkäynnillä, ajaessa ei kuule tuleeko nakutusta. Ei turboa, vanhanmallinen ilmastointi. Oiskoa apuja nakutukseen?
lämpimänä ja kylmänä
Elikkä korjaan sen verran, että se on vuoden 90 tonnari., ja nakutus tuli alkuun ensikerran korviin lämpimänä eikä kierrosten määrä lisännyt ääntä selvästi. Eikä muutosta tapahtunut kun kytki AC:n päälle/pois.Vaikuttaako syylärin nestemäärä, bensamäärä/laatu, Magneettiventtiili, venttiili/suutin? auttaako jokin bensan lisäaine? Pitäiskö ruveta käyttämään 98 oktaanista, (nyt olen pääasialliisesti käyttänyt esson 95:sta) Tulpat ja öljyt vaihdettu kesäkuussa (NGK ne saabin tonnariin tältä sivulta suositellut ja öljynä Shellin täyssynteettinen) Ei vuotoja missään, eikä päästele tuprauksia pakoputkesta.
Letku korvaan ja töki toista päätä venakoppaan ja suuttimiin ym.
venttiilin nostimet voi pitää meteliä kyllä kuumallakin koneella jos ne ei tykkää shellin öljyistä. (ei kokemusta).
Suuttimetkin saattaa pitää naksetta vaan ei sekään oo mitenkään vakavaa.
PS. 98:n käyttö ei varsinkaan turbottomassa auta mitään ja ei tyhjäkäynti nakutus ole sama asia kuin polttonesteen itsesyttyminen eli nakutus jota voi esiintyä kovasti kuormitettaessa. Ja on pahasta.
venttiilin nostimet voi pitää meteliä kyllä kuumallakin koneella jos ne ei tykkää shellin öljyistä. (ei kokemusta).
Suuttimetkin saattaa pitää naksetta vaan ei sekään oo mitenkään vakavaa.
PS. 98:n käyttö ei varsinkaan turbottomassa auta mitään ja ei tyhjäkäynti nakutus ole sama asia kuin polttonesteen itsesyttyminen eli nakutus jota voi esiintyä kovasti kuormitettaessa. Ja on pahasta.
Ei pysynyt shellin täyssynteettiset koneessa kauaankaan ja nyt on sitten toi jäähdytinnestekin päässyt vähenemään? rupeekohan kone olemaan väljä ja valmis? tosiaan öljynekun pää kastui juuri n. 0.5-1cm matkalta.
Pitää katsoa mitä tapahtuu kun lisää mömmöt kehiin. Onko suosituksia öljystä? kannessa lukee castrol ja muuten sinne on kait laitettu esson jotain mömmöä.
Pitää katsoa mitä tapahtuu kun lisää mömmöt kehiin. Onko suosituksia öljystä? kannessa lukee castrol ja muuten sinne on kait laitettu esson jotain mömmöä.
Sieltäkö siis pääsi öljyä vähenemään niin paljon ettei riittänyt voitelemaan hydraulisia painimia?
Kannattaisi laittaa noiden "mömmöjen" sijaan vaikkapa Mobilin öljyt, esim. Super Synt S:t
Kannattanee seurata rupeaako oireilemaan muuten, esim. kuluttamaan jäähdytinnestettä reilummin.
Kannattaisi laittaa noiden "mömmöjen" sijaan vaikkapa Mobilin öljyt, esim. Super Synt S:t

Kannattanee seurata rupeaako oireilemaan muuten, esim. kuluttamaan jäähdytinnestettä reilummin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Paljon öljyä oli silloin, kun ääni alkoi? Jos jo silloin vaan tikun pää kastui, johtuu (nostajien) ääni vähäisestä öljymäärästä. Suosittelisin myös kokeilemaan toisen merkkisiä öljyjä (juuri esim. Mobil, Castrol ym.), jos öljyn häviäminen on alkanut välittömästi öljynvaihdon jälkeen. Mikä on Shellin öljysi viskositeetti?
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
Konehan ei ole väljä jos pakkasnesteet katoaa.pfihlman kirjoitti:Ei pysynyt shellin täyssynteettiset koneessa kauaankaan ja nyt on sitten toi jäähdytinnestekin päässyt vähenemään? rupeekohan kone olemaan väljä ja valmis? tosiaan öljynekun pää kastui juuri n. 0.5-1cm matkalta.
Pitää katsoa mitä tapahtuu kun lisää mömmöt kehiin. Onko suosituksia öljystä? kannessa lukee castrol ja muuten sinne on kait laitettu esson jotain mömmöä.

Vaan ne katoaa yleensä vuotona ulkoilmaan tai joissain harvoissa tapauksissa voi olla jotta polttaa sen kadonneen nesteen.
Ja yleensä ne öljytkin katoaa vuotona ulos tai palamalla ja tulee pakoputkesta ulos= väljä p_aska jos kerran vapari on.
Loppu se nakuttaminen kun sai tavaraa sisuksiin (liekö ottanut rouvasta mallia) hmm.... eivaineskaan ja kunnia kaikille naispuolisilleng900aero kirjoitti:Sieltäkö siis pääsi öljyä vähenemään niin paljon ettei riittänyt voitelemaan hydraulisia painimia?
Kannattaisi laittaa noiden "mömmöjen" sijaan vaikkapa Mobilin öljyt, esim. Super Synt S:t![]()
Kannattanee seurata rupeaako oireilemaan muuten, esim. kuluttamaan jäähdytinnestettä reilummin.
Siis ovatko nuo mobil/castrol suositeltavia (täys-vaiko semi synteettinen?) Mites tuo jäähdytinnesteen määrään vaikuttaapi? Toivois että pirssi ei nyt heti laukeis, kun muuten menee ihan nätisti.
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Shellin öljyistä ei itselläni ole juurikaan kokemusta enkä voi niistä siksi mitään sanoa, mutta tuollaisessa tilanteessa kannattanee kokeilla jotain toisia öljyjä, kerran nuo Shellit tuntuivat johonkin katoavan. Oliko öljyillä ajettu tuhottoman paljon?Saabistiuki kirjoitti:Tähän väliin uskallan sanoa, että omassani on Shelli öljyt toimineet parhaiten...Mutta moottoritkin ovat yksilöitä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Elikkä öljyt vaihdettu kesäkuun alussa suodattimen kanssa Shell Helix Ultra 5w-50, samoin vaihdettu tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä, sekä ilmanputsari. Ajokilometrejä tullut sitten tähän päivään n reipas 5000 km. Nyt kun lisäsin öljyä, sinne upposi n. 2l. Elikkä öljytikku kastui nippa nappa ennen lisäämistä. (ennen vaihtoa ei tietoa mitä tehty kun ostin auton toukokuun alussa).
Mikä on muuten suositus tossa öljyn/tulppien vaihdossa (tietysti jos öljy pysyy koneessa) saabin perus tonnari mallissa, kuten nyt on kyseessä?
Toiseksi: löytyykö jostain noita huoltojarrusatuloita taakse, kun käkkäri ei kiristyksestä huolimatta enään jaksa pitää kuskin puolelta ollenkaan. (meni jälkikatsastuksesta lävitse kun sain kiristettyä vielä hiukan)
Mikä on muuten suositus tossa öljyn/tulppien vaihdossa (tietysti jos öljy pysyy koneessa) saabin perus tonnari mallissa, kuten nyt on kyseessä?
Toiseksi: löytyykö jostain noita huoltojarrusatuloita taakse, kun käkkäri ei kiristyksestä huolimatta enään jaksa pitää kuskin puolelta ollenkaan. (meni jälkikatsastuksesta lävitse kun sain kiristettyä vielä hiukan)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Viistokeula satkussa ( käsijarru takapyörissä ) on samat satulat ( näitä kun varmaan löytyy helpommin ).....pfihlman kirjoitti:Elikkä öljyt vaihdettu kesäkuun alussa suodattimen kanssa Shell Helix Ultra 5w-50, samoin vaihdettu tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä, sekä ilmanputsari. Ajokilometrejä tullut sitten tähän päivään n reipas 5000 km. Nyt kun lisäsin öljyä, sinne upposi n. 2l. Elikkä öljytikku kastui nippa nappa ennen lisäämistä. (ennen vaihtoa ei tietoa mitä tehty kun ostin auton toukokuun alussa).
Mikä on muuten suositus tossa öljyn/tulppien vaihdossa (tietysti jos öljy pysyy koneessa) saabin perus tonnari mallissa, kuten nyt on kyseessä?
Toiseksi: löytyykö jostain noita huoltojarrusatuloita taakse, kun käkkäri ei kiristyksestä huolimatta enään jaksa pitää kuskin puolelta ollenkaan. (meni jälkikatsastuksesta lävitse kun sain kiristettyä vielä hiukan)

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#