Kojelaudan 6 CD:n jukeboksi "söi" CD -levyn :-(

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Kojelaudan 6 CD:n jukeboksi "söi" CD -levyn :-(

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Nyt sitten saatiin eilen osoitus Sport Sedanin kojelaudassa olevan 6 CD:n jukeboksin luotettavuudesta. Olen jo aikaisemmin pelännyt sitä, että kun jukeboksiin syötetään levyt yksi kerrallaan, on se helpompi vikaantumaan kuin makasiinilla varustettu jukeboksi.

Parempi puoliskoni latasi eilen jukeboksiin kolme CD:tä, joista yksi ei sitten enää suostunut tulemaan ulos. Kyseessä oli egyptiläinen CD, jonka ostimme viime vuonna käydessämme Egyptissä. Ilmeisesti CD -jukeboksi on rasisti, kun se ei siedä etnistä musiikkia :wink: Tai sitten se piti CD:stä liikaakin, kun ei suostu ulostamaan sitä :wink:

No joka tapauksessa otin tänään aamulla yhteyttä Länsiautoon, jossa tällä hetkellä selvitetään, mitä asialle voi tehdä. Kysyin heiltä, että voiko heidän mekaanikkonsa poistaa levyn jukeboksista, vai täytyykö jukeboksi viedä korjattavaksi jonnekin ulkomaille, josta sitten saan sen takaisin mahdollisesti 1-3 kuukauden kuluttua (oma villi ja erittäin pessimistinen arvaus).

En ole vielä saanut soittoa Länsiautosta, mutta jos tuo oma arvaus osoittautuisi oikeaksi, niin sitten täytyy miettiä, josko ottaisi tuon jukeboksin itse irti autosta, purkisi sen osiin, ottaisi levyn pois ja kasaisi sen. Ikävä kyllä minulla ei ole mitään ohjeita tuohon hommaan, joten sitten täytyisi vain luottaa siihen, että osaa hoitaa homman. Ainakin aikaisemmin on selvinnyt helposti noihin jukebokseihin juuttuneista levyistä. Mulla oli nimittäin OG900i16V:ssä JVC:n jukeboksi, joka aina silloin tällöin "söi" CD -levyn ja tämän jälkeen täytyi purkaa koko jukeboksi, jotta sai levyn ulos. NG900:ssa oleva Clarionin jukeboksi ei ole ryppyillyt ikinä, vaan on aina toiminut moitteettomasti, vaikka on jo yli 6 vuotta vanha.

Joten ei vaikuta hyvältä. Kun on sitten joskus saanut tuon CD -levyn ulos jukeboksista, niin täytyy samalla tsekata, että sama homma ei toistu. Voisi nimittäin pikkuisen ottaa kupoliin, jos jukeboksi kasaamisen jälkeen "söisi" taas CD -levyn :evil:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabel
"Aero"

Onko soittimesi

Viesti Kirjoittaja Saabel »

sellainen "päälle kirjoittava"...? Aattelin vaan, kun mainitsit sen ehkä suhtautuvan kriittisesti etniseen musiikkiin. Saas nähdä mitä se soitin on sille levylle päälle äänittänyt. (Atsipoppaa rap-versiona :D )
No asiasta sen verran, että omassa ei vielä moisia ongelmia kahden vuoden aikana ole ollut.
Soittimeni pitää selkeästi Rammsteinin musiikista...
Aerochick
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Suosittelen liittymistä mp3-soitin-klaaniin.. :wink:
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Joo, tuo jukeboksi on varmaan "tottuneempi" soittamaan hard rockia ja heavy metallia kuin etnistä musaa :wink:

Ei vaan, kyllähän tuon jukeboksin pitäisi toimia moitteettomasti.

Länsiautosta soitettiin minulle ja joutuvat ottamaan jukeboksin irti autosta. Tämän jälkeen se viedään audiolaitteiden huoltoliikkeeseen (en tiedä firman nimeä) ja he kaivavat CD:n ulos laitteesta. Minun pitäisi saada uusi jukeboksi takuuseen, koska eivät enää suostu asentamaan tuota vian aiheuttanutta jukeboksia takaisin autoon. Eli hyvä homma.

Ainoa ongelma on nyt sitten aikataulu, eli kuinka nopeasti saan uuden jukeboksin tilalle. Puhuivat jostain 1-2 viikosta, toivottavasti asia hoituu korkeintaan viikossa, sillä autolla on iljettävä ajella ilman musaa. OK, kyllähän radiokanaviltakin tulee musiikkia (yleensä kuuntelen Cityä), mutta niiden toistuvat soittolistat alkavat kuulostamaan puuduttavalta.

Vihjeenä Radio Cityn toimitukselle, että herranjumala poistakaa nyt jo se Guns'n'Roses soittolistalta, se on "menneen talven lumia" :wink:

Tosta MP3 -soittimesta sen verran, että menee melko vaikeaksi sen käyttö Sport Sedanissa, kun jukeboksi (tai yhden levyn CD -soitin) ei soita MP3 -levyjä, vaan sitä varten pitää olla oma soitin. Työkaverilla on Opel Vectra, ja sen soitin kyllä soittaa MP3 -levyjä :evil:

Sitten kun kytkee sen erillisen soittimen, niin homma menee suurin piirtein näin matkaan lähtiessä:

1) avaa ovet
2) astu sisään autoon
3) laita MP3 -soitin päälle
4) käynnistä auto
5) lähde liikenteeseen

Tuo kohta 3) on sellainen, jota en halua tehdä. Eli musan pitää alkaa soimaan heti ilman kikkailua, kun käynnistän auton. Sama juttu ajamisen jälkeen. Musan pitää lakata soimasta, kun katkaisee virran. Muuten menee liian "monimutkaiseksi". Noh, MP3 -levyjä soittavaa Saabin omaa soitinta odottaessa... :roll:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Stene
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Stene »

Turbo Sensonic kirjoitti: Tuo kohta 3) on sellainen, jota en halua tehdä. Eli musan pitää alkaa soimaan heti ilman kikkailua, kun käynnistän auton. Sama juttu ajamisen jälkeen. Musan pitää lakata soimasta, kun katkaisee virran. Muuten menee liian "monimutkaiseksi". Noh, MP3 -levyjä soittavaa Saabin omaa soitinta odottaessa... :roll:
Eiköhän se soitin ala soittamaan pelkällä napin painalluksella 8)
curry
Aerochick
"Saabisti"

Turbo Sensonic kirjoitti:

1) avaa ovet
2) astu sisään autoon
3) laita MP3 -soitin päälle
4) käynnistä auto
5) lähde liikenteeseen

Tuo kohta 3) on sellainen, jota en halua tehdä. Eli musan pitää alkaa soimaan heti ilman kikkailua, kun käynnistän auton. Sama juttu ajamisen jälkeen. Musan pitää lakata soimasta, kun katkaisee virran. Muuten menee liian "monimutkaiseksi". Noh, MP3 -levyjä soittavaa Saabin omaa soitinta odottaessa... :roll:
Lisäisin 2:n ja 3:n väliin vielä SID:n disc-näppäimen painamisen -ja vielä kahteen kertaan! 8O

Jos tuo on se ainukainen syy, miksi et hommaisi mp3-soitinta autoon niin... en tiedä edes mitä sanoa..:wink:

Ei vaan, toinen tykkää isästä ja toinen pojasta, minun mielestä iPodin käyttö on 100000 kertaa helpompaa ja mukavampaa varsinkin kun radiosta tulee pelkkää paskaa kokoajan ja autossa on yhtä cd:tä soittava laite.
Vihjeenä Radio Cityn toimitukselle, että herranjumala poistakaa nyt jo se Guns'n'Roses soittolistalta, se on "menneen talven lumia" icon_wink.gif

Radio Cityn uudistukset viimeisen parin vuoden sisällä ovat vieneet koko radiotarjonnalta pohjan. Kokoajan soitossa ovat GNR:n lisäksi Pain, Hanoi Rocks ja The Cult. Rockia ja Sportia! Jea!
Perheessä myös Mr. S

Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Aerochick kirjoitti:Lisäisin 2:n ja 3:n väliin vielä SID:n disc-näppäimen painamisen -ja vielä kahteen kertaan! 8O
No tietty siellä on aina "oikea" levy pyörimässä jukeboksissa, niin ei tarvitse kikkailla muuta kuin äänenvoimakkuuden kanssa. Olen nimittäin ohjelmoinut aloitusäänenvoimakkuuden kohtaan 15, jotta mankka ei "räjähdä" silmille autoa käynnistäessä :wink:
Aerochick kirjoitti:Radio Cityn uudistukset viimeisen parin vuoden sisällä ovat vieneet koko radiotarjonnalta pohjan. Kokoajan soitossa ovat GNR:n lisäksi Pain, Hanoi Rocks ja The Cult. Rockia ja Sportia! Jea!
No ton GNR:n voisi dropata, kun eivät ole saaneet mitään uutta aikaiseksi. Hanoi Rocks on nyt sentään saanut tehtyä jotain uusia levyjä ja The Cult oli yksi mun suosikkibändejä, koska he pystyivät muuttumaan levy levyltä. Ja sitä Cityltä tulevaa "Black Petty" -biisiä vihaan :evil: Vaihdan aina kanavaa, kun se tulee. Sitten olen vielä ihmetellyt sitäkin, että miksi ne veivaavat jonkun artistin vanhoja biisejä, kun kyseiseltä artistilta on ilmestynyt uusiakin levyjä :?: Ja mitä helvettiä sportilla on tekemistä rockin kanssa? Droppaisivat sen sportin kokonaan pois :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aerochick
"Saabisti"

Aerochick kirjoitti:Lisäisin 2:n ja 3:n väliin vielä SID:n disc-näppäimen painamisen -ja vielä kahteen kertaan! 8O
No tietty siellä on aina "oikea" levy pyörimässä jukeboksissa, niin ei tarvitse kikkailla muuta kuin äänenvoimakkuuden kanssa. Olen nimittäin ohjelmoinut aloitusäänenvoimakkuuden kohtaan 15, jotta mankka ei "räjähdä" silmille autoa käynnistäessä :wink:
Ei vaan siis jos on mp3-soitin, niin joutuu painamaan disc-näppäimestä kaksi kertaa.. 1= cd ja 2= aux... :wink:

Edellisessä autossa oli pajalta tullessa säädetty mukava pikku viritys autostereoihin: äänenvoimakkuuden nouseminen nopeuden mukaan.. :roll:

Koivuhaasta lähtiessä kehä III:lle meinasin ajaa muutaman kolarin räpläillessä stereoita veri korvista vuotaen.. :roll:
Perheessä myös Mr. S

Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Aerochick kirjoitti:Edellisessä autossa oli pajalta tullessa säädetty mukava pikku viritys autostereoihin: äänenvoimakkuuden nouseminen nopeuden mukaan.. :roll:
Mulla on molemmissa Saabeissa päällä tuo nopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus. Ihan fiksu toiminto.
Aerochick kirjoitti:Koivuhaasta lähtiessä kehä III:lle meinasin ajaa muutaman kolarin räpläillessä stereoita veri korvista vuotaen.. :roll:
:lol:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"

Re: Kojelaudan 6 CD:n jukeboksi "söi" CD -levyn :-

Viesti Kirjoittaja Bob »

Turbo Sensonic kirjoitti:Nyt sitten saatiin eilen osoitus Sport Sedanin kojelaudassa olevan 6 CD:n jukeboksin luotettavuudesta. Olen jo aikaisemmin pelännyt sitä, että kun jukeboksiin syötetään levyt yksi kerrallaan, on se helpompi vikaantumaan kuin makasiinilla varustettu jukeboksi.

Parempi puoliskoni latasi eilen jukeboksiin kolme CD:tä, joista yksi ei sitten enää suostunut tulemaan ulos. Kyseessä oli egyptiläinen CD, jonka ostimme viime vuonna käydessämme Egyptissä. Ilmeisesti CD -jukeboksi on rasisti, kun se ei siedä etnistä musiikkia :wink: Tai sitten se piti CD:stä liikaakin, kun ei suostu ulostamaan sitä :wink:

No joka tapauksessa otin tänään aamulla yhteyttä Länsiautoon, jossa tällä hetkellä selvitetään, mitä asialle voi tehdä. Kysyin heiltä, että voiko heidän mekaanikkonsa poistaa levyn jukeboksista, vai täytyykö jukeboksi viedä korjattavaksi jonnekin ulkomaille, josta sitten saan sen takaisin mahdollisesti 1-3 kuukauden kuluttua (oma villi ja erittäin pessimistinen arvaus).

En ole vielä saanut soittoa Länsiautosta, mutta jos tuo oma arvaus osoittautuisi oikeaksi, niin sitten täytyy miettiä, josko ottaisi tuon jukeboksin itse irti autosta, purkisi sen osiin, ottaisi levyn pois ja kasaisi sen. Ikävä kyllä minulla ei ole mitään ohjeita tuohon hommaan, joten sitten täytyisi vain luottaa siihen, että osaa hoitaa homman. Ainakin aikaisemmin on selvinnyt helposti noihin jukebokseihin juuttuneista levyistä. Mulla oli nimittäin OG900i16V:ssä JVC:n jukeboksi, joka aina silloin tällöin "söi" CD -levyn ja tämän jälkeen täytyi purkaa koko jukeboksi, jotta sai levyn ulos. NG900:ssa oleva Clarionin jukeboksi ei ole ryppyillyt ikinä, vaan on aina toiminut moitteettomasti, vaikka on jo yli 6 vuotta vanha.

Joten ei vaikuta hyvältä. Kun on sitten joskus saanut tuon CD -levyn ulos jukeboksista, niin täytyy samalla tsekata, että sama homma ei toistu. Voisi nimittäin pikkuisen ottaa kupoliin, jos jukeboksi kasaamisen jälkeen "söisi" taas CD -levyn :evil:
Joo - kyllähän sen jukeboxin saa siitä irti (löytyy tarvittaessa linkkejä ohjeisiin) ja ihmisen tekemä kun on, niin myös levytkin pois sieltä, mutta tuskin sinun kannattanee itse tuota takuunalaiseen peliin lähteä tekemään - tosin niitä sisälläolevia levyjä joutuu odottelemaan hieman sieltä huoltoliikkeeltä.

Et ole yksin tuon vaihtaja probleeman kanssa esim. saabcentralin foorumilla noista on paljonkin juttua. Eikä noita tietääkseni ole korjattu, vaan aina takuuseen uusi tilalle - toivottavasti tulee jotenkin parannettu malli, ettei vika uusiinnu.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Re: Kojelaudan 6 CD:n jukeboksi "söi" CD -levyn :-

Bob kirjoitti:Et ole yksin tuon vaihtaja probleeman kanssa esim. saabcentralin foorumilla noista on paljonkin juttua. Eikä noita tietääkseni ole korjattu, vaan aina takuuseen uusi tilalle - toivottavasti tulee jotenkin parannettu malli, ettei vika uusiinnu.
Joo, ilmeisesti laitteen materiaalihinta on maahantuojalle halvempi kuin korjauskulut jossain audioalaan erikoistuneessa korjausliikkeessä (tuntiveloitus voi olla jopa 100 € / h).

No joka tapauksessa sain ongittua levyn ulos tänään aamulla ja soitin heti Länsiautoon, että sain levyn ulos, ei tarvetta toimenpiteisiin, mutta seuraan tilannetta, eli jos joku levy vielä jumiutuu 1. CD:n paikalle, niin ilmoitan asiasta.

P.S. Ja tuo egyptiläinen CD -levy joutui sitten soittokieltolistalle Sport Sedanin jukeboksissa :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Turbo Sensonic kirjoitti:Opel Vectra, ja sen soitin kyllä soittaa MP3 -levyjä :evil:
Saabistin ei tarvitse polttaa mp3:ia, se voi ostaa levyt :lol: :lol: :lol:

...ei vaan olisihan se kätsy jos toistaisi kaikki kunnon formaatit.
9-3.1972
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

se93tbo kirjoitti:Saabistin ei tarvitse polttaa mp3:ia, se voi ostaa levyt :lol: :lol: :lol:
Toi on kyllä ihan totta :!: Mulla on sellainen periaate, että jos jonkun mun suosikkibändin levy on ilmestynyt kauppoihin, niin kyllä käyn ostamassa sen itselleni ihan kannatusmielessä, enkä polta sitä.

Kyllähän se v :evil: tutta :evil: s :evil: , jos itse saisi elantonsa musiikista (onneksi se on tällä hetkellä vain harrastus) ja tulot vähentyisi sen takia, että joku polttelee levyjäsi ja levynmyynti vähenisi dramaattisesti. Jos haluaisi protestoida levyjen korkeita hintoja vastaan, niin vähittäiskauppiaat olisivat oikea "osoite", koska he näyttävät kahmaisevan suurimman osan 20€ hintaisen levyn hinnasta :evil:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

se93tbo kirjoitti:Saabistin ei tarvitse polttaa mp3:ia, se voi ostaa levyt :lol: :lol: :lol:
Toi on kyllä ihan totta :!: Mulla on sellainen periaate, että jos jonkun mun suosikkibändin levy on ilmestynyt kauppoihin, niin kyllä käyn ostamassa sen itselleni ihan kannatusmielessä, enkä polta sitä.

Kyllähän se v :evil: tutta :evil: s :evil: , jos itse saisi elantonsa musiikista (onneksi se on tällä hetkellä vain harrastus) ja tulot vähentyisi sen takia, että joku polttelee levyjäsi ja levynmyynti vähenisi dramaattisesti. Jos haluaisi protestoida levyjen korkeita hintoja vastaan, niin vähittäiskauppiaat olisivat oikea "osoite", koska he näyttävät kahmaisevan suurimman osan 20€ hintaisen levyn hinnasta :evil:
Vähän OT: Totta artistille jää levyn hinnasta aika pieniosa, kummisetäni tekee noita cd/DVD:eitä niille niin tiedän sen prosentin ja se on aika pieni.
9-3.1972
Aerochick
"Saabisti"

Tai sitten voi ostaa cd:t, kuunnella niitä kotisoittimessa, laittaa levyn tietokoneen "mukitelineeseen", kopioida ne iTunesiin, lisätä ne iPodiin, nauttia cd:stä kotona ja mp3:sta autossa, töissä, lenkillä, bussissa (mikä se on?), lentokoneessa yms.. :D
Perheessä myös Mr. S

Vastaa Viestiin