Jarruremppa 9-3 2.0t -01

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

93t sport kirjoitti:Mulla on joka kulmassa Motonet levyt + palat 8)
Hyvin ne pysäyttää, ainakin kerran, speedpartyssa no problemo, mitä nyt levyt muuttu siniseksi mutta oikenivat samalla...hetkeksi :lol:

No, väliaikaista, kunhan rikastuu niin sitten kunnon tavaraa alle.
Kertakäyttökamaa :lol:
Taitavat olla aika rimpulat jarrut, saakos noihin jotain isompia levyjä/asetelmia?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Ei kyllä mulla vingu yhtään ferodon palat :roll: Kohta 10tkm ajettu niillä.
Saab 9³
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Happo kirjoitti:Ei kyllä mulla vingu yhtään ferodon palat :roll: Kohta 10tkm ajettu niillä.
Mulla pysyivät hiljaa kunnes tuli jarruteltua vähän kovemmalla intensiteetililä muutamia kertoja, ja sitten vinkuivatkin kunnes auto myytiin, eli kaiketi ne vaimennuspinnat kuluivat saman tien?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Nippelitietoa ferodon (target) vakiopaloista.
Niiden kitkakerroin on noin 0.39, kun taas vakiopalan kirkakerroin 0.34-0.38, eli käytännössä jarrutusteho on lähellä vakiota.

Kun taas ferodon DS2500 paloissa (jotka soveltuvat mainiosti katukäyttöön) on kitkakerroin 0.50, eli jarrutusteho samalla poljinvoimalla on noin 30% suurempi, ja tämän oikeasti HUOMAA.
Eikä nopeaa jarrujen katoamista ole havaittavissa jarrujen lämmetessä.

Tietysti palojen tai levyn on kuluttava hieman nopeammin, mutta 1/2 vuoden ja 10t km kokemuksella en ole havainnut merkittävää kulumista, joten näyttää toistaiseksi siltä, että ei tarvitse vielä ensi kesänä uusia minunkaan "eko-ajotyylillä" :)

http://www.autoracing.fi/tuotteet/jarru ... erodo.html

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Niin siis olis varmaan pitäny tarkentaa, eivät ole nuo "vakiopalat" mun ferodot. En muista mikä malli oli kyseessä. Eli tuskin tuo kommenttini edes liittyi koko alkuperäiseen aiheeseen :oops: :lol: :lol:
Saab 9³
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Paljonkos nuo Ferodon DS2500 -palat maksavat? Arvatenkin enemmän kuin sen 1.3x vakiopalojen hinta? :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tuolta malli http://www.ferodoracing.com
ja hinnat http://www.autoracing.fi/downloads/Fero ... g2005D.pdf
Itselle Ng900-94:seen irtosi koko palasetti (eteen ja taakse) muistini mukaan noin 200 eurolla.. Eli ehkä just 1.5-2x vakiopalojen hinta, mutta mielestäni oli sen arvoiset. Samanlaiset ostan seuraavaksi, ellei budjetti taivu sitten 17" tuumasia vaativiin levyihin jne.. ;)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
saab9-32.0
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 06:16
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja saab9-32.0 »

Kuinka iso duuni tarvii tehä jos haluu vaihtaa vähän parempaa jarruu kuin vakiot??? :?:
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Joo ja motonetin palat syttyy ilmiliekkeihin kunnon jarrutuksissa :lol: Kokemuksella :wink:
9-3.1972
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

se93tbo kirjoitti:Joo ja motonetin palat syttyy ilmiliekkeihin kunnon jarrutuksissa :lol: Kokemuksella :wink:
8O 8O :lol: :lol:
Eli parin kilon sammutin aina mukana? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

ng900aero kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Joo ja motonetin palat syttyy ilmiliekkeihin kunnon jarrutuksissa :lol: Kokemuksella :wink:
8O 8O :lol: :lol:
Eli parin kilon sammutin aina mukana? :D
jotain siihen suuntaan :lol: No EBC:tä tulossa kun ovat ensin erotelleet metallin kivestä :wink:
9-3.1972
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mimmi kirjoitti:EBC:tä minullakin (levyt ja palat joka nurkkaan) on makkarissa odottamassa inspiraatiota :wink:
Taitaa jarruttaa menoa makkarissa, laita ne nyt hyvä mies tappamaan vauhtia autoon :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mimmi kirjoitti:Siitäkös se johtuikin ja minä olen nappaillut sinisiä nappeja kouratolkulla turhaan :lol:
Kumpia :?: :lol:
9-3.1972
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

ng900aero kirjoitti:Ovatko siis paremmat kuin alkuperäiset? Ja jos sen kitinän saa pois niillä vaimennuslevyillä niin sitten ei hätiä?
Tarttis vaihtaa 9-5:een jarrut, ja saisivat olla aivan ok-laatuiset, vaikken rata-ajoa harrastakaan :wink:
Kiitokset Eskille tuosta jarrutiedosta!
Normiajossa tuskin juurikaan paremmat. Kitinänvaimennuksesta minulla ei ole kokemusta. Radalla palkitsivat, mutta siellä nyt saa muutenkin olla aivan eri jarrunesteet jne sisällä, kuin mitä Saab huolloissa autoonsa saa.
STCF #3
Vastaa Viestiin