Saabin kestävyys

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Henkka #2283
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Mites Andrenalique tämä:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=smell

Eipä tartte Renujen kohalla moisista edes kysellä.... mistäköhän johtuu :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Henkka #2283 kirjoitti:Mites Andrenalique tämä:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=smell

Eipä tartte Renujen kohalla moisista edes kysellä.... mistäköhän johtuu :wink:
Ja mitä tuohon aiheeseen tulee, niin eräs kaverini harrastaa voimanostoa, ja joskus kokeili 99:ä nostella (tosin keulasta), ja voin kertoa, ettei se paljoa noussut.. ja tätä kokeili siis kaksin käsin.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
andrelinoge
"Aero"

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

lefa42 kirjoitti:ja keksi kaikenmaailman sähkösäätöiset jarrupalat, eikai moiseen pelleilyyn voida asiallisesti vastata?

Ei se tien varressa sauhuavan autonsa kanssa seisovakaan ekana mulle sano että "kuinkas tuollaisella ruostuvalla traktorilla ajat?"

Sitä saa mitä tilaa..
Se on kuules ihan totta että käsijarrun kireys säätyy sähköisesti. Meinas tulla housuihin tosta "kommentista"
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

andrelinoge kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:ja keksi kaikenmaailman sähkösäätöiset jarrupalat, eikai moiseen pelleilyyn voida asiallisesti vastata?

Ei se tien varressa sauhuavan autonsa kanssa seisovakaan ekana mulle sano että "kuinkas tuollaisella ruostuvalla traktorilla ajat?"

Sitä saa mitä tilaa..
Se on kuules ihan totta että käsijarrun kireys säätyy sähköisesti. Meinas tulla housuihin tosta "kommentista"
Ehkäpä automaattisesti, mutta eikai sähköisesti, jos tästä saisi jotain faktaa, kiitos?
MB W203 '04 200 CDI
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

lefa42 kirjoitti:
andrelinoge kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa..
Ehkäpä automaattisesti, mutta eikai sähköisesti, jos tästä saisi jotain faktaa, kiitos?
Juu ei kyl niit mitään sähkösäätöisiä ole :d
BMW 525iA Touring Executive
Saippualaatikko
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

lefa42 kirjoitti: Itseäni harmittaa kun myin nyrkkeilysäkkini pois vähäisen käytön vuoksi, autoremppaa tehdessä olisi hyvä olla moinen, jotta voisi sitten mennä takomaan säkkiä sen sijaan, että nakkaa työkalut metsään. 8)
Pitäisi varmaan minunkin hankkia säkki kun on noita ikivihreen jarruja tullu kiroiltua viimeaikoina. Kavereilla oli hauskaa kun tulivat kesken kaiken siihen kattelemaan ja minä siellä kiroan itsekseni ja uhkailen jarrusatulaa, että kohta tulee pajavasarasta. :lol: Taitaa olla se Lefan kirous mitä TV:ssä mainostettiin.

Kyllä kuuppa muuten on helppo auto hoitaa. Illalla kaivoin kuupan satulan hyllystä ja mietin voisko sen vaihtaa tuplikseen. Jälki voisi kyllä olla aika rumaa. :?
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
puu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja puu »

Mäksä kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:
andrelinoge kirjoitti: Se on kuules ihan totta että käsijarrun kireys säätyy sähköisesti. Meinas tulla housuihin tosta "kommentista"
Juu ei kyl niit mitään sähkösäätöisiä ole :d
Jarrutuksessa syntyvä staattinen sähkö stabilisoi käsijarrun kireyden optimaaliseksi. Käsijarruvaijeri toimii katodina. Jarrurummuissa on sitten 64-bittinen AMD:n prosessori joka säätelee elektronisuihkun pyyhkäisyjännitettä. Jarrujen plasmaus pitää suorittaa laboratorio-olosuhteissa positronien ja muiden mahdollisten antihiukkasten varalta, sillä jarrutehostin saa voimansa annihilaatiosta (käsijarrukin on tehostettu). Tämän vuoksi huollon joutuu tekemää merkkiliikkeessä (lähin taitaa olla Jyväskylän yliopiston hiukkaslaboratorion Renault-osasto), joka maksaa 699 euroa tunti.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
saab87
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saab87 »

hyvä että joku tietää ;)
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

andrelinoge kirjoitti:Se on kuules ihan totta että käsijarrun kireys säätyy sähköisesti. Meinas tulla housuihin tosta "kommentista"
Enpäs kyllä ikinä muuten ole moisesta kuullut. Sentään parikymmentä vuotta olen autojen kanssa pelannut työkseni.
Mahtaakos tuossa Renussa olla ABS:t?.
ABS voisi jotenkin ehkä pumppailla jarrua automaattisesti.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Svc kirjoitti:
andrelinoge kirjoitti:Se on kuules ihan totta että käsijarrun kireys säätyy sähköisesti. Meinas tulla housuihin tosta "kommentista"
Enpäs kyllä ikinä muuten ole moisesta kuullut. Sentään parikymmentä vuotta olen autojen kanssa pelannut työkseni.
isä on myös autoja korjaillut lähes 40vuotta eikä ollut kuullut juttuakaan vaan nauroi aika maukkaasti :)

mutta on se hyvä et Puu tietää, sitä vaan miettisin et jos on pc:een prossu ni hoitaako sitä itse työtä sit windows?...sit ku rellu kuulee et joutuu katsastukseen ni winukka heittää blue screeniä ja käsijarru löystyy :lol:
BMW 525iA Touring Executive
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

andrelinoge kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa..
Oletko muuten harkinnut stand-up-koomikon uraa?
MB W203 '04 200 CDI
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Mäksä kirjoitti:
Svc kirjoitti:
isä on myös autoja korjaillut lähes 40vuotta eikä ollut kuullut juttuakaan vaan nauroi aika maukkaasti :)

mutta on se hyvä et Puu tietää, sitä vaan miettisin et jos on pc:een prossu ni hoitaako sitä itse työtä sit windows?...sit ku rellu kuulee et joutuu katsastukseen ni winukka heittää blue screeniä ja käsijarru löystyy :lol:
Huomattavasti vakaampi on itse vaivalla conffittu Linux-käkkäri.
MB W203 '04 200 CDI
puu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja puu »

Mäksä kirjoitti:
Svc kirjoitti:

Näin käy monesti, ikävä kyllä. Winukka ei tajua poistaa muistista käsijarrun dll-tiedostoja käytön jälkeen, jolloin koko hökötys kaatuu.

When you open windows, you let bugs in. :wink:
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
andrelinoge
"Aero"

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

lefa42 kirjoitti:
Olen montakin kertaa harkinnut sitä mutta en tiedä mistä aloittaa.
En keksi tätä juttua käsijarrusta mutta en enää muista mitä käsikirjassa luki. Käyn tänään kattomassa ja kirjoitan sitten tarkalleen tänne mitä siinä lukee niin voitte päätellä siitä sitten.
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
saab87
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saab87 »

andrelinoge kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:
Olen montakin kertaa harkinnut sitä mutta en tiedä mistä aloittaa.
En keksi tätä juttua käsijarrusta mutta en enää muista mitä käsikirjassa luki. Käyn tänään kattomassa ja kirjoitan sitten tarkalleen tänne mitä siinä lukee niin voitte päätellä siitä sitten.
no joha sie oot alottanu ku tänne rellun kanssa tullut, tää on iha komedijjoo :twisted: olimpas ilkee tamma taas
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Lukittu