900c positiivinen yllätys
900c positiivinen yllätys
Menin eilen ja ostaa pamautin-88 900:sen C:n.Olen jotenkin tuntenut inhoa noita kaasarimalleja kohtaan mutta hetken mielijohteesta ostin moisen kun oli ovia se ainoa oikea määrä eli 3kappaletta.Olen nyt sitten ajellut tolla 3 saturaista ja täytyy myöntaa että olen tainnut pitää noita liian pappoina.Tosin itelläkin ikää yli 30 vuotta joten pappa se minäkin..
Mielestäni tuo kulki yllättävän hyvin kun mittariin sain yli 170 kmh.Kierroksista mulla ei ole mitään hajua mutta vaihde oli 5:nen.Onhan tuo laiska kuin mikä tuohon mun piristettyyn ässään verrattuna mutta eiköhän tuolla talven pärjää.Ostin tän viininpunaisen kaasarin ihan vaan säästelläkseni tuota S:ää talviajolta.Tosin pidän senkin tietysti rajoitetussa 1krt viikossa talviajossa.
Mielestäni tuo kulki yllättävän hyvin kun mittariin sain yli 170 kmh.Kierroksista mulla ei ole mitään hajua mutta vaihde oli 5:nen.Onhan tuo laiska kuin mikä tuohon mun piristettyyn ässään verrattuna mutta eiköhän tuolla talven pärjää.Ostin tän viininpunaisen kaasarin ihan vaan säästelläkseni tuota S:ää talviajolta.Tosin pidän senkin tietysti rajoitetussa 1krt viikossa talviajossa.
Täytynee onnitella uudesta hankinnasta, kun sellainen on täällä tapana
, ja itsellänikin on tuollainen samanikäinen käyttöpelinä. Sinänsä oivallinen konstruktio, että noita taitaa nykyäänkin saada varsin edullisesti kuntoon nähden, kun eivät taida halutummasta päästä olla. Eikä tosiaan ole mikään raketti, mutta kyllä kaasarillakin maantiellä ehtii, jos suunnittelee ohitusmanööverit huolella, eikä kuvittele liikoja.
Luvattiinhan 900c:lle muistaakseni peräti jotain 160km/h huippuja, joten eiköhän tuossa ole ns. tehot tallella. 



Juu,töissäkin kerkeää yhdistelmällä ihan hyvin vaikka vauhti rajoitetaan 88 km/h.Yhdistelmän jälkeen kun istuu C:n rattiin niin sehän tuntuu sportilta.Scania kirjoitti:Onnea hankinnasta! Kaasarit ne vasta kunnon pelejä onkin. Ja mihinkäs hittoon tässä on kiire

Ainoa mikä tuossa autossa nyt harmittaa on että joku mielipuoli on laittanut siihen finlandia kattoikkunan.Kattoverhoilu roikkuu kuten tapana on ja mulla olisi varaosaautossa hyvä verhoilu mutta eipä kiinnosta ruveta kikkailemaan ton luukun takia.Täytyy pistää neuloja tai jotain.
Sen verran täytyy lytätä karburaattoria että onhan se laiska. Omaani
luulin vialliseksi ku tuntu ettei kiihy eikä kulje sitten millään. Menin sitte
isännäle itkemään kun se käsittää jotain nuista pierburkkilaisista. 100
metriä ajoa ja kommentti;"Tämähän on aivan kunnossa" pisti vipinää
moottorivaihtoprojektiin. Nyt pellin alla möyryää 16v ruisku, eikä ollu
etes kovin kauhea savotta vaihtaa
.
luulin vialliseksi ku tuntu ettei kiihy eikä kulje sitten millään. Menin sitte
isännäle itkemään kun se käsittää jotain nuista pierburkkilaisista. 100
metriä ajoa ja kommentti;"Tämähän on aivan kunnossa" pisti vipinää
moottorivaihtoprojektiin. Nyt pellin alla möyryää 16v ruisku, eikä ollu
etes kovin kauhea savotta vaihtaa

Täytyy myöntää että hyvin on cee vetänyt jos 170km/h kävi mittarissa
Tehdas lupaa huippunopeudeksi 150km/h ja kiihtyvyys tuossa raketissa on huimat 0-100km/h 20sec. Taitaa loota vaikuttaa.
Oma saavuttaa tuon vielä kevyesti (kokeiltu kerran hiljaisella tieosuudella), mittarissa nyt 320tkm ja risat.
Onnea ostokselle

Oma saavuttaa tuon vielä kevyesti (kokeiltu kerran hiljaisella tieosuudella), mittarissa nyt 320tkm ja risat.
Onnea ostokselle

#2274
No itseasiassa sitä myö ihmeteltiin itekkin.Ton kulkupuoli ei mielestäni eroa paljonkaan 8v ruiskusta.täytyypä aamuyöstä kun tulee töistä kotiin kokeilla tuota 0-100kmh kiihtyvyyttä ihan käsikellolla.Eipä se luotettavaa ole mutta suuntaa antavaa kuitenkin.Sutii toi ykkösellä reilusti ja kakkosellakin vielä parkaisee kun oikein kiusaa.Oiskohan tuohon laitettu tiheempi enska?Täytyy jossain vaiheessa viritellä tohon kierroslukumittarí jotta asia selviää.Selvästi kuitenkin tuossa huippunopeus haetaan 5 eikä 4 vaihteella.
Moro
Mites otan selvää et mikä loota 88" kaasaripaholaisesta löytyy!? 4v on kyl!
Tul vaan mieleen kun aikanaan isällä oli ajossa tuo niin se kiihty kumman ripeästi!?
Nii isällä on ajos pollari sabe ja se kiihtyy kyl tarpeeksi! no turbos en ole koskaan istunutkaan saati sitten ajanut! jos nyt ei kaverin 9000TIC:tä oteta huomioon...
Mites otan selvää et mikä loota 88" kaasaripaholaisesta löytyy!? 4v on kyl!
Tul vaan mieleen kun aikanaan isällä oli ajossa tuo niin se kiihty kumman ripeästi!?
Nii isällä on ajos pollari sabe ja se kiihtyy kyl tarpeeksi! no turbos en ole koskaan istunutkaan saati sitten ajanut! jos nyt ei kaverin 9000TIC:tä oteta huomioon...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Re: 900c
Näin se menee. Yhden kaverin Diisseli Mersun takalasilla oli tarra:ruttunen kirjoitti:Mulla on täydellinen yksilö saab 900c 89 ei ruostetta missään ja kiihtyy sen minkä mä tarviin ne jolla on kiire ajakoon ohi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Vain köyhillä on kiirus"

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
No nyt on kiihtyvyyttä hieman mitattu.Eli eilen illalla 12.02 sec,tänään aamulla 2 vetoa toinen selvästi yli 14 sec toinen 13.76.Aamusta oli pirun kostea keli joten ei saanu kunnolla pitoa 1 vaihteella.Mielestäni silti ok arvot,muistaakseni tuulilasi joskus testas ruiskun ja oli päälle 13 sec.Syttykin on tuossa selvästi myöhäsellä kun tankissa on 98:a ja jälkikäyntiä silti esiintyy.
Mielestäni on perusteltua väittää että C mallillakin ehtii hyvin liikenteen seassa,ei tarvi tukkona olla.Kait siinä on tuo keveyskin jonkinmoisessa osassa.
Mielestäni on perusteltua väittää että C mallillakin ehtii hyvin liikenteen seassa,ei tarvi tukkona olla.Kait siinä on tuo keveyskin jonkinmoisessa osassa.
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Paras, edullisin ja vähävikaisin noista klassisista Saabeista käyttöautona. Kaikenlaisia satkuja on ollut, ja kaasarivehkeet ovat aina osoittautuneet huolettomimmiksi.
Nyt on alla kaasari, vaikkakin pystykeula, tehostimella ja neljällä ovella, vailla ruostetta. Huoletonta ja varmaa ajoa, ei voi muuta sanoa. Auto täyttää kuukauden päästä 18 vuotta, haluaisinpa nähdä yhtä varman kulkineen samanikäisistä, esim. muiden merkkien edustajista.
Lämppärin hana, vetoakselin suojakumi ja käsijarruvaijerit ovat olleet varsinaisia vikoja reilun vuoden aikana, muuten on huollettu. Toki tähän oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta ennen hankkimista lämppärin moottori, kaikki konehuoneen alipaine-ym. letkut, kaasarin sisuskalut ja muuta tärkeää. Viimeksi vaihdoin toukokuussa tuulilasinpyyhkimet ja pian pitäisi tehdä perusjutut ennen talvea, öljyt+suodin, ilmansuodatin, virranjakajan kansi+pyörijä, sytytysjohdot ja tulpat.
Kallis elektroniikka ja muut vikaherkät hilanvitkuttimet loistaa poissaolollaan, hyvä niin. Juuri sopivan edullinen peli hankkia ja pitää näin kakkosautona. No, toisen farmarin tarttis, joten joutuuhan tästä kohta luopumaan, mutta siihen asti ollaan tyytyväisiä.
Nyt on alla kaasari, vaikkakin pystykeula, tehostimella ja neljällä ovella, vailla ruostetta. Huoletonta ja varmaa ajoa, ei voi muuta sanoa. Auto täyttää kuukauden päästä 18 vuotta, haluaisinpa nähdä yhtä varman kulkineen samanikäisistä, esim. muiden merkkien edustajista.
Lämppärin hana, vetoakselin suojakumi ja käsijarruvaijerit ovat olleet varsinaisia vikoja reilun vuoden aikana, muuten on huollettu. Toki tähän oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta ennen hankkimista lämppärin moottori, kaikki konehuoneen alipaine-ym. letkut, kaasarin sisuskalut ja muuta tärkeää. Viimeksi vaihdoin toukokuussa tuulilasinpyyhkimet ja pian pitäisi tehdä perusjutut ennen talvea, öljyt+suodin, ilmansuodatin, virranjakajan kansi+pyörijä, sytytysjohdot ja tulpat.
Kallis elektroniikka ja muut vikaherkät hilanvitkuttimet loistaa poissaolollaan, hyvä niin. Juuri sopivan edullinen peli hankkia ja pitää näin kakkosautona. No, toisen farmarin tarttis, joten joutuuhan tästä kohta luopumaan, mutta siihen asti ollaan tyytyväisiä.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713