Eli Autocar on jututtanut Bob Lutz:a Frankfurtin autonäyttelyssä (juttua en äkkiä löytänyt autocarin nettisivuilta, eikä mulla skanneri toimi että saisin sitä "painetulta paperilta" muittenkin näkyville, eli tässä lyhyesti):
"baby Saab is no more" - otsikon alla Bob lausuu muun muassa seuraavaa: (viitaten alkuperäiseen suunnitelmaan tehdä 9-1 Astran pohjaan: "we did some sketches but it just wouldn't have paid for itself with the level of differentation" ja "we don't want to get into badge engineering" (jepjep) ja "9-2X was a mistake - we won't do it again"
muuten jutussa kerrotaan mm että vuosi 2005 on vuosi 0 saabille, henkilökuntaa on uudelleen-sijoitettu Pixbon uuteen Saab Brand Centeriin, Brand Centerin tehtävänä on tehdä "eniten saabia GM:n toimittamista osista" ja vuoden sisällä pitäisi julkaistaman uusi konseptiauto joka on Brand Centerin käsialaa..
9-4X crossoverin salainen "styling model" on kuulemma saanut salaisissa "kuluttajakyselyissä" korkeat pisteet ja "homma etenee" (ja on kuten varmaan kaikki tietävätkin siis rinnakkaistuote Opel Antaralle ja Chevrolet S3X:lle ja made in korea..)
9-5:n Seuraajasta ei Bob paljoa avaudu..vieläkään ei ole kuulemma päätetty pitäisikö auton olla "klassinen" hatchback vai sedan...
Ei siis mitään ihmeitä paitsi nuo alkuosan Badge engineering-vitsit..
Lutz:in aatteita Frankfurtissa (lainauksia Autocar-lehdestä)
Lutz:in aatteita Frankfurtissa (lainauksia Autocar-lehdestä)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Re: Lutz:in aatteita Frankfurtissa (lainauksia Autocar-lehde
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=22632pertti666 kirjoitti:9-4X crossoverin salainen "styling model" on kuulemma saanut salaisissa "kuluttajakyselyissä" korkeat pisteet ja "homma etenee" (ja on kuten varmaan kaikki tietävätkin siis rinnakkaistuote Opel Antaralle ja Chevrolet S3X:lle ja made in korea..)
9-4X tehdään yhteistyössä Cadillacin kanssa ja siis tuo sukulaisuus Korean suuntaan on kiistetty useankin GM-pomon sekä Saabin Jönssonin suulla. Eli Koreassa sitä ei ainakaan valmisteta. Mallin pitäisi pohjautua samaan Epsilon II -arkkitehtuuriin kuin tulevat 9-3 ja 9-5:kin ja jonkin lähteen mukaan on jopa mahdollista, että tuotanto tapahtuisi Trollhättanissa (myös ko. Cadillacin osalta)...
Voihan silti olla, että jotain yhteistä Antaran ja S3X:nkin kanssa on, mutta ei siis läheskään niin paljon kuin keväällä huhuttiin.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Lutz:in aatteita Frankfurtissa (lainauksia Autocar-lehde
Toby kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=22632pertti666 kirjoitti:9-4X crossoverin salainen "styling model" on kuulemma saanut salaisissa "kuluttajakyselyissä" korkeat pisteet ja "homma etenee" (ja on kuten varmaan kaikki tietävätkin siis rinnakkaistuote Opel Antaralle ja Chevrolet S3X:lle ja made in korea..)
9-4X tehdään yhteistyössä Cadillacin kanssa ja siis tuo sukulaisuus Korean suuntaan on kiistetty useankin GM-pomon sekä Saabin Jönssonin suulla. Eli Koreassa sitä ei ainakaan valmisteta. Mallin pitäisi pohjautua samaan Epsilon II -arkkitehtuuriin kuin tulevat 9-3 ja 9-5:kin ja jonkin lähteen mukaan on jopa mahdollista, että tuotanto tapahtuisi Trollhättanissa (myös ko. Cadillacin osalta)...
Tobyn tiedot olisivat munkin mielestä hyviä uutisia, eli ilmeisesti brittilehdistö on (tapansa mukaan) ymmärtänyt jotain väärin/liioitellut/jotain, koska jutussa nimenomaan mainittiin tuo 9-4x valmistus koreassa. Ja lehti on tuore, viime viikon numero (joka tulee mulle tilattuna ja postitus suomeen on n viikon jälkijunassa)
Voihan silti olla, että jotain yhteistä Antaran ja S3X:nkin kanssa on, mutta ei siis läheskään niin paljon kuin keväällä huhuttiin.
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781