Saabin kestävyys

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

petteri kirjoitti:joo, ollaan tyytyväisiä että tollasia tyyppejä on olemassa kuin andreligone :twisted:
Niinpä. Antsan ansiosta on saatu jo monet naurutKuva
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kyllähän siltä välillä hyvät naurut saa, mutta miksi pitää tulla saabfoorumille haukkumaan saabia ja pilaamaan hyvää henkeä?! sitä en tajua.

ennen luulin ettei se vaan tajua autojen päälle ja siksi kyselee joskus tyhmiäkin kysymyksiä, mutta nyt se alkaa jo vaikuttamaan oikeesti perkeleen idiootilta.. :? säätäis sen reuhkan sähköjarrukenkiä rellu-voorumin puolella..

tai haukkus Saabia vaikka naapurilleen, eikä tulis tänne märisemään..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

nyt olet gls asian ytimessä :wink:
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja petteri »

Joo, toi on totta. Suomi24 vois sopia hänelle paremmin??
#2502
9000cs 2.0t -97
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4998
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Saabin kestävyys

Viesti Kirjoittaja Tuha »

andrelinoge kirjoitti:Kertokaa joku jolla on saabi jolla on ajettu yli 500 tkm ja vielä terässä niin nostan hattua. Löytyykö edes sellaista? Epäilen kovasti. Aina kehutaan että Saabi kestää mutta missä todisteet. Kuvia saa myös laittaa.

http://haikonen.1g.fi/kuvat/Saab+9000+Turbo/2.jpg/full

Tuossa minun ajossa oleva Saab 9000 2.0T vm. 1988 ajettu 26.9.2005 mennessä hieman yli 513000 km. Turbo on alkuperäinen ja siihen ei ole kajottu samoin kuin koneeseenkaan johon vaihdettua ainoastaan venttiilikannen tiiviste.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2840
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kuva

Kuva
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kuva

Kuva

:roll:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

andrelinoge kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:ja keksi kaikenmaailman sähkösäätöiset jarrupalat, eikai moiseen pelleilyyn voida asiallisesti vastata?

Ei se tien varressa sauhuavan autonsa kanssa seisovakaan ekana mulle sano että "kuinkas tuollaisella ruostuvalla traktorilla ajat?"

Sitä saa mitä tilaa..
Se on kuules ihan totta että käsijarrun kireys säätyy sähköisesti. Meinas tulla housuihin tosta "kommentista"
Jos käsijarrujen kireys kerta säätyy sähköisesti, niin miksi ne on merkkikorjaamolla säädettävänä? :roll:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Mä ajelen minkä tahansa merkkisellä kotterolla kunhan siitä löytyy kaikki mukavuudet. Olkoon vaikka Croissantti, Natsi, Ryssä tai Tsing-Tsong. Jos joku laittaisi noppaan ohjaustehostimen, keskuslukituksen, ruiskukoneen ja sähkökäyttöiset ikkunat ja lisäksi viis ovea niin ajelisin mielelläni sillä.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

andrelinoge kirjoitti:Mä ajelen minkä tahansa merkkisellä kotterolla kunhan siitä löytyy kaikki mukavuudet. Olkoon vaikka Croissantti, Natsi, Ryssä tai Tsing-Tsong. Jos joku laittaisi noppaan ohjaustehostimen, keskuslukituksen, ruiskukoneen ja sähkökäyttöiset ikkunat ja lisäksi viis ovea niin ajelisin mielelläni sillä.
ohjaustehostin, keskuslukitus, ruisku ja sähköikkunat on "kaikki mukavuudet"???

itellä ainakin on listassa vielä turbo, sähkösäätöiset nahkapenkit, keskikyynärnoja, automaattivaihteet, automaatti-ilmastointi, cruise, sähköpeilit, kaukokäyttöinen keskuslukko varashälyttimellä ja ajonestolla, kunnon soittimet, sadetunnistin...hmm mitäs vielä...nii juu ja sähkösäätöinen käsijarru.

siinä alkaa olee jo kohtuullisesti "kaikki herkut", noista en kyllä itse ainakaan halua luopua.

tai no sähköikkunoista voisin luopua...täysin turhat kyllä kun täytyy olla virrat pääl et saa alas.

mutta kyllä noita satkuista löytyy möys, jopa halvoista.
ja alle 100eurolla saa kaukokäyttöisen keskuslukituksenkin jos haluaa.
BMW 525iA Touring Executive
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Noi mun mainitsemat mukavuudet riittää mulle. Lisäksi en pidä siitä saabin melkein pystysuorasta tuulilasista. Ja noi hemmetin ärsyttävät ovikahvat sisäpuolella nopassa. Ja kuka hemmetti on ajatellut että olisi mukavaa käynnistää auto penkkien keskeltä. Hulluutta.

Terveisin ystävänne
Creme de Fraiche
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

andrelinoge kirjoitti:Noi mun mainitsemat mukavuudet riittää mulle. Lisäksi en pidä siitä saabin melkein pystysuorasta tuulilasista. Ja noi hemmetin ärsyttävät ovikahvat sisäpuolella nopassa. Ja kuka hemmetti on ajatellut että olisi mukavaa käynnistää auto penkkien keskeltä. Hulluutta.

Terveisin ystävänne
Creme de Fraiche
Ehkäpä sen virtalukon paikka on suunniteltu siten, että kolarissa polvilumpiosi ei mene paskaksi avaimen työntyessä siihen.

Edit: ja miksi vitussa killutat tuota ostoilmoitusta Saabista, kun samalla haukut kyseistä merkkiä. Koita jo päättää millä ajat ja mitä solvaat, suosittelen hankkimaan Saabin, ennenkuin joku kolauttaa renusi kylkeen sellaisella..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

lefa42 kirjoitti:
andrelinoge kirjoitti:Noi mun mainitsemat mukavuudet riittää mulle. Lisäksi en pidä siitä saabin melkein pystysuorasta tuulilasista. Ja noi hemmetin ärsyttävät ovikahvat sisäpuolella nopassa. Ja kuka hemmetti on ajatellut että olisi mukavaa käynnistää auto penkkien keskeltä. Hulluutta.

Terveisin ystävänne
Creme de Fraiche
Ehkäpä sen virtalukon paikka on suunniteltu siten, että kolarissa polvilumpiosi ei mene paskaksi avaimen työntyessä siihen.

Edit: ja miksi vitussa killutat tuota ostoilmoitusta Saabista, kun samalla haukut kyseistä merkkiä. Koita jo päättää millä ajat ja mitä solvaat, suosittelen hankkimaan Saabin, ennenkuin joku kolauttaa renusi kylkeen sellaisella..
..ja nimenomaan sen takia emme haluakaan andrelinååguen ajavan Saballa. 8O :P
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Ma Syys 26, 2005 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tri-Lo kirjoitti:..ja nimenomaan sen takia emme haluakaan andrelinååguen ajavan Saballa. 8O :lol:
Tuossa on muuten itua :idea:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

En osaa päättää millä ajelisin, arvon herra Lefa. Suurin syy miksi vaihdoin autoa on siksi että sain aina kuulla nuorisolta suurinpiirtein tällaisia kommentteja kuin "Vai on sulla SAAAABI!". Ainoat ketkä arvostivat autoani oli vanhat ukot kaljakasseineen, niillä kuin oli joskus nuoruudessaan ollut saabi ja se oli niin HYYYYVÄ
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Lukittu