Ja kenenkään ei tarvitse ruveta lisävalojen tarpeellisuudesta mitään kertomaan, vaikka en siitä herneitä otakkaan, mutta kun olen niiden tarpeettomuudesta jo lukenut täällä foorumilla.
Lisävalot CD tonnariin
Lisävalot CD tonnariin
Mitenkä olette CD tonnariin kiinnittäneet lisävaloja? Puskuriin en ole reikiä poraamassa ja rekisterikilven taakse ei telinettä asenneta joten joku muu keino on keksittävä. Onko CD tonnariin olemassa lisävalorautoja niinkuin CC tonnariin on olemassa?
Ja kenenkään ei tarvitse ruveta lisävalojen tarpeellisuudesta mitään kertomaan, vaikka en siitä herneitä otakkaan, mutta kun olen niiden tarpeettomuudesta jo lukenut täällä foorumilla.

Ja kenenkään ei tarvitse ruveta lisävalojen tarpeellisuudesta mitään kertomaan, vaikka en siitä herneitä otakkaan, mutta kun olen niiden tarpeettomuudesta jo lukenut täällä foorumilla.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Kurkkaa puskurin takareunaan
Eikös tonnarin puskurissa ole siellä takareunan metallisessa kiskossa kierteelliset reiät valmiina mihin voi pulttailla lisävalojen kiinnitysraudat kiinni? Ainakin og-satkuissa sellaiset oli ihan teipillä peitettynä.
Maski pois ja katselemaan josko löytyis reiät valmiina.
Maski pois ja katselemaan josko löytyis reiät valmiina.
Re: Kurkkaa puskurin takareunaan
No CC tonnarissani ainakin on nuo kierteet, ym. valmiina. Mutta kun yritin katsoa siitä maskin päältä sinne taakse niin ei siellä mitään kierteitä näy.mike kirjoitti:Eikös tonnarin puskurissa ole siellä takareunan metallisessa kiskossa kierteelliset reiät valmiina mihin voi pulttailla lisävalojen kiinnitysraudat kiinni? Ainakin og-satkuissa sellaiset oli ihan teipillä peitettynä.
Maski pois ja katselemaan josko löytyis reiät valmiina.
Pitänee huomenna ottaa maski pois ja tutkia paremmin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Niin, mutta nuohan on siellä etuhelmassa puskurin alla ja siellä on jo paikoillan sumuvalot ja lisäpitkiä ajattelin siihen maskin eteen.Mimmi kirjoitti:CD:ssähän on valmiina paikat Hellan 173 lisäkauko- tai sumuvaloille. Näihin paikkiohin sopii siis SUORAAN tuo Hellan 173 ja kytkentä sumareille vaatii kytkimen sisälle ja releen + sulakkeen paikalleen asentamisen.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Näinhän se on. Mutta en minä mitään suuria vauhteja pidäkkään yllä tuolla tien päällä.Mimmi kirjoitti:Olisi pitänyt varmaan tietää, mutta...![]()
Puskurissa on kierteet esim. lisävalojen raudoille.
Edit: Ne lisävalot huonontavat coolerin jäähdytystä ja tonttu kulkee hitaammin
Eilen tuli katsottua ja löytyihän sieltä maskin takaa kierteet, mutta ei CC tonnarin valorauta niihin sovi. Jää liian taakse eli ei tule lainkaan maskin ulkopuolelle.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Minulla on tuollainen rosterinen rauta juuri täällä foorumilla myynnissä, mutta en meinaa sellaista laittaa kun mielestäni valot tulevat silloin turhan eteen. Lähinnä ulkonäön kannalta.Kipe_9000 kirjoitti:Jossain muistan nähneeni rautoja jotka tulee rekisterilaatan alle....ei mikään monimutkanen olis edes ite vääntää.
Vois olla ihan hyvä ratkasu jos ottaa vaikka valot kesäks pois
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Joo tiedän kyllä että se referenssi luku mikä sallitaan on 75. Ja sen tiedän myös että tonanrissa on muutenkin jo tehokkaat valot. Tietääkseni nuo kytkennät on sallittuja että omat pitkät sammuu kun pistää lisävalot päälle.Kurko kirjoitti:Eipä vaan ole ref luvussa paljoa varaa, kun noita lisäkaukoja miettii.
Elikä tuo rajahan on käsittääkseni 75 ja omat valot on jo 50 tai 60 riippuen linssistä.
Vaan sallitaanhan nykysin vissiin tuollaiset vaihtokytkennätkin, eli auton omat pitkät sammuu kun laittaa lisät päälle.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
Märkäkorva
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Itellä -92 CD:ssä Hellan Comet 200, referenssit sopivasti 17,5/kpl ja auton omissa 20/kpl, eli just ja tasan 75 yhteensä.
Ja sitten siitä kiinnituksestä: Tuossa melko vasta kirjoittelinkin jo johonkin toiseen Threadiin, että ite laitoin nuo valot kiinni siihen puskurin metallipalkkiin.
Vääntelin 3mm paksusesta ~5cm leveästä rosterilatasta semmoset teräväkulmasen S:n malliset palikat, jotka istahtaa maskin taakse siihen palkin päälle ja tulee maskin ja puskurin välistä pihalle. Palkkiin ruuvasin muutamalla itseporautuvalla peltikattoruuvilla nuo kiinni ja valot sitte noihin lattoihin niin, että maskin ja lampun pohjan välillä ei oo ku vajaa sentti tilaa. Lisäksi laitoin vielä lisätuet lampuille, jotka laitoin toisesta päästä maskin yläreunan kiinnitysruuveihin kiinni. Ei jää autoon yhtään näkyvää reikää, vaikka ottaisi valot joskus poiskin, istuu tukevasti ja on tarpeeksi lähellä maskia. Kiinnityksiin meni varmaan jotain pari tuntia, joten ei ole edes kova homma.
Ja sitten siitä kiinnituksestä: Tuossa melko vasta kirjoittelinkin jo johonkin toiseen Threadiin, että ite laitoin nuo valot kiinni siihen puskurin metallipalkkiin.
Vääntelin 3mm paksusesta ~5cm leveästä rosterilatasta semmoset teräväkulmasen S:n malliset palikat, jotka istahtaa maskin taakse siihen palkin päälle ja tulee maskin ja puskurin välistä pihalle. Palkkiin ruuvasin muutamalla itseporautuvalla peltikattoruuvilla nuo kiinni ja valot sitte noihin lattoihin niin, että maskin ja lampun pohjan välillä ei oo ku vajaa sentti tilaa. Lisäksi laitoin vielä lisätuet lampuille, jotka laitoin toisesta päästä maskin yläreunan kiinnitysruuveihin kiinni. Ei jää autoon yhtään näkyvää reikää, vaikka ottaisi valot joskus poiskin, istuu tukevasti ja on tarpeeksi lähellä maskia. Kiinnityksiin meni varmaan jotain pari tuntia, joten ei ole edes kova homma.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Itellä on itsekyhätyt telineet (muokattu satkun lisävaloraudoista ja lisätty ite kaikkea tarpeellista
)
ja ohessa on muutamia kuvia (en niit nyt jaksanu pulttailla kiinni, et heitin siihen vaan irtonaisena ja napsin kuvia)
http://www.saab.1g.fi/9000/valot3/
Eli varsinaiset raudat jäävät maskin alle piiloon, ja valojen päältä tulee sitten maskin päälle tukirauta. Ulkonäkö ei välttämättä ole hieno, mutta näkee ainakin riittävän hyvin.
tuonne alas on ihan turha edes lisäpitkiä laittaa vaikka itellä sielläkin sellaset on vastaantulevaa häikäisemässä

edit: kuvasivua muokattu toimivaksi
edit2: ja referensseistä jos puhutaan niin itellä on lailliset, niin kauan kunnes kytkee erillisestä napista noi turhat alavalot päälle, sit menee jo kirkkaasti yli rajojen (eli vakiot+ylälisäpitkät on just se 75)
ja ohessa on muutamia kuvia (en niit nyt jaksanu pulttailla kiinni, et heitin siihen vaan irtonaisena ja napsin kuvia)
http://www.saab.1g.fi/9000/valot3/
Eli varsinaiset raudat jäävät maskin alle piiloon, ja valojen päältä tulee sitten maskin päälle tukirauta. Ulkonäkö ei välttämättä ole hieno, mutta näkee ainakin riittävän hyvin.
tuonne alas on ihan turha edes lisäpitkiä laittaa vaikka itellä sielläkin sellaset on vastaantulevaa häikäisemässä
edit: kuvasivua muokattu toimivaksi
edit2: ja referensseistä jos puhutaan niin itellä on lailliset, niin kauan kunnes kytkee erillisestä napista noi turhat alavalot päälle, sit menee jo kirkkaasti yli rajojen (eli vakiot+ylälisäpitkät on just se 75)
BMW 525iA Touring Executive