Ja kenenkään ei tarvitse ruveta lisävalojen tarpeellisuudesta mitään kertomaan, vaikka en siitä herneitä otakkaan, mutta kun olen niiden tarpeettomuudesta jo lukenut täällä foorumilla.

No CC tonnarissani ainakin on nuo kierteet, ym. valmiina. Mutta kun yritin katsoa siitä maskin päältä sinne taakse niin ei siellä mitään kierteitä näy.mike kirjoitti:Eikös tonnarin puskurissa ole siellä takareunan metallisessa kiskossa kierteelliset reiät valmiina mihin voi pulttailla lisävalojen kiinnitysraudat kiinni? Ainakin og-satkuissa sellaiset oli ihan teipillä peitettynä.
Maski pois ja katselemaan josko löytyis reiät valmiina.
Niin, mutta nuohan on siellä etuhelmassa puskurin alla ja siellä on jo paikoillan sumuvalot ja lisäpitkiä ajattelin siihen maskin eteen.Mimmi kirjoitti:CD:ssähän on valmiina paikat Hellan 173 lisäkauko- tai sumuvaloille. Näihin paikkiohin sopii siis SUORAAN tuo Hellan 173 ja kytkentä sumareille vaatii kytkimen sisälle ja releen + sulakkeen paikalleen asentamisen.
Näinhän se on. Mutta en minä mitään suuria vauhteja pidäkkään yllä tuolla tien päällä.Mimmi kirjoitti:Olisi pitänyt varmaan tietää, mutta...![]()
Puskurissa on kierteet esim. lisävalojen raudoille.
Edit: Ne lisävalot huonontavat coolerin jäähdytystä ja tonttu kulkee hitaammin
Minulla on tuollainen rosterinen rauta juuri täällä foorumilla myynnissä, mutta en meinaa sellaista laittaa kun mielestäni valot tulevat silloin turhan eteen. Lähinnä ulkonäön kannalta.Kipe_9000 kirjoitti:Jossain muistan nähneeni rautoja jotka tulee rekisterilaatan alle....ei mikään monimutkanen olis edes ite vääntää.
Vois olla ihan hyvä ratkasu jos ottaa vaikka valot kesäks pois
Joo tiedän kyllä että se referenssi luku mikä sallitaan on 75. Ja sen tiedän myös että tonanrissa on muutenkin jo tehokkaat valot. Tietääkseni nuo kytkennät on sallittuja että omat pitkät sammuu kun pistää lisävalot päälle.Kurko kirjoitti:Eipä vaan ole ref luvussa paljoa varaa, kun noita lisäkaukoja miettii.
Elikä tuo rajahan on käsittääkseni 75 ja omat valot on jo 50 tai 60 riippuen linssistä.
Vaan sallitaanhan nykysin vissiin tuollaiset vaihtokytkennätkin, eli auton omat pitkät sammuu kun laittaa lisät päälle.