sitten ovat kaikki tyytyväisiä ja
taputtavat karvaisia käsiään.
Kumpi on oikein
-iskunvaimennin
-iskunvaimentaja
-ikkuna
-akkuna
-huoneisto
-huoneusto
- 3,5 litraa
- 4 litraa
- 5 litraa
- 1 Us Gall
- 1 Imp Gall



En tiennytkään, että Motonetista saa öljytäytettyjä ja kaasu-puskureitaMimmi kirjoitti:Ei kumpikaan. Kyseessä on varmaankin korin heilahduksenvaimennin.Firges9000 kirjoitti:Kumpi on oikein
-iskunvaimennin
-iskunvaimentaja
Jos taasen puhutaan iskunvaimentimesta, niin nehän ovat etu- ja takapuskuri.
Tietääköhän kukaan, mikä mahtaa olla tuo tarkempi aikalatejii kirjoitti:Ainakin turbossa pitää öljymäärä tarkistaa melkein heti ku kone sammutettu. Huoltokirjassa on muistaakseni tarkempi aika. Jos kone kerkeää seistä pidempään valuu lauhduttimen letkut tyhjäksi niin sitten mittatikku näyttää liikaa.
Hienoa! Kiitos! Sinuun voi aina luottaa.jus kirjoitti:Ote 95-ohjeesta:
Tarkastakaa moottorin öljymäärä säännöllisesti. Tämä suoritetaan auton seistessä tasaisella alustalla. moottorin ollessa lämmin ja 2-5 minuuttia moottorin pysäyttämisen jälkeen. Poistakaa mittatikku ja pyyhkikää se puhtaalla rievulla ennen tarkastusta.
Öljyn pinta ei saa olla alemman merkin alapuolella, mutta ei myöskään ylemmän merkin yläpuolella, koska silloin saattaa kulua epätavallisen paljon öljyä.
Ylemmän ja alemman merkin väli vastaa noin yhtä litraa. Lisätkää tarvittaessa suosituksen mukaista öljyä mittatikun putken kautta. Älkää lisätkö öljyä, jos pinta on max- ja min- merkin puolivälissä. Varmistakaa tarkastuksen jälkeen, että mittatikun kansi on kunnolla kiinni.
Oukkei9000cst kirjoitti:Ite aina kun vaihdan öljyt tonnikalaan, vaihdan suotimen samalla ja lisään joka kerta 4L+1-2dl öljyä. Mittatikkussa öljy peittää tämän jälkee MAX tekstistä M tai MA .
-Eihän pojilla meinaa lipsahtaa OT:n puolelle...Firges9000 kirjoitti:En tiennytkään, että Motonetista saa öljytäytettyjä ja kaasu-puskureitaMimmi kirjoitti:Ei kumpikaan. Kyseessä on varmaankin korin heilahduksenvaimennin.Firges9000 kirjoitti:Kumpi on oikein
-iskunvaimennin
-iskunvaimentaja
Jos taasen puhutaan iskunvaimentimesta, niin nehän ovat etu- ja takapuskuri.![]()
![]()
![]()
alla kopio Motonetin luettelosta.
ISKARIN SUOJAKUMI SAAB 9000 --98
Vaihdettava jos vanha on viallinen! Iskunvaimentajan takuuehto! Hinta / 1 kpl
9000 88--98 ETEEN (kpl). . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-3818 23.00 ???
KORKEAPAINEKAASUISKARI SAAB 9000 --98
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Yksiputkinen iskunvaimentaja. Ei erikoisalustat!
9000 taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55-3161 49.45 ???
--pst, ei niin vakavaa![]()
Oktamtami kirjoitti:Haynesin tonnarikirjan mukaan b202 menee noin 4 l, ja b204 (mikäli muistan oikein) 5,3 l (joka tapauksessa se oli paljon enemmän kuin b202) ja b234 menee 4,3 l.
sulla onki 9v vanhempi peli ja siinä onki öljytilavuus 4L mutta mulla se on 4.x jotaki...Henkka #2283 kirjoitti:Oukkei9000cst kirjoitti:Ite aina kun vaihdan öljyt tonnikalaan, vaihdan suotimen samalla ja lisään joka kerta 4L+1-2dl öljyä. Mittatikkussa öljy peittää tämän jälkee MAX tekstistä M tai MA .![]()
Mulla 202:seen on riittänyt vajaa kannu suodatin vaihdettuna ja on jäänyt vielä muutama desi jemmaan. Tuntuu vaihtelevan aikalailla porukoitten täällä laittamat määrät...
Aivan9000cst kirjoitti:sulla onki 9v vanhempi peli ja siinä onki öljytilavuus 4L mutta mulla se on 4.x jotaki...Henkka #2283 kirjoitti:Oukkei9000cst kirjoitti:Ite aina kun vaihdan öljyt tonnikalaan, vaihdan suotimen samalla ja lisään joka kerta 4L+1-2dl öljyä. Mittatikkussa öljy peittää tämän jälkee MAX tekstistä M tai MA .![]()
Mulla 202:seen on riittänyt vajaa kannu suodatin vaihdettuna ja on jäänyt vielä muutama desi jemmaan. Tuntuu vaihtelevan aikalailla porukoitten täällä laittamat määrät...