16v Käyntiin lähtö
16v Käyntiin lähtö
Mites se on ku tuota mun 16v. saa sahat aika pitkään oli kylmä tai kuuma ennen kuin starttaa , vaimon 8v hörähtää kerta laakista heti käyntiin , hiukan ottaa pattiin kun saa startata pitkään parkki paikoilla , mut muuten toimii loistavasti.
16v (LH-jetronicilla) starttaa normaalisti sen 2-3s johtuen siitä ettei pumppu käynnisty kuin vasta starttauksen aikana. Jos kestää pidempään, niin jossain lienee vikaa.
Itsellä Lucas varustettuna 8v paineenvaraajalla starttaa suunnilleen toisella pyöräytyksellä eli bensanpaineesta se on kaikki kiinni. Ja tosiaan sähköruiskuissa akun kunnolla on suurempi merkitys, vaikka startti pyörisi niin ruiskuboksin tarvitsee saada riittävästi jännitettä käynnistyäkseen.
Tämä kaikki vielä yhdistettynä siihen että uudemmanmallinen startti (imusarjan alla) pyörittää hitaammin kuin vanha niin muuttujia on paljon.
Itsellä Lucas varustettuna 8v paineenvaraajalla starttaa suunnilleen toisella pyöräytyksellä eli bensanpaineesta se on kaikki kiinni. Ja tosiaan sähköruiskuissa akun kunnolla on suurempi merkitys, vaikka startti pyörisi niin ruiskuboksin tarvitsee saada riittävästi jännitettä käynnistyäkseen.
Tämä kaikki vielä yhdistettynä siihen että uudemmanmallinen startti (imusarjan alla) pyörittää hitaammin kuin vanha niin muuttujia on paljon.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Itsekkin tuossa Ässässä ihmettelin kun niin laiskapuoloisesti starttasi.
Noo, Laturin remmi oli todella löysällä ja kun sen kiristi niin nyt Satku iloisesti herää käyntiin.
Noo, Laturin remmi oli todella löysällä ja kun sen kiristi niin nyt Satku iloisesti herää käyntiin.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
zootztoot Lefa....kyllä se 16 on ihan liikaa

Tuohon käynnistykseen, vaimon OG satkua jossa siis 2.0 16v kone ei ole koskaan (meillä 4 vuotta ja 80.tkm) saanut ekalla käyntiin. Pyörii iloisesti mutta 3sek ei riitä mihinkään. MUTTA: käynnistäs 3-4sek -2sek tauko - väännä avaimesta niin: PRÖMM -laakista!


Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
2.1 romukoneella oleva kyllä lähti, -20 ja meni ainakin kierros/sek ympäri se kone mutta lähti tulille aika lailla parin kiekat jälkeen(pari-kolme sekkaa startti päällä). Kyllä startti on aika pahasti alakynnessä tota kylmästä kammetessa, mut aika pienellä se tuntuu pamahtavan käyntiin(joskin vajailla, mutta lähtipä kumminkin).900T16 kirjoitti:Jos pyörittää laiskan oloisesti, niin akku vaihtoon. Pakkasella ei ainakaan jaksa lähteä liian hitaalla pyörityksellä. .
Patarauta on påp.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
meikäläisen ykkös satkulle ei tartte kuin vähän avainta näyttää niin hörähtää kääymään mutta tuo toinen tarvii sen 2-3sekunttia startia niin mikähän siinä mättää on uusittu stratti ja polttoaine paineet katottu eikä vikaa niissä. olen pikku hiljaa sitä mieltä että vika olisi jossain sytytyksn ohjauksessa, tai sitten asento anturissa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918