16v Käyntiin lähtö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Reetu

16v Käyntiin lähtö

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mites se on ku tuota mun 16v. saa sahat aika pitkään oli kylmä tai kuuma ennen kuin starttaa , vaimon 8v hörähtää kerta laakista heti käyntiin , hiukan ottaa pattiin kun saa startata pitkään parkki paikoilla , mut muuten toimii loistavasti.
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Sun satkussa on 8 venaa liikaa, tarvii pitemmän vedon kuin 8 venttiilinen :roll:
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No näin on moni sanonu , mut ku en tahdo tuota uskoa , pakko kait se on.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Juu, kyllä se 16 on ihan liikaa, itsellänikin on, mutta jaettuna kahteen eri autoon :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

:lol: :lol:
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

meillä sama juttu, mut parempi se niinpäin jot eukko ilman huikkaa starttaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Jos pyörittää laiskan oloisesti, niin akku vaihtoon. Pakkasella ei ainakaan jaksa lähteä liian hitaalla pyörityksellä. Jos muuten vaan pitkä vieteri, niin todennäköisesti bensapumpun takaiskuventtiili ei pidä.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ahaa , siellä siis on tuo takaisku venttiili , onkos se siellä bensapumpussa ?
Eli uusi pumppu vai?
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Voi sen vaihtaa erikseenkin. Se on siinä pumpun päällä, letkulähdössä.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kiitos , täytyy vaihtaa jos vaan jostain löytyy sellainen.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

16v (LH-jetronicilla) starttaa normaalisti sen 2-3s johtuen siitä ettei pumppu käynnisty kuin vasta starttauksen aikana. Jos kestää pidempään, niin jossain lienee vikaa.

Itsellä Lucas varustettuna 8v paineenvaraajalla starttaa suunnilleen toisella pyöräytyksellä eli bensanpaineesta se on kaikki kiinni. Ja tosiaan sähköruiskuissa akun kunnolla on suurempi merkitys, vaikka startti pyörisi niin ruiskuboksin tarvitsee saada riittävästi jännitettä käynnistyäkseen.

Tämä kaikki vielä yhdistettynä siihen että uudemmanmallinen startti (imusarjan alla) pyörittää hitaammin kuin vanha niin muuttujia on paljon. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Itsekkin tuossa Ässässä ihmettelin kun niin laiskapuoloisesti starttasi.
Noo, Laturin remmi oli todella löysällä ja kun sen kiristi niin nyt Satku iloisesti herää käyntiin.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

kyllä se 16 on ihan liikaa
zootztoot Lefa.... :D meillä on kahdessa 16 tappia ja hyvin käy vaikka molemmissa yli 280.000 mittarissa.
Tuohon käynnistykseen, vaimon OG satkua jossa siis 2.0 16v kone ei ole koskaan (meillä 4 vuotta ja 80.tkm) saanut ekalla käyntiin. Pyörii iloisesti mutta 3sek ei riitä mihinkään. MUTTA: käynnistäs 3-4sek -2sek tauko - väännä avaimesta niin: PRÖMM -laakista! 8O Tuollaisia ne on totesi Torekin Seppokin, eikä tuo outo käynnistyskäyttäytyminen ole aiheuttanut muuhun kulkemiseen mitään poikkeuksellista ongelmaa. Jos lähtee tokalla heti niin eikun kovaa ajoa vaan :wink:
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

900T16 kirjoitti:Jos pyörittää laiskan oloisesti, niin akku vaihtoon. Pakkasella ei ainakaan jaksa lähteä liian hitaalla pyörityksellä. .
2.1 romukoneella oleva kyllä lähti, -20 ja meni ainakin kierros/sek ympäri se kone mutta lähti tulille aika lailla parin kiekat jälkeen(pari-kolme sekkaa startti päällä). Kyllä startti on aika pahasti alakynnessä tota kylmästä kammetessa, mut aika pienellä se tuntuu pamahtavan käyntiin(joskin vajailla, mutta lähtipä kumminkin).
Patarauta on påp.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

meikäläisen ykkös satkulle ei tartte kuin vähän avainta näyttää niin hörähtää kääymään mutta tuo toinen tarvii sen 2-3sekunttia startia niin mikähän siinä mättää on uusittu stratti ja polttoaine paineet katottu eikä vikaa niissä. olen pikku hiljaa sitä mieltä että vika olisi jossain sytytyksn ohjauksessa, tai sitten asento anturissa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin