T16 -88 välijäähdytin ja putket
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
T16 -88 välijäähdytin ja putket
ostin -88 T16 satkun josta on keula purettu osiin.
minulla on ongelmia välijäähdyttimen sovittamisen kanssa (satkun muovipäätyinen).
putket ovet ilmeisesti vanhemmasta satkusta (valua, teksti turbo intercooler).
pitäisikö sopia tuohon 16T satkuun (lh 2.2) heittämällä?
onko kellään kuvaa tai linkkiä siitä miten cooleri (kiinnikkeet puuttuu) ja putket pitäisi olla asennettu?
minulla on ongelmia välijäähdyttimen sovittamisen kanssa (satkun muovipäätyinen).
putket ovet ilmeisesti vanhemmasta satkusta (valua, teksti turbo intercooler).
pitäisikö sopia tuohon 16T satkuun (lh 2.2) heittämällä?
onko kellään kuvaa tai linkkiä siitä miten cooleri (kiinnikkeet puuttuu) ja putket pitäisi olla asennettu?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa

http://www.garaget.org/?car=6149&image=85578
ja pysyy se cooleri ilman kiinnikkeitäkin letkujen/putkien varassa paikallaan

-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
kiitos,
siis ilmamassamittari tuleekin putsarin ja tbon väliin
löytyykö keneltäkään (ko. väliin) putkia ja putsarikoteloa, eka putki tbolta putsarillepäin multa löytyy. kaasarisatkun putsarikotelo tuskin käy?
olisi kiva saadat savut tuosta vehkeestä lähiaikoina että saisin ajettua sen talliin suojaan (cabriolet, katto rikki). myös molemmat öljynjäähdyttimet ja apc-boksi uupuu
siis ilmamassamittari tuleekin putsarin ja tbon väliin

löytyykö keneltäkään (ko. väliin) putkia ja putsarikoteloa, eka putki tbolta putsarillepäin multa löytyy. kaasarisatkun putsarikotelo tuskin käy?
olisi kiva saadat savut tuosta vehkeestä lähiaikoina että saisin ajettua sen talliin suojaan (cabriolet, katto rikki). myös molemmat öljynjäähdyttimet ja apc-boksi uupuu

Tästä kuvasta pitäisi näkyä miten ne coolerin putket menee: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/pics/ ... engine.jpg
Turbon ja ilmamassamittarin välissä olevaan putkeen tulee ensin tällainen kumiletkumutka, johon tulee myös bypass-venttiili kiinni: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/pics/ ... /letku.jpg
Eski
Turbon ja ilmamassamittarin välissä olevaan putkeen tulee ensin tällainen kumiletkumutka, johon tulee myös bypass-venttiili kiinni: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/pics/ ... /letku.jpg
Eski
Jos sulla on jo keula purettuna valmiiksi niin suosittelen erittäin vahvasti laittamaan sinne oikean intercoolerin, eikä tuota orkkista joka on suoraan sanottuna pelkkä lelu.
Esim. uudempi 9000 IC, tai Volvo 740/760 IC. Jäähdytysteho on aivan eri planeetalta tuon postimerkin kanssa..
Esim. uudempi 9000 IC, tai Volvo 740/760 IC. Jäähdytysteho on aivan eri planeetalta tuon postimerkin kanssa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
no joo, bypass-vena puuttuu tietysti myös. sellaisenkin voisin ostaa mutta nyt olisi tarve saada se liikkeelle vaikka vajailla osilla.
eli jos asennan ilmamassamittarin vaikkapa ilman suodatinkoteloa ja ilman bypassia ja tukin ylimääräiset letkut/putket niin sen saisi varmaan heräämään henkiin?
myin juuri pois tonnarin coolerin, en raskinut rälläköidä ässän keulaa saadakseni sen sopimaan. meneekös volvon cooleri paikalleen ilman "korimuutoksia"? ja pitänee tullata ("verottaa") ja rekisteröidä tuo ihan vakiokamoilla, auto puretaan sitten maalausta yms. viritelyä varten.
eli jos asennan ilmamassamittarin vaikkapa ilman suodatinkoteloa ja ilman bypassia ja tukin ylimääräiset letkut/putket niin sen saisi varmaan heräämään henkiin?
myin juuri pois tonnarin coolerin, en raskinut rälläköidä ässän keulaa saadakseni sen sopimaan. meneekös volvon cooleri paikalleen ilman "korimuutoksia"? ja pitänee tullata ("verottaa") ja rekisteröidä tuo ihan vakiokamoilla, auto puretaan sitten maalausta yms. viritelyä varten.
Frostilla näyttäisi olevan hinauslenkit paikallaan Volvon coolerin kanssa: http://www.eikiinnosta.net/kuvat/Saab/r ... 0-07-2004/
Niitä hinauslenkkejäkin voi tarvita joskus...
Eski
Niitä hinauslenkkejäkin voi tarvita joskus...
Eski
Jep meinasin kommentoida vielä samaa, että tuo Volvon IC (ja vanhempi tonnarin IC) tulee varsin alas, ja putket kiertää alakautta.
Itsellä on ainakin niin matala tuo satku jo nyt että on todellisessa vaarassa kolista..
Itsellä on ainakin niin matala tuo satku jo nyt että on todellisessa vaarassa kolista..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
hinauslenkkien poisto ei ahista mutta kun luulen että puskurin "stoppareita" pitää myös muutella tonnarin ic:n kanssa!? onko joku malli parempi (lähdöt taakse/sivulle)?
mulla olis nurkissa volvo 240 (r-sport) ic. liekö kukaan sellaista kokeillut?
mutta osia (mm. ilmamassamittarin putket ja ilmanputsarikotelo jne.) edelleen kaipailen
mulla olis nurkissa volvo 240 (r-sport) ic. liekö kukaan sellaista kokeillut?
mutta osia (mm. ilmamassamittarin putket ja ilmanputsarikotelo jne.) edelleen kaipailen

Puskurin stoppareille ei tarvitse tehdä mitään, jos sinulla ei ole ilmastointia. Pystykeulainen on myös mukavampi asennuksen kannalta kuin viistokeula (ainakin putket jäävät paremmin piiloon).
AC:n kennon kanssa kuuleri on hiukan työläs sovittaa, mutta senkin onnistuin aiempaan autooni tekemään, putket vaan tulee vähän rumasti esille ja joutuu rälläköimään myös ne puskurin stopparit pois. Tähän autoon johon siirsin tuosta aiemmasta tekniikan päätin jo etten ala ilmastointia asentamaan.
AC:n kennon kanssa kuuleri on hiukan työläs sovittaa, mutta senkin onnistuin aiempaan autooni tekemään, putket vaan tulee vähän rumasti esille ja joutuu rälläköimään myös ne puskurin stopparit pois. Tähän autoon johon siirsin tuosta aiemmasta tekniikan päätin jo etten ala ilmastointia asentamaan.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
on ilmastointi.jcarlson kirjoitti:Puskurin stoppareille ei tarvitse tehdä mitään, jos sinulla ei ole ilmastointia. Pystykeulainen on myös mukavampi asennuksen kannalta kuin viistokeula (ainakin putket jäävät paremmin piiloon).
AC:n kennon kanssa kuuleri on hiukan työläs sovittaa, mutta senkin onnistuin aiempaan autooni tekemään, putket vaan tulee vähän rumasti esille ja joutuu rälläköimään myös ne puskurin stopparit pois. Tähän autoon johon siirsin tuosta aiemmasta tekniikan päätin jo etten ala ilmastointia asentamaan.
saatko kuvia näkyville/lähetettyä -postilla?