BSR Steg1 tilattu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ja kun muistaa jättää liikennevalolähdöt kumi savuten pois päiväohjelmasta niin kone kestää siinä missä vakiokin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Turbo Sensonic kirjoitti:Juttelin Rikun kanssa PCS:llä käydessäni ja hän sanoi, että joku asiakas oli tilannut 1.8t Sport Sedaniin BSR steg 4:n ja se on nyt ollut kiinni autossa lähes vuoden päivät. Ei ole kuulemma ollut mitään ongelmia (riippuu varmaan aika paljon siitäkin, miten autolla ajelee). Steg 4:lla saa 1.8t:stä 268 hv, 400 Nm. Setti on aika "ihanan kallis".
8O Paljon on ihanan kallis?
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Aerochick kirjoitti:Teretulemast onnellisten kuskien klubiin! :twisted:

Lisäkicksejä saa siitä, kun lataat orkkissoftat takaisin (tai eihän sitä orkkikseksi saa, mutta enivei..), ajat sillä viikon ja vaihdat takaisin tehokkaampaan.. :lol: :lol: :lol:
Kiitoksia! Mitä tarkoitit sillä ettei sitä orkkikseksi saa?
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Ja kun muistaa jättää liikennevalolähdöt kumi savuten pois päiväohjelmasta niin kone kestää siinä missä vakiokin.
Joo, se on yksi juttu, joka voi rasittaa konetta, ja toinen on joku useamman tunnin "Autobahn -ajo" talla pohjassa. En tiedä, onko noita virisoftia tarkoitettu siihen, että moottoria kuormitettaisiin jatkuvasti "täysillä" pitkän ajanjakson aikana. Mutta tuskin kovin moni tekee näin. Itsekin tulee käytettyä NG900:n tehoreservejä lähinnä ohituksiin ja kiihdytykseen rampilta moottoritielle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aerochick kirjoitti: 8O Paljon on ihanan kallis?
No Speedpartsin sivuilla setin hinta on 28900 SEK, eli noin 3211 €.

Onhan sitä toisaalta tullut syydettyä omaan NG:hen rahaa paljon enemmän (jo pelkkään Sensonic -järjestelmään 3500 € 8O ), mutta kyllä tuo 3211 € kuulostaa aika kalliilta :roll:

Olisi mielenkiintoista tietää, onko 1.8t, 2.0t ja Aeron (siis nykyään 2.0T) moottorit samanlaisia turboa lukuunottamatta. Hmm, täytyisi vissiin tutkia taas EPC:tä, niin sieltä se voisi selvitä. Vielä kun saisi jostain vuotta 2004 uudemman EPC:n, jossa olisi mukana myös 1.8i -malli :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Turbo Sensonic kirjoitti: Itsekin tulee käytettyä NG900:n tehoreservejä lähinnä ohituksiin ja kiihdytykseen rampilta moottoritielle.
...ööö... ai nimimerkillä: "Kakkosen synkat sökönä..." :wink:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tevisu kirjoitti:...ööö... ai nimimerkillä: "Kakkosen synkat sökönä..." :wink:
Niinpä :wink: Tuo kakkosen synkka sai kaikista kovinta kohtelua silloin, kun autossa oli vielä Sensonic. Nopea vaihto ykköseltä kakkoselle ei meinannut millään onnistua (muuta vaihdot toimivat kyllä hyvin).

No kohta tuo loota on entistä ehompi, tosin hintaa sille tulee noin 1000 € :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Saabanan kirjoitti:
Aerochick kirjoitti:Teretulemast onnellisten kuskien klubiin! :twisted:

Lisäkicksejä saa siitä, kun lataat orkkissoftat takaisin (tai eihän sitä orkkikseksi saa, mutta enivei..), ajat sillä viikon ja vaihdat takaisin tehokkaampaan.. :lol: :lol: :lol:
Kiitoksia! Mitä tarkoitit sillä ettei sitä orkkikseksi saa?
Hmm..miten sen naisena selittää niin, että mieskin sen tajuaa.. :?: :lol:

BSR:llä ainakin höpöttelivät siihen malliin, että se ei koskaan palaa niihin orkkistehdassetteihin, vaan softan "orkkis"lukemiin. :arrow: Perusperiaatteelta sama, mutta ei kuitenkaan. Tai jtn. Jos joku sen fiksummin selittää niin s'il vous plaît...
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aerochick kirjoitti:BSR:llä ainakin höpöttelivät siihen malliin, että se ei koskaan palaa niihin orkkistehdassetteihin, vaan softan "orkkis"lukemiin. :arrow: Perusperiaatteelta sama, mutta ei kuitenkaan. Tai jtn. Jos joku sen fiksummin selittää niin s'il vous plaît...
Pitää paikkansa. Olen ymmärtänyt asian niin, että kun autossa on alunperin orkkissofta, niin PPC:llä, joka toimitetaan asiakkaalle, on sekä virisofta, että orkkissofta. Orkkissofta on tietyn ajanjakson orkkissofta, eikä välttämättä sisällä uusimpia softan päivityksiä (esim. meikäläisellä päivitetty softa 1.8i:hin jo kaksi kertaa). Jos sitten laittaa virisoftan autoonsa ja tehtaalta on tullut joku softapäivitys, joka laitetaan autoon huollon yhteydessä, katoaa virisofta auton ECU -boksilta. Virisoftia ilmeisesti päivitetään niin, että BSR:n nettisivulta voi käydä downloadaamassa uusimman virisoftan. En sitten tiedä, päivittääkö BSR noita orkkissoftia, eli jos vaihtaa virtisoftan takaisin PPC:llä olevaan orkkissoftaan, niin se ei välttämättä olekaan enää uusin "virallinen" autoon saatava orkkissofta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

Katso yllä oleva Turbo Sensonicin teksti.
Homma menee näin: kun viet auton huoltoon, jossa saatetaan käydä testerillä ecu:n asetuksissa, palauta PPC:llä aina originaalisofta ecu:uun ennen huoltoon menoa.

Jos huollossa on sitten ecun:n softa päivitetty, PPC huomauttaa siitä, kun yrität asentaa virisoftaa takaisin. PPC:n näytössä lukee tällöin READ CAR, eli vanhaa virisoftaa ei voi ajaa huollossa ajetun virallisen softapäivityksen päälle.

READ CAR-toiminto imuroi uuden virallisen softan PPC-laitteeseen, ja tämä softa sitten uploadataan BSR:lle ohjelman avulla, johon pääsee Internetissä vain henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla. Nämä toimitetaan silloin, kun hankkii PPC-laitteen. Kun BRS on muokannut uuden virisoftan, siitä tulee emaililla ilmoitus, ja jälleen saman ohjelman avulla uusi virisofta downloadataan PPC-laitteeseen. Tämän jälkeen marssitaan autoon PPC-laitteen kanssa ja asennetaan uusi virisofta ecu:uun.

PPC:n kytkemiseksi tietokoneeseen näitä up/downloadauksia varten tulee sarjaportti- ja usb-kaapelit.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Tässä kun on vähän aikaa tätä seuraillut niin alkaa tuntua siitä että tää on ostettava jo teknopornonäkökulman takia.

"Venaa, mä viritän mun Saavin, mä laitan tän USBin vaan tohon PPC:hen kiinni ja häkkään vähän." *päänpyörittelyä*
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kimmop kirjoitti:Tässä kun on vähän aikaa tätä seuraillut niin alkaa tuntua siitä että tää on ostettava jo teknopornonäkökulman takia.

"Venaa, mä viritän mun Saavin, mä laitan tän USBin vaan tohon PPC:hen kiinni ja häkkään vähän." *päänpyörittelyä*
:lol: Toista se oli vanhoina hyvinä aikoina, kun piti näpit öljyssä ropata konepellin pimennossa muutaman hätäsen lisähevosen toivossa :) Ai niin, mistä tulikin mieleen, että eihän tossa pihalla muita olekkaan kun noita "vanhan hyvän ajan" tuotteita, eli se on moro ja hitsipilli laulaa :arrow: :arrow:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Kiitoksia kun selvititte tuota softa hommaa näin tyhmemällekkin, tämä auttoi kummasti.

Tänään sai vähän enemmän tuntumaa autoon uudella virisoftalla, kun tuli kärrättyä reilu 400km, ja aina kun sain autoletkan tai rekan kiinni, niin hymy nousi korviin asti :D kun pääsi ohittelemaan. On se nykyaika käsittämätön kun pystyy autoon saada näin paljon lisää ajonautintoa ilman että muokkaa konetta pajavasaralla uuteen uskoon, riittää kun käyttää tepseliä reiässä :wink:

Ahtopainemittaria kaipaisin, mutta kun on vähän sijoitusongelmia. Kait sen pitää sijoittaa kylmästi vaan koelaudan päälle vasempaan kulmaan.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Turbo Sensonic kirjoitti: Pitää paikkansa. Olen ymmärtänyt asian niin, että kun autossa on alunperin orkkissofta, niin PPC:llä, joka toimitetaan asiakkaalle, on sekä virisofta, että orkkissofta. Orkkissofta on tietyn ajanjakson orkkissofta, eikä välttämättä sisällä uusimpia softan päivityksiä (esim. meikäläisellä päivitetty softa 1.8i:hin jo kaksi kertaa). Jos sitten laittaa virisoftan autoonsa ja tehtaalta on tullut joku softapäivitys, joka laitetaan autoon huollon yhteydessä, katoaa virisofta auton ECU -boksilta. Virisoftia ilmeisesti päivitetään niin, että BSR:n nettisivulta voi käydä downloadaamassa uusimman virisoftan. En sitten tiedä, päivittääkö BSR noita orkkissoftia, eli jos vaihtaa virtisoftan takaisin PPC:llä olevaan orkkissoftaan, niin se ei välttämättä olekaan enää uusin "virallinen" autoon saatava orkkissofta.
Toisaalta taas tuli sellasta infoa, että boxi ostettaessa sisältäisi vain virisoftan ja viritettäessä tallentais auton oman softan boxiin, ota sitten näistä selvää :? :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Rommitommi kirjoitti:
Toisaalta taas tuli sellasta infoa, että boxi ostettaessa sisältäisi vain virisoftan ja viritettäessä tallentais auton oman softan boxiin, ota sitten näistä selvää :? :)
Hmm..mistä tuollaista infoa?
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Vastaa Viestiin