BSR Steg1 tilattu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ja kun muistaa jättää liikennevalolähdöt kumi savuten pois päiväohjelmasta niin kone kestää siinä missä vakiokin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic kirjoitti:Juttelin Rikun kanssa PCS:llä käydessäni ja hän sanoi, että joku asiakas oli tilannut 1.8t Sport Sedaniin BSR steg 4:n ja se on nyt ollut kiinni autossa lähes vuoden päivät. Ei ole kuulemma ollut mitään ongelmia (riippuu varmaan aika paljon siitäkin, miten autolla ajelee). Steg 4:lla saa 1.8t:stä 268 hv, 400 Nm. Setti on aika "ihanan kallis".

Kiitoksia! Mitä tarkoitit sillä ettei sitä orkkikseksi saa?Aerochick kirjoitti:Teretulemast onnellisten kuskien klubiin!![]()
Lisäkicksejä saa siitä, kun lataat orkkissoftat takaisin (tai eihän sitä orkkikseksi saa, mutta enivei..), ajat sillä viikon ja vaihdat takaisin tehokkaampaan..![]()
![]()
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, se on yksi juttu, joka voi rasittaa konetta, ja toinen on joku useamman tunnin "Autobahn -ajo" talla pohjassa. En tiedä, onko noita virisoftia tarkoitettu siihen, että moottoria kuormitettaisiin jatkuvasti "täysillä" pitkän ajanjakson aikana. Mutta tuskin kovin moni tekee näin. Itsekin tulee käytettyä NG900:n tehoreservejä lähinnä ohituksiin ja kiihdytykseen rampilta moottoritielle.potkuhousu kirjoitti:Ja kun muistaa jättää liikennevalolähdöt kumi savuten pois päiväohjelmasta niin kone kestää siinä missä vakiokin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No Speedpartsin sivuilla setin hinta on 28900 SEK, eli noin 3211 €.Aerochick kirjoitti:Paljon on ihanan kallis?
Onhan sitä toisaalta tullut syydettyä omaan NG:hen rahaa paljon enemmän (jo pelkkään Sensonic -järjestelmään 3500 €


Olisi mielenkiintoista tietää, onko 1.8t, 2.0t ja Aeron (siis nykyään 2.0T) moottorit samanlaisia turboa lukuunottamatta. Hmm, täytyisi vissiin tutkia taas EPC:tä, niin sieltä se voisi selvitä. Vielä kun saisi jostain vuotta 2004 uudemman EPC:n, jossa olisi mukana myös 1.8i -malli

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Niinpätevisu kirjoitti:...ööö... ai nimimerkillä: "Kakkosen synkat sökönä..."

No kohta tuo loota on entistä ehompi, tosin hintaa sille tulee noin 1000 €

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hmm..miten sen naisena selittää niin, että mieskin sen tajuaa..Saabanan kirjoitti:Kiitoksia! Mitä tarkoitit sillä ettei sitä orkkikseksi saa?Aerochick kirjoitti:Teretulemast onnellisten kuskien klubiin!![]()
Lisäkicksejä saa siitä, kun lataat orkkissoftat takaisin (tai eihän sitä orkkikseksi saa, mutta enivei..), ajat sillä viikon ja vaihdat takaisin tehokkaampaan..![]()
![]()


BSR:llä ainakin höpöttelivät siihen malliin, että se ei koskaan palaa niihin orkkistehdassetteihin, vaan softan "orkkis"lukemiin.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Pitää paikkansa. Olen ymmärtänyt asian niin, että kun autossa on alunperin orkkissofta, niin PPC:llä, joka toimitetaan asiakkaalle, on sekä virisofta, että orkkissofta. Orkkissofta on tietyn ajanjakson orkkissofta, eikä välttämättä sisällä uusimpia softan päivityksiä (esim. meikäläisellä päivitetty softa 1.8i:hin jo kaksi kertaa). Jos sitten laittaa virisoftan autoonsa ja tehtaalta on tullut joku softapäivitys, joka laitetaan autoon huollon yhteydessä, katoaa virisofta auton ECU -boksilta. Virisoftia ilmeisesti päivitetään niin, että BSR:n nettisivulta voi käydä downloadaamassa uusimman virisoftan. En sitten tiedä, päivittääkö BSR noita orkkissoftia, eli jos vaihtaa virtisoftan takaisin PPC:llä olevaan orkkissoftaan, niin se ei välttämättä olekaan enää uusin "virallinen" autoon saatava orkkissofta.Aerochick kirjoitti:BSR:llä ainakin höpöttelivät siihen malliin, että se ei koskaan palaa niihin orkkistehdassetteihin, vaan softan "orkkis"lukemiin.Perusperiaatteelta sama, mutta ei kuitenkaan. Tai jtn. Jos joku sen fiksummin selittää niin s'il vous plaît...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
- Paikkakunta: Kuopio
Katso yllä oleva Turbo Sensonicin teksti.
Homma menee näin: kun viet auton huoltoon, jossa saatetaan käydä testerillä ecu:n asetuksissa, palauta PPC:llä aina originaalisofta ecu:uun ennen huoltoon menoa.
Jos huollossa on sitten ecun:n softa päivitetty, PPC huomauttaa siitä, kun yrität asentaa virisoftaa takaisin. PPC:n näytössä lukee tällöin READ CAR, eli vanhaa virisoftaa ei voi ajaa huollossa ajetun virallisen softapäivityksen päälle.
READ CAR-toiminto imuroi uuden virallisen softan PPC-laitteeseen, ja tämä softa sitten uploadataan BSR:lle ohjelman avulla, johon pääsee Internetissä vain henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla. Nämä toimitetaan silloin, kun hankkii PPC-laitteen. Kun BRS on muokannut uuden virisoftan, siitä tulee emaililla ilmoitus, ja jälleen saman ohjelman avulla uusi virisofta downloadataan PPC-laitteeseen. Tämän jälkeen marssitaan autoon PPC-laitteen kanssa ja asennetaan uusi virisofta ecu:uun.
PPC:n kytkemiseksi tietokoneeseen näitä up/downloadauksia varten tulee sarjaportti- ja usb-kaapelit.
Homma menee näin: kun viet auton huoltoon, jossa saatetaan käydä testerillä ecu:n asetuksissa, palauta PPC:llä aina originaalisofta ecu:uun ennen huoltoon menoa.
Jos huollossa on sitten ecun:n softa päivitetty, PPC huomauttaa siitä, kun yrität asentaa virisoftaa takaisin. PPC:n näytössä lukee tällöin READ CAR, eli vanhaa virisoftaa ei voi ajaa huollossa ajetun virallisen softapäivityksen päälle.
READ CAR-toiminto imuroi uuden virallisen softan PPC-laitteeseen, ja tämä softa sitten uploadataan BSR:lle ohjelman avulla, johon pääsee Internetissä vain henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla. Nämä toimitetaan silloin, kun hankkii PPC-laitteen. Kun BRS on muokannut uuden virisoftan, siitä tulee emaililla ilmoitus, ja jälleen saman ohjelman avulla uusi virisofta downloadataan PPC-laitteeseen. Tämän jälkeen marssitaan autoon PPC-laitteen kanssa ja asennetaan uusi virisofta ecu:uun.
PPC:n kytkemiseksi tietokoneeseen näitä up/downloadauksia varten tulee sarjaportti- ja usb-kaapelit.
Tässä kun on vähän aikaa tätä seuraillut niin alkaa tuntua siitä että tää on ostettava jo teknopornonäkökulman takia.
"Venaa, mä viritän mun Saavin, mä laitan tän USBin vaan tohon PPC:hen kiinni ja häkkään vähän." *päänpyörittelyä*
"Venaa, mä viritän mun Saavin, mä laitan tän USBin vaan tohon PPC:hen kiinni ja häkkään vähän." *päänpyörittelyä*
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
kimmop kirjoitti:Tässä kun on vähän aikaa tätä seuraillut niin alkaa tuntua siitä että tää on ostettava jo teknopornonäkökulman takia.
"Venaa, mä viritän mun Saavin, mä laitan tän USBin vaan tohon PPC:hen kiinni ja häkkään vähän." *päänpyörittelyä*




-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kiitoksia kun selvititte tuota softa hommaa näin tyhmemällekkin, tämä auttoi kummasti.
Tänään sai vähän enemmän tuntumaa autoon uudella virisoftalla, kun tuli kärrättyä reilu 400km, ja aina kun sain autoletkan tai rekan kiinni, niin hymy nousi korviin asti
kun pääsi ohittelemaan. On se nykyaika käsittämätön kun pystyy autoon saada näin paljon lisää ajonautintoa ilman että muokkaa konetta pajavasaralla uuteen uskoon, riittää kun käyttää tepseliä reiässä
Ahtopainemittaria kaipaisin, mutta kun on vähän sijoitusongelmia. Kait sen pitää sijoittaa kylmästi vaan koelaudan päälle vasempaan kulmaan.
Tänään sai vähän enemmän tuntumaa autoon uudella virisoftalla, kun tuli kärrättyä reilu 400km, ja aina kun sain autoletkan tai rekan kiinni, niin hymy nousi korviin asti


Ahtopainemittaria kaipaisin, mutta kun on vähän sijoitusongelmia. Kait sen pitää sijoittaa kylmästi vaan koelaudan päälle vasempaan kulmaan.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Toisaalta taas tuli sellasta infoa, että boxi ostettaessa sisältäisi vain virisoftan ja viritettäessä tallentais auton oman softan boxiin, ota sitten näistä selvääTurbo Sensonic kirjoitti: Pitää paikkansa. Olen ymmärtänyt asian niin, että kun autossa on alunperin orkkissofta, niin PPC:llä, joka toimitetaan asiakkaalle, on sekä virisofta, että orkkissofta. Orkkissofta on tietyn ajanjakson orkkissofta, eikä välttämättä sisällä uusimpia softan päivityksiä (esim. meikäläisellä päivitetty softa 1.8i:hin jo kaksi kertaa). Jos sitten laittaa virisoftan autoonsa ja tehtaalta on tullut joku softapäivitys, joka laitetaan autoon huollon yhteydessä, katoaa virisofta auton ECU -boksilta. Virisoftia ilmeisesti päivitetään niin, että BSR:n nettisivulta voi käydä downloadaamassa uusimman virisoftan. En sitten tiedä, päivittääkö BSR noita orkkissoftia, eli jos vaihtaa virtisoftan takaisin PPC:llä olevaan orkkissoftaan, niin se ei välttämättä olekaan enää uusin "virallinen" autoon saatava orkkissofta.


Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T