Asia ilmeni, kun vaihdoin kakkoselta kolmoselle varovasti ihmetellen kytkimen jäykkyyttä (painoin jalan lepuutuspalaa), sitten koitin neloselle, ja taas pienemmälle vaihtaen, ykköstä lukuunottamatta tuntuivat kaikki menevän loveen kuin ajatus.
Kysymys siis onkin, miten tämä on mahdollista, kun kytkintä käyttäenkin onnistun kaikkien autojen (myös Saabien) vaihteita rutistelemaan päälle äänekkäästi?
Niin, ja onko tuollaisesta ajosta merkittävää haittaa, sivuääniä ei kuulunut, ja voimankäyttökin oli melko pientä (esim. verrattuna ehjällä volkkarin jetalla vaihtamiseen)
Edit: ykkösellä liikkeellelähtökin ilmeisesti onnistuisi muuten, mutta tyhjäkäynti liian suuri? Olen vain utelias

Taidan mennä nukkumaan, ellen nuku jo, sen verran omituiselta tämä asia tuntuu... mutta todistajia ja todisteita on.