Mitä öljyä ohjaustehostimeen?
Ei se tehostin tiedä lukeeko purkin kyljessä Saab vai ei... eli ei ole pakko ostaa Saab-nestettä jollei halua jostakin erityisestä syystä sponsoroida maahantuojaa.
Mikä hyvänsä mineraaliöljypohjainen tehostinneste on ok. Muitakin vaihtoehtoja on, mutta niiden kanssa ei kannata sekoilla jos ei varmasti tiedä mitä tekee.
ATF:ää en tehostimeen laittaisi.
Mikä hyvänsä mineraaliöljypohjainen tehostinneste on ok. Muitakin vaihtoehtoja on, mutta niiden kanssa ei kannata sekoilla jos ei varmasti tiedä mitä tekee.
ATF:ää en tehostimeen laittaisi.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
PCS:ltä saa Speedpartsin servoöljyä 6 euroa/litra. Samalla alakierrosvääntökin paranee, kun on Speedpartsin tuote
Minun Aerossa kun täyttää siihen säiliön ylämerkkiin, niin noin viikon päästä on öljyt alamerkissä... kokeilin jo Forten PowerSteering Treatmenttia, mutta eipä siitä mitään apua ollut. Täytynee purkaa se hammastanko irti ja vaihtaa tiivisteet.
Eski

Minun Aerossa kun täyttää siihen säiliön ylämerkkiin, niin noin viikon päästä on öljyt alamerkissä... kokeilin jo Forten PowerSteering Treatmenttia, mutta eipä siitä mitään apua ollut. Täytynee purkaa se hammastanko irti ja vaihtaa tiivisteet.
Eski
Saabin öljy erään saabilaisen mukaan hydrauliikka öljyä. Värikin sen kertoo.
Itsekkin käytän tuota saabin öljyä. Vuosia meni ATF öljyn kanssa eikä ollut mitään ongelmia,varmaan pääasia että on samaa mitä ennestään.Huuhtelee systeemin jos vaihtaa öljy laatua/merkkiä.
Eikai kukaan auton valmistaja itse tee öljyjä. Samaa öljy tyyppiä eri värillä valmistettuna sitten kaadetaan toiseen auto merkkiin.
Henkilöt jotka työskentelee hydrauliikan parissa tietäävät kertoa tuon öljyn merkityksestä enemmän. Samanlaisia tiivisteitä ne on muissakin merkeissä ja laitteissa vastaavissa systeemeis.
Itsekkin käytän tuota saabin öljyä. Vuosia meni ATF öljyn kanssa eikä ollut mitään ongelmia,varmaan pääasia että on samaa mitä ennestään.Huuhtelee systeemin jos vaihtaa öljy laatua/merkkiä.
Eikai kukaan auton valmistaja itse tee öljyjä. Samaa öljy tyyppiä eri värillä valmistettuna sitten kaadetaan toiseen auto merkkiin.
Henkilöt jotka työskentelee hydrauliikan parissa tietäävät kertoa tuon öljyn merkityksestä enemmän. Samanlaisia tiivisteitä ne on muissakin merkeissä ja laitteissa vastaavissa systeemeis.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Lisätäänpäs taas minunkin käsitykset tähän.
Saabin oma öljy on parafiinipohjaista ja pysyy hyvin järjestelmässä sisällä.
Jos tehostimeen laittaa tavallista ATF:ää, niin tämä johtaa yleensä pikkuhiljaa saabin ohjaustehostimessa öljyvuotoihin tiivisteiden takia, joten original tavaraa sisään, jos suinkin mahdollista ja kyseessä auto, jonka haluaa toimivan pitkään. Eipä tota onneksi tarvitse kovin usein vaihdella.
Hook
Saabin oma öljy on parafiinipohjaista ja pysyy hyvin järjestelmässä sisällä.
Jos tehostimeen laittaa tavallista ATF:ää, niin tämä johtaa yleensä pikkuhiljaa saabin ohjaustehostimessa öljyvuotoihin tiivisteiden takia, joten original tavaraa sisään, jos suinkin mahdollista ja kyseessä auto, jonka haluaa toimivan pitkään. Eipä tota onneksi tarvitse kovin usein vaihdella.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Olen käyttänyt Shellin punaista automaattilootaöljyä, 5 euroa purkki. Ja toden totta, tuoreet öljyt pysyvät hyvin sisällä, mutta parin kuukauden kuluttua nestepinta alkaa vajota. Ehkä olisi syytä siirtyä parafiinipohjaiseen tehostinöljyyn. Kuinka pitkää vaihtoväliä suosittelette?
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan