Mitä öljyä ohjaustehostimeen?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Reetu

Mitä öljyä ohjaustehostimeen?

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mitä öljyä tehostimeen?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tästä on ollut keskustelua monta kertaa jo, mutta: Power steering fluid 4634, saa Saabilta 1l purkeissa, 14e kpl.
Ei kannata laittaa ATF:ää, tiivisteet eivät tykkää siitä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Ittelleni iskin vanhan tehostimen. Huomasin sitten että vähän kadottaa nestettä. Talven sillä ajelin ja keväällä vähän lisäsin, sen jälkeen en ole enään huomannu katoamista.

Ja Saabin Orggis öljyä käytän!


T. Pasi
99T-museopeli
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Atf:ää käytetty monessa satkussa.ei vuotoongelmia,talvella ehkä hivenen jäykät.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No voi hyvänen aika.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ei se tehostin tiedä lukeeko purkin kyljessä Saab vai ei... eli ei ole pakko ostaa Saab-nestettä jollei halua jostakin erityisestä syystä sponsoroida maahantuojaa.

Mikä hyvänsä mineraaliöljypohjainen tehostinneste on ok. Muitakin vaihtoehtoja on, mutta niiden kanssa ei kannata sekoilla jos ei varmasti tiedä mitä tekee.

ATF:ää en tehostimeen laittaisi.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

PCS:ltä saa Speedpartsin servoöljyä 6 euroa/litra. Samalla alakierrosvääntökin paranee, kun on Speedpartsin tuote :lol:

Minun Aerossa kun täyttää siihen säiliön ylämerkkiin, niin noin viikon päästä on öljyt alamerkissä... kokeilin jo Forten PowerSteering Treatmenttia, mutta eipä siitä mitään apua ollut. Täytynee purkaa se hammastanko irti ja vaihtaa tiivisteet.

Eski
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No nyt kuulostaa jo hinta kohtuulliselta.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei sinne tehostimeen kylläkään mene kuin maksimissaan 0.7l, jolloin hinta on aika yksi ja sama jos se ei vuoda.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Saabin öljy erään saabilaisen mukaan hydrauliikka öljyä. Värikin sen kertoo.
Itsekkin käytän tuota saabin öljyä. Vuosia meni ATF öljyn kanssa eikä ollut mitään ongelmia,varmaan pääasia että on samaa mitä ennestään.Huuhtelee systeemin jos vaihtaa öljy laatua/merkkiä.
Eikai kukaan auton valmistaja itse tee öljyjä. Samaa öljy tyyppiä eri värillä valmistettuna sitten kaadetaan toiseen auto merkkiin.
Henkilöt jotka työskentelee hydrauliikan parissa tietäävät kertoa tuon öljyn merkityksestä enemmän. Samanlaisia tiivisteitä ne on muissakin merkeissä ja laitteissa vastaavissa systeemeis.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

No jos nyt tätä lähdetään vielä pohtimaan, niin onko kellään tarkempaa tietoa MITÄ hydrauliikkaöljyä se alkup.neste vastaa.. :?:
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Lisätäänpäs taas minunkin käsitykset tähän.
Saabin oma öljy on parafiinipohjaista ja pysyy hyvin järjestelmässä sisällä.
Jos tehostimeen laittaa tavallista ATF:ää, niin tämä johtaa yleensä pikkuhiljaa saabin ohjaustehostimessa öljyvuotoihin tiivisteiden takia, joten original tavaraa sisään, jos suinkin mahdollista ja kyseessä auto, jonka haluaa toimivan pitkään. Eipä tota onneksi tarvitse kovin usein vaihdella.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onko öljylle edes vaihtoväliä esim. jossakin huolto-ohjelmassa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Olen käyttänyt Shellin punaista automaattilootaöljyä, 5 euroa purkki. Ja toden totta, tuoreet öljyt pysyvät hyvin sisällä, mutta parin kuukauden kuluttua nestepinta alkaa vajota. Ehkä olisi syytä siirtyä parafiinipohjaiseen tehostinöljyyn. Kuinka pitkää vaihtoväliä suosittelette?
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No just punaista automatti öljyä löytys multa , ja sitä olinkin laittamassa, mut sitten kyselin täältä ku ei ole tuota omistajan opasta.
Vastaa Viestiin