Hydrauliset kumityynyt vaihdettu.. JYRISTÄÄ/täristää, APUA!!
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Katso se pakoputken kiinnitys auton alta, jospa se olisi siirtynyt paikaltaan
ja pakoputki ottaa pohjaan esim..!
Mutta kumma juttu muuten, itsekkin konetta nostaneena hydrauli kummeja kun vaihdeltiin ( ja sitä nostettiin aika reilusti ) eikä mikään
mennyt rikki.
*mites se hihnapyörän vulkanointi...?*
Eihän se tärinää aiheuta mutta ääntä kylläkin..!!
ja pakoputki ottaa pohjaan esim..!
Mutta kumma juttu muuten, itsekkin konetta nostaneena hydrauli kummeja kun vaihdeltiin ( ja sitä nostettiin aika reilusti ) eikä mikään
mennyt rikki.
*mites se hihnapyörän vulkanointi...?*
Eihän se tärinää aiheuta mutta ääntä kylläkin..!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
TUskin pakoputki sellaisia ääniä päästää, no ehkä se tärsee jos osuu runkoon.. niin konetta nostaessani nostin koneen ihan ääriasentoon enkä saanut taaimmaista kumia silti pois, joten yritin väkisin nostaa vielä lisää jos tuo olisi noussut, ei noussut mutta auto nousi kyllä.. rikoin vamaan jotain kun sillä koneell nostin autoa ylöspäin väkisin.. kai...9000CD23T kirjoitti:Katso se pakoputken kiinnitys auton alta, jospa se olisi siirtynyt paikaltaan
ja pakoputki ottaa pohjaan esim..!
Mutta kumma juttu muuten, itsekkin konetta nostaneena hydrauli kummeja kun vaihdeltiin ( ja sitä nostettiin aika reilusti ) eikä mikään
mennyt rikki.
*mites se hihnapyörän vulkanointi...?*
Eihän se tärinää aiheuta mutta ääntä kylläkin..!!
mikä se hihnapyörä ja sen vulkanointi on? Tai no sama se.. eipä se vika siinä ole.. itku sentään..

Vesipumppua, ohjaustehostinta, laturia ja kompressoria pyörittävän moniurahihnan hihnapyörä kampiakselilla. Siinä ulkokehän moniuraosa on kiinnitetty keskiöön kumivulkanoinnilla. Jos vulkanointi irtoaa, syntyy vinkuva ja hankaava ääni, ulkokehä saattaa hangata öljypumpun kanteenkin. Jos vika olisi tässä, ääni korostuisi kun hihnaa kuormitetaan esim. käyttämällä ohjaustehostinta, kompressoria tai paljon sähköä. http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/hihnapyora.jpgMP kirjoitti:mikä se hihnapyörä ja sen vulkanointi on? Tai no sama se.. eipä se vika siinä ole..
Onko vaihteiston öljyletkut ehjät - onko öljymäärä oikea? Onko vaihteisto hyvin kiinni moottorissa? Toimiiko öljynpaineen merkkivalo? Kuuluuko ääni myös jos irrotat apulaitehihnan ja käytät hetken ilman hihnaa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Öljymäärä on oikea ja mielsetäni nuo hihnat yms. voi tässä vaiheessa unohtaa, moottori on ihan normaali jos vapaalla kaasuttelee, nämä ääntelyt syntyvät voimansiirrosta, ainoastaan eteenpäin ajettaessa. mutta noista öljyletkuista, missä niitä sijaitsee? Tiedän sen turbolle meneveän letkun kyllä..onko tuossa akkutelineen alla jotain kriittistä mikä voi mennä kun olen nostanut konetta sitä vasten..jus kirjoitti:Vesipumppua, ohjaustehostinta, laturia ja kompressoria pyörittävän moniurahihnan hihnapyörä kampiakselilla. Siinä ulkokehän moniuraosa on kiinnitetty keskiöön kumivulkanoinnilla. Jos vulkanointi irtoaa, syntyy vinkuva ja hankaava ääni, ulkokehä saattaa hangata öljypumpun kanteenkin. Jos vika olisi tässä, ääni korostuisi kun hihnaa kuormitetaan esim. käyttämällä ohjaustehostinta, kompressoria tai paljon sähköä. http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/hihnapyora.jpgMP kirjoitti:mikä se hihnapyörä ja sen vulkanointi on? Tai no sama se.. eipä se vika siinä ole..
Onko vaihteiston öljyletkut ehjät - onko öljymäärä oikea? Onko vaihteisto hyvin kiinni moottorissa? Toimiiko öljynpaineen merkkivalo? Kuuluuko ääni myös jos irrotat apulaitehihnan ja käytät hetken ilman hihnaa?
epätoivoista, epätoivoista..

Laatikon edestä ja takaa menee letkut jäähdyttäjälle (ja öljynjäähdyttimelle jos sinulla sellainen on).MP kirjoitti:mutta noista öljyletkuista, missä niitä sijaitsee? Tiedän sen turbolle menevän letkun kyllä..onko tuossa akkutelineen alla jotain kriittistä mikä voi mennä kun olen nostanut konetta sitä vasten..
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/ZF-letkut.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Juu, vaihdettu kuukausi sitten, ja nuo tukikumit oon vaihtanut uusiin ja nyt takas vanhoihin taas.. kummallakin kerralla on menty vaan huonompaan suuntaan! joku tuolla vetonivelistössä kanittaa nyt takuulla..... huomenna huoltomies koeajaa sen..9000CD23T kirjoitti:Ja tämä vaimenninkumi oli VARMASTI ehjä..??

Joo enpäs taaas tiedä.. nyt se ei taas pidä NIIN pahaa ääntä, mutta jyrisee kyllä kovemmissa kiihdytyksissä aika pahasti... voisiko SITTENKIN tuo kone ottaa johonkin kohtaa runkoa kiinni liikkuessaan
Jonnekkin tuolla akkutelineen alla..? Pitäisiköhän vähän alkaa purkamaan sitä..
Peruuttaessa ja vapaalla kaasutellessa tuo ääni ei kuulu.
hermo menee tuon aut..Saabin kanssa


Peruuttaessa ja vapaalla kaasutellessa tuo ääni ei kuulu.
hermo menee tuon aut..Saabin kanssa

Mitenkäs ne vaihteiston ja oikeanpuoleisen vetoakselin välissä olevan väliakselin rihlat, miltäs sen oireilu kuulosti, 9000CD23T? Väliakselihan on laakeroitu siihen irrottamaasi moottorin kannakkeeseen 2,3-koneessa. MP:llä tosin taisi olla kaksilitrainen?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Irrotit siis pultit 22 ja 29, jotta sait kannakkeen 1 irti lohkosta?
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... rituet.gif
Tuon kannakkeen irrottaminenhan ei mitenkään pitäisi vaikuttaa väliakselin tuentaan kaksilitraisessa.
Itse löysäsin apurungon kiinnitystä koriin sen verran että sain apurunkoa muutaman sentin alemmas ja siten takimmaisen kumin keskellä olevan pultin tuleman ulos kannakkeen reiästä. Moottoria ei mahtunut kallistamaan riittävästi eteenpäin kun kompressori nojasi öljynlauhduttimeen, jostain syystä suoraan ylöspäin nostaminenkaan ei tullut kyseeseen. Tosin siitä on jo neljä vuotta kun nuo kumit vaihdoin, detaljit eivät tule mieleen ihan tarkasti. Autoni on vm. -87.
Mitäs jos etsit jostain rasvamontun ja käsket apuhenkilön ajaa edestakaisin metri kerrallaan ja itse menet alle kuuntelemaan mistä kohdasta se pakoputki ottaa kiinni runkoon eteenpäin ajaessa ja tyhjäkäynnillä.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... rituet.gif
Tuon kannakkeen irrottaminenhan ei mitenkään pitäisi vaikuttaa väliakselin tuentaan kaksilitraisessa.
Itse löysäsin apurungon kiinnitystä koriin sen verran että sain apurunkoa muutaman sentin alemmas ja siten takimmaisen kumin keskellä olevan pultin tuleman ulos kannakkeen reiästä. Moottoria ei mahtunut kallistamaan riittävästi eteenpäin kun kompressori nojasi öljynlauhduttimeen, jostain syystä suoraan ylöspäin nostaminenkaan ei tullut kyseeseen. Tosin siitä on jo neljä vuotta kun nuo kumit vaihdoin, detaljit eivät tule mieleen ihan tarkasti. Autoni on vm. -87.
Mitäs jos etsit jostain rasvamontun ja käsket apuhenkilön ajaa edestakaisin metri kerrallaan ja itse menet alle kuuntelemaan mistä kohdasta se pakoputki ottaa kiinni runkoon eteenpäin ajaessa ja tyhjäkäynnillä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Juu nuo pultit. Auto on ollu tänään huollossa ja siellä oli mies alla kun kaasuttelin jarrua vastaan mutta eipä sitä jyrinää saa paikallaan aikaiseksi. pintakaasua reilummassa kaasunpainalluksessa se vasta ilmenee, lähinnä jos auto on liikkeessäjus kirjoitti:Irrotit siis pultit 22 ja 29, jotta sait kannakkeen 1 irti lohkosta?
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... rituet.gif
Tuon kannakkeen irrottaminenhan ei mitenkään pitäisi vaikuttaa väliakselin tuentaan kaksilitraisessa.
Itse löysäsin apurungon kiinnitystä koriin sen verran että sain apurunkoa muutaman sentin alemmas ja siten takimmaisen kumin keskellä olevan pultin tuleman ulos kannakkeen reiästä. Moottoria ei mahtunut kallistamaan riittävästi eteenpäin kun kompressori nojasi öljynlauhduttimeen, jostain syystä suoraan ylöspäin nostaminenkaan ei tullut kyseeseen. Tosin siitä on jo neljä vuotta kun nuo kumit vaihdoin, detaljit eivät tule mieleen ihan tarkasti. Autoni on vm. -87.
Mitäs jos etsit jostain rasvamontun ja käsket apuhenkilön ajaa edestakaisin metri kerrallaan ja itse menet alle kuuntelemaan mistä kohdasta se pakoputki ottaa kiinni runkoon eteenpäin ajaessa ja tyhjäkäynnillä.
Eli käytännössä moottori kallistuu enemmän kun konetta kuormittaa kaasua painaessa...MP kirjoitti: Juu nuo pultit. Auto on ollu tänään huollossa ja siellä oli mies alla kun kaasuttelin jarrua vastaan mutta eipä sitä jyrinää saa paikallaan aikaiseksi. pintakaasua reilummassa kaasunpainalluksessa se vasta ilmenee, lähinnä jos auto on liikkeessä
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No se on mahdollista.. tuntuu kuitenkin että tuo ääni ei kuulu kuin 1 ja 2 vaihteella.. en mene kuitenkaan varmuuteen tästä.. mutta ylämäessä se tulee pienemmällä kaaasunpainallukella esiin kuin alamäessä mielestäni... kyllä on monimutkaista!peinu kirjoitti:Eli käytännössä moottori kallistuu enemmän kun konetta kuormittaa kaasua painaessa...MP kirjoitti: Juu nuo pultit. Auto on ollu tänään huollossa ja siellä oli mies alla kun kaasuttelin jarrua vastaan mutta eipä sitä jyrinää saa paikallaan aikaiseksi. pintakaasua reilummassa kaasunpainalluksessa se vasta ilmenee, lähinnä jos auto on liikkeessä
