kaasarista Ruiskuun?
kaasarista Ruiskuun?
Tieto tarpeen mitä osia joutuu vaihtamaan kaasari satkuun
kun päivittää sen ruiskuksi!
Imusarjan ainaskin ja joitain sähköpiuhoja (vai löytyykö ne valmiina)?!
kuinka satkun ovista lähtee lukkopesät irti(ovien vaihto projektia)
KAIKKI TIETO ON TARPEEN!
kun päivittää sen ruiskuksi!
Imusarjan ainaskin ja joitain sähköpiuhoja (vai löytyykö ne valmiina)?!
kuinka satkun ovista lähtee lukkopesät irti(ovien vaihto projektia)
KAIKKI TIETO ON TARPEEN!
Viimeksi muokannut @teemu, La Loka 01, 2005 09:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ruiskua varten joudut vaihtamaan imusarjan, termarikotelon (ei tarvitse mikäli siinä on valmiit kiinnityskohdat ohjauspainesäädintä varten),
bensatankki myös menee vaihtoon.
Bensalinjat on hyvä myös vaihtaa ruiskumallista(paluuletkua ei ole tarve vaihtaa).
Jos satkusta kyse, sulakeboksi taitaa olla valmiina johdotettu bensapumpun releelle, luultavasti johdotus vedetty jarrutehostimen viereen asti jossa joutilas 2-napainen liitin.
Siihen vaan rakentaa johtosarjaa ruiskun oheishilppeille(ohjauspainesäädin, lisäilmaluisti).
Sitten virtalukonherätteeltä johtoa lämpöaikakytkimelle, siitä kylmäkäynnistyssuuttimelle josta startin toiseen abico-urosnapaan(ei siihen mihin tulee heräte..
Juuri nyt ei ole kytkentäkaaviota käsillä (naapurin majava söi sen).
Huhhuh, vaikea kirjoittaa kun ei ole soossiissa (tm), naapurin majavalle maistui kossu siinä missä banaani ja kytkentäkaaviokin.
Minulle ei jäänyt mitään.
-soossi-
bensatankki myös menee vaihtoon.
Bensalinjat on hyvä myös vaihtaa ruiskumallista(paluuletkua ei ole tarve vaihtaa).
Jos satkusta kyse, sulakeboksi taitaa olla valmiina johdotettu bensapumpun releelle, luultavasti johdotus vedetty jarrutehostimen viereen asti jossa joutilas 2-napainen liitin.
Siihen vaan rakentaa johtosarjaa ruiskun oheishilppeille(ohjauspainesäädin, lisäilmaluisti).
Sitten virtalukonherätteeltä johtoa lämpöaikakytkimelle, siitä kylmäkäynnistyssuuttimelle josta startin toiseen abico-urosnapaan(ei siihen mihin tulee heräte..
Juuri nyt ei ole kytkentäkaaviota käsillä (naapurin majava söi sen).
Huhhuh, vaikea kirjoittaa kun ei ole soossiissa (tm), naapurin majavalle maistui kossu siinä missä banaani ja kytkentäkaaviokin.
Minulle ei jäänyt mitään.
-soossi-
Jos vaikka
laittasit tuplakaasarit!
Saattas minusta olla ihan harkinnan arvoinen teko.
Ainakin omiini olen ollut tyytyväinen.
SAAB
Re: Jos vaikka
Suosittelen myös, itselläkin toimi hienosti (ja asennus on nopea homma, tosin ei mun taidoillani), tosin ovat nyt huollon alla.kimmoisa kirjoitti:laittasit tuplakaasarit!
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Ruisku"
Itse olen kyllä päässyt tuplilla pienempään kulutukseen kuin ruiskulla, eikä tuo kylmänäkään mikään kamala ole, kun vaan ovat säädöissä ja ryyppykäsi on tarkka.
Itse tosin olen tottunut ajamaan kaikenlaisilla puolikuntoisilla nykivillä rotiskoilla.
Itse tosin olen tottunut ajamaan kaikenlaisilla puolikuntoisilla nykivillä rotiskoilla.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
-Imusarja ja liitin putki ilmamäärä/määränjakajayhdistelmälle
-Termarikotelo/ohjauspainesäädin
-Johtosarja (ruiskun) sekä rele tietysti pumpulle
-Lisäilmaluisti
-Bensatankki/pumppu
-Paineakku
Siinäpä ne vähät osat taisivat olla. Kaikki menee suoraan heittämällä paikoilleen paitsi muista tietysti ruisku combiin combin tankki ja ruisku sedaniin sedanin. Osat olisi tietysti hyvät olla suurin piirtein samalta vuodikymmeneltä kuin autokin niin yhteensopivuus on varmempaa. Helpoiten nuo osat saa kun ostaa purkaa suoraan itse ruisku satkusta niin näkee mikä kaikki on erillaista.
-Termarikotelo/ohjauspainesäädin
-Johtosarja (ruiskun) sekä rele tietysti pumpulle
-Lisäilmaluisti
-Bensatankki/pumppu
-Paineakku
Siinäpä ne vähät osat taisivat olla. Kaikki menee suoraan heittämällä paikoilleen paitsi muista tietysti ruisku combiin combin tankki ja ruisku sedaniin sedanin. Osat olisi tietysti hyvät olla suurin piirtein samalta vuodikymmeneltä kuin autokin niin yhteensopivuus on varmempaa. Helpoiten nuo osat saa kun ostaa purkaa suoraan itse ruisku satkusta niin näkee mikä kaikki on erillaista.
-
- "Hölösuu"
Eikös se kansi pidä vaihtaa kans? Vaihdoin joskus -85 ruiskuun kannen kun entinen oli entinen ja olisin laittanut kaasutin version kannen kun niitä oli paljonkin tyrkyllä mutta se ei käynyt kun siellä oli imupuolella yks reikä eri kohdassa. Selviää helpoiten kun vertaa kaasarin ja ruiskun imusarjan tiivisteitä. En sitten tiedä onko vuosimalleissa eroja.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96